• بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس

    • 1 تعداد لایک

بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/07/11 دوشنبه 11 مهر 1401
    • |
    • زمان مطالعه 7 دقیقه
    • |
    • 757 بار بازدید شده
    • 1 تعداد لایک

در حال حاضر بازی‌های چندانی نمی‌توان برای کنسول نسل جدید ایکس باکس سری ایکس یافت، اما همینطور که در زمان پیش می‌رویم، انتظار می‌رود کالکشن بازی‌های ایکس باکس جدید مایکروسافت هم افزایش یابد و این کمپانی نوید عرضه چند بازی بسیار هیجان‌انگیز را داده است.

اگر به اندازه کافی خوش‌ شانس باشید و بتوانید ایکس باکس سری ایکس یا ایکس باکس سری اس را با قیمتی معقول در بازار کشور بیایید، در آن صورت نیازمند بازی‌هایی خواهید بود که واقعا بتوانند از توان پردازشی و سخت‌افزاری این کنسول‌ها نهایت استفاده را ببرند. اما نکته مهم اینست که دو کنسول مایکروسافت با گستره وسیعی از بازی‌های قدیمی‌تر که برای کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس ۳۶۰ و نخستین ایکس باکس عرضه شده‌اند نیز سازگاری دارد و نه فقط آن‌ها را به اجرا در می‌آورد، بلکه پرفورمنس‌شان را نیز بهبود می‌بخشد. از جمله این بهبودها می‌توان به کاهش مدت زمان بارگذاری بازی‌ها، بهبودهای گرافیکی و اعمال تکنولوژی HDR روی آن‌ها اشاره کرد.

اما می‌توان فرض را بر این گذاشت که عمده افرادی که به خرید یک کنسول جدید می‌پردازند، اساسا به دنبال تجربه بازی‌های جدید نیز هستند و شاید اهمیت کمتری به اجرای بازی‌های قدیمی با رزولوشن و نرخ فریم بهتر بدهند. بنابراین در این مقاله به جمع‌آوری بهترین بازی‌هایی پرداخته‌ایم که همین حالا روی ایکس باکس سری ایکس یا ایکس باکس سری اس در دسترس قرار گرفته‌اند و باید حتما به تجربه آن‌ها بپردازید.

 

Assassin’s Creed Valhalla

Assassin’s Creed Valhalla تازه‌ترین نسخه در فرنچایز اکشن و مخفی‌کاری شدیدا محبوب یوبیسافت است که تا همین چند سال پیش به صورت سالانه روانه بازار می‌شد. اساسینز کرید این بار کنترل شخصیتی به نام ایوور را در اختیارتان می‌گذارد: یک مبارز وایکینگ که باید خانه‌ای تازه برای خود و قبیله‌اش در انگلیس قرون وسطایی بیابد.

در این بازی هرآنچه از یک اساسینز کرید استاندارد انتظار دارید را خواهید یافت: می‌توانید در نقشه وسیع بازی پرسه بزنید و به دنبال کوئست‌ها و گنجینه‌های پنهان بگردید، می‌توانید مامورین فرقه تمپلار را بیابید و بکشید، می‌توانید با انبوهی از ابزارهای مبارزاتی و مخفی‌کاری به مقابله با دشمنان بپردازید و چیزهایی از این دست. اما این بار باید حواستان به ساخت یک روستا برای قبیله‌تان، سفرهای دریایی طولانی و موجودات افسانه‌ای درنده نیز باشد. اساسا هرچیزی که ذهن وایکینگ‌ها را به خود مشغول می‌ساخته است.

اساسینز کرید والهالا روی ایکس باکس سری ایکس از بارگذاری بسیار سریع برخوردار است و با رزولوشن 4K و نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه به اجرا در می‌آید. این بازی نه‌تنها ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز دارد، بلکه به روان‌ترین حالت ممکن اجرا می‌شود و هیچوقت لازم نیست زمان زیادی منتظر بمانید تا به جهان آن بازگردید: چه از قابلیت فست تراول به اقصی نقاط نقشه بازی استفاده کنید و چه لازم باشد مبارزه‌ای دشوار را از ابتدا آغاز کنید.

 

Gears 5

می‌توان بحث کرد که وقتی Gears 4 به بازار آمد، فرنچایز Gears of War داشت آن شکوه و جلال همیشگی‌اش را از دست می‌داد، حداقل در بخش تک‌نفره. اما Gears 5 بازگشتی شکوهمندانه برای این فرنچایز است. این نسخه جدید درست مانند نسخه‌های ابتدایی بسیار پر زد و خورد ظاهر می‌شود و میان‌پرده‌هایی در جریان داستان آن به نمایش درمی‌آیند که باعث می‌شوند نفس را در سینه حبس کنید.

اما Gears 5 این بار به قلمروی بازی‌های اندک ترسناک هم تنه زده و نوعی حس تنش و خوف همیشگی بر گیم‌پلی آن حاکم شده است. خوشبختانه در این بین، بنیادین‌ترین مکانیک‌های سری Gears of War به دست فراموشی سپرده نشده‌اند و همچنان می‌توانید لذت فرو کردن اره برقی در بدن لوکاست‌ها را تجربه کنید.

Gears 5 بازی بسیار زیبایی نیز هست و باعث می‌شود هر از چندگاهی بخواهید در محیط بایستید و صرفا به اطراف‌تان نگاه کنید. اگرچه این بازی در ابتدا روی ایکس باکس وان عرضه شد، اما به لطف قدرت پردازشی اضافه ایکس باکس سری ایکس می‌توانید منتظر بافت‌های باکیفیت‌تر و سایه‌ روشن‌هایی پر جزییات‌تر باشید. از طرف دیگر، پشتیبانی از تکنولوژی «رهگیری پرتو» هم به بازی اضافه شده که باعث می‌شود نورها رفتاری بسیار طبیعی و مشابه به دنیای واقعی داشته باشند. وقتی Gears 5 را با رزولوشن 4K و نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این بازی را نباید طور دیگری تجربه کرد. و ضمنا Gears 5 را می‌توانید در سرویس اشتراکی گیم پس هم بیابید که ماهانه ۱۰ دلار هزینه روی دست‌تان می‌گذارد.

 

Forza Horizon 4

چه می‌شود اگر مناطق دورافتاده و حاشیه‌نشین بریتانیا را با اتومبیل‌های مسابقه‌ای و صدای سر خوردن لاستیک روی آسفالت گرم ترکیب کنیم؟ پاسخ این سوال بازی Forza Horizon 4 است: یک بازی مسابقه‌ای و اتومبیل‌رانی جهان‌باز که شما را به سرزمین چای می‌برد.

به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازی‌های پرچمدار کنسول نسل قبلی ایکس باکس وان ایکس، Forza Horizon 4 حالا بهتر و روان‌تر از همیشه روی ایکس باکس سری ایکس به اجرا در می‌آید و به آسانی به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دست پیدا می‌کند. خود بازی هم حالا ظاهری بهتر دارد و با بازتاب‌های نور، سایه‌ها و افکت‌های ذرات بهبودیافته به دست‌تان خواهد رسید. Forza Horizon همواره یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین فرنچایزهای کنسول ایکس باکس بوده و حالا آخرین و بهترین نسخه از آن، به روان‌ترین شکل ممکن روی کنسول نسل نهمی مایکروسافت به اجرا در می‌آید. بنابراین این یکی از نخستین بازی‌هایی است که باید برای کنسول گران‌قیمت خود بخرید.

Sea of Thieves

تا به حال برایتان سوال شده که چه می‌شود اگر در نقش یک دزد دریایی کارتونی، همراه با دوستان‌تان به دل دریا بزنید، جزیره‌های دور افتاده را کشف کنید و به غارت گنجینه‌های افسانه‌ای بپردازید؟ اگر بله، پس بدون تردید باید به سراغ بازی Sea of Thieves بروید که توسط استودیوی بسیار سرشناس Rare ساخته شده.

آنچه در ابتدا یک تجربه بسیار پیش پا افتاده روی کنسول ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی بود، حالا تبدیل به یک بازی بسیار غنی و بزرگ، پر از رمز و رازها و دشمنانی که می‌توان آن‌ها را از پای درآورد تبدیل شده. ورژن بهینه‌سازی شده بازی برای کنسول ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 4K، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و به شکلی بسیار روان اجرا می‌شود. بنابراین هیچوقت زمان بهتری نسبت به اکنون برای تجربه یکی از بازی‌های پرچمدار مایکروسافت نبوده است.

 

Ori and the Will of the Wisps



بعد از اینکه بازی Ori and the Blind Forest شدیدا مورد تحسین منتقدین و گیمرها قرار گرفت، عرضه یک نسخه ثانویه تقریبا تضمین شده بود. به این ترتیب، حدودا یک سال پیش بازی Ori and the Will of the Wisps به دستمان رسید که دنباله‌ای مستقیم برای نسخه قبلی است و با همان ژانر پلتفرمر دوبعدی دنبال می‌شود. آنچه با این بازی گیرتان می‌آید صرفا یک تجربه پلتفرمینگ درجه یک نیست، بلکه جهانی بزرگ است که از مناطق گوناگون تشکیل شده و با استایل گرافیکی خاص بازی، حسابی چشم را نوازش می‌دهد. جهان بازی ضمنا پر از توجه به جزییات است، از چگونگی حرکت کردن تصاویر پس‌زمینه همینطور که کاراکتر اصلی را در محیط هدایت می‌کنید تا حرکات ترسناک دشمنان. و تمام این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که موسیقی‌هایی بی‌نظیر و شدیدا احساسی خود داستانی جداگانه را روایت می‌کنند.

این بازی پیشتر به شکلی معرکه روی ایکس باکس وان ایکس به اجرا در می‌آمد، اما روی ایکس باکس سری ایکس و حتی ایکس باکس سری اس، Ori and the Will of the Wisps را می‌توانید با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا کنید که به همه‌چیز شکلی بسیار روان می‌بخشد. البته این در صورتی است که تلویزیونی ۱۲۰ هرتز نیز داشته باشید که آنقدرها ارزان‌قیمت نیست. به عنوان یکی از بازی‌هایی که در سرویس ایکس باکس گیم پس نیز قرار گرفته، دلایل بسیار اندکی برای عدم تجربه Ori and the Will of the Wisps خواهید داشت.


Gears Tactics

اگر Gears 5 و XCOM: Enemy Unknows بچه‌دار می‌شدند، فرزندشان Gears Tactics می‌بود. این بازی میزبان انبوهی از کاراکترهای اصلی، کاراکترهای منفی و اسلحه‌های موجود در نسخه‌های مختلف سری Gears of War است و آن‌ها را این بار در قالب گیم‌پلی ایزومتریک و استراتژی نوبتی در اختیارتان قرار می‌گیرد. در ظاهر، به نظر می‌رسد که چنین ترکیبی آنقدرها خوشایند نباشد، اما Gears Tactics توانسته غیر ممکن را ممکن کند و سوم شخص اکشن همیشگی، به زیبایی تبدیل به یک بازی استراتژی شده است.

البته، Gears 5 آنقدرها هم تجربه‌ای یکسان با XCOM ارائه نمی‌کند و گیم‌پلی‌اش راجع به چیدمان ظریف و هنرمندانه استراتژی‌ها نیست. در عوض این بازی از شما می‌خواهد که در هر «نوبت»، از بیشترین ظرفیت ممکن استفاده کنید و به همین خاطر است که می‌گوییم بازی همان حس و حال Gears of War های سوم‌شخص را دارد. روی ایکس باکس سری ایکس، این بازی با بافت‌های باکیفیت‌تر، پرفورمنس بهتر و بارگذاری سریع‌تر اجرا می‌شود و بنابراین ایکس باکس سری ایکس بهترین دستگاه برای تجربه آن به حساب می‌آید.

Dirt 5

اگر از طرفداران بازی‌های مسابقات رالی باشید، Dirt 5 قطعا ارزش توجه‌تان را دارد. استودیوی کدمسترز بار دیگر با یک بازی اتومبیل‌رانی به میدان بازگشته و توانسته عنوان بسازد که انبوهی از المان‌های سرگرم‌کننده را در خود جای داده و از سوی دیگر، از گیمر انبوهی از اطلاعات فنی راجع به ماشین‌های مسابقه‌ای را طلب نمی‌کند.

Dirt 5 ظاهری بسیار خوش بر و رو روی ایکس باکس سری ایکس دارد، از بهبودهای گرافیکی چشمگیر برخوردار شده و در صورتی دسترسی به مانیتور یا تلویزیون سازگار، می‌توانید آن را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز به اجرا در آورید. این بازی ضمنا استفاده‌ای بهینه از تکنولوژی بازخورد لمسی تریگرهای کنترلر ایکس باکس داشته و می‌توانید هنگام دریفت کشیدن روی زمین‌های خاکی، فشاری که به اتومبیل‌ و لاستیک‌ها می‌آید را زیر دست‌تان حس کنید. و به لطف حافظه SSD موجود در ایکس باکس سری ایکس، Dirt 5 با سرعتی باورنکردنی بارگذاری می‌شود.

Hitman 3

آخرین نسخه از سه‌گانه جدید Hitman، توانسته تمام درس‌هایی که استودیوی IO Interactive در این سال‌ها آموخته را یک‌جا جمع‌آوری کرده و این فرنچایز را به نوعی برآیند برساند. اگرچه Hitman 3 قابلیت‌هایی جدید و نوآورانه در اختیار گیمر قرار نمی‌دهد، اما به جرئت صیقل خورده‌ترین و بهترین سیستم‌های این فرنچایز را در خود جای داده و آن‌ها را در محیط‌هایی باز و سناریوهایی چالش‌برانگیز ارائه کرده است.

به این ترتیب، نتیجه کار عنوانی است که انبوهی از ماموریت‌های بسیار ظریف و خوش‌ساخت دارد و پر شده از راه‌های مختلف برای از پا درآوردن اهداف. بستگی به اینکه چه سبک بازی را می‌پسندید، هم می‌توانید از روش‌های بسیار حقه‌آمیز برای کشتن اهداف استفاده کنید و هم خیلی ساده آن‌ها را از طبقه آخر بالاترین برج جهان به پایین بیندازید. در ماموریت‌های مختلف Hitman 3 به لوکیشن‌هایی بسیار متفاوت از دیگری هم سفر می‌کنید: یک‌ بار به دبی می‌روید، یک‌بار به برلین و باری دیگر به چین. ساختار تمام ماموریت‌ها بسیار غنی و عمیق است و هم می‌توانید از فرصت‌هایی که در لحظه پیش می‌آیند استفاده کنید و هم همه‌چیز را زیر نظر بگیرید و برنامه‌ای دقیق برای از پا درآوردن هدف خود استفاده کنید. در هر صورت این یکی از بهترین بازی‌های مخفی کاری جهان و یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌توانید روی کنسول نسل جدید ایکس باکس سری ایکس بیابید.

Halo: The Master Chief Collection

اگرچه این بازی به صورت خاص برای ایکس باکس سری ایکس ساخته نشده –در واقع هیچکدام از بازی‌های این لیست انحصاری حقیقی ایکس باکس سری ایکس نیستند- اما Halo Master Chief Collection یکی از آن بازی‌هایی است که باید بدون ذره‌ای تردید تهیه‌اش کنید. این کالکشن تمام بازی‌های سری هیلو تا نسخه چهارم را در خود جای داده که می‌توان بحث کرد بهترین هیلوهای تاریخ به حساب می‌آیند، هرچند که نسخه چهارم کم مشکل ندارد. و این یعنی با پرداخت هزینه‌ی تنها یک بازی، قادر به تجربه برخی از بهترین شوترهای اول شخص تاریخ خواهید بود و در عین حال به بخش چندنفره تمام آن‌ها دسترسی دارید و می‌توانید ببینید چرا مردم با گذشت این همه سال همچنان بخش آنلاین هیلو را می‌پرستند.

بهینه‌سازی بازی برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به این معنا بوده که حالا می‌توانید بازی را با رزولوشن 4K و نرخ فریم بهبودیافته به اجرا در آورید و در عین حال از مزایای بارگذاری فوق سریع برخوردار شوید. این بازی ضمنا در سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس هم یافت می‌شود. پس چه طرفدار سری هیلو باشید و چه هیچوقت هیچکدام از این بازی‌ها را تجربه نکرده باشید، مایکروسافت دلایل زیادی در اختیارتان گذاشته که کنترل کاراکتر افسانه‌ای مستر چیف را به دست بگیرید و دل به جهان‌های بیگانه بزنید.

 

ثبت نظر

*
*