• بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن ۵

    • 2 تعداد لایک

بهترین بازی‌های کنسول پلی استیشن ۵

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/06/27 یکشنبه 27 شهریور 1401
    • |
    • زمان مطالعه 8 دقیقه
    • |
    • 826 بار بازدید شده
    • 2 تعداد لایک

در حال حاضر می‌توان بازی‌های نسبتا زیادی روی کنسول نسل نهمی پلی استیشن ۵ یافت که گسترده وسیعی از ژانرها و مخاطبان را پوشش می‌دهند: از ماجراجویی‌های کژوال با کاراکترهای دوست‌ داشتنی گرفته تا بازی‌های اکشن سوم‌شخصی که با گرافیک‌شان شما را حیرت‌زده می‌کنند. چه به دنبال یک تجربه هیجان‌انگیز باشید که قابلیت‌های جدید کنترلر DualSense پلی استیشن ۵ را به رخ می‌کشد و چه یک شوتر اول‌شخص پر زد و خورد، پلی استیشن ۵ به همین زودی بازی‌هایی دارد که قطعا رضایت شما را جلب می‌کنند.

خانواده کنسول‌های گیمینگ پلی استیشن همواره میزبان برخی از بهترین بازی‌های تاریخ بوده است و معمولا صدها گزینه مختلف پیش روی گیمرها قرار می‌گیرد. سونی طبق روال همیشه به تولید بازی‌های جدید و انحصاری نیز ادامه می‌دهد و به این ترتیب، کنسول پلی تنها جاییست که می‌توان در آن به تجربه عناوینی نظیر Demon’s Souls یا Astro’s Playroom پرداخت.

کنسول پلی استیشن ۵ تازه چند ماه است که از راه رسیده و بنابراین بخش اعظمی از بازی‌هایش در آینده نزدیک یا دور عرضه خواهند شد. در حال حاضر به لطف سازگاری پلی استیشن ۵ با عناوین پلی استیشن ۴ می‌توانید به تجربه بازی‌های قدیمی‌تر با پرفورمنس بهتر بپردازید و در این بین چند بازی جدید و حقیقتا نسل نهمی را نیز تجربه کنید. بنابراین چه به دنبال تجربه بازی‌های کلاسیک با رزولوشن و نرخ فریم بالاتر باشید و چه بازی‌های جدید، پلی استیشن ۵ سونی هوایتان را دارد.

به مطالعه این مطلب ادامه دهید و با برخی از بهترین بازی‌هایی که همین حالا روی پلی استیشن ۵ در دسترس هستند آشنا خواهید شد.

 

بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵ چه هستند؟


برای آن دسته از افرادی که ابرقهرمانان را دوست دارند، بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales انتخابی بدیهی و معرکه به حساب می‌آید. Miles Morales داستان کاراکتری با همین نام را به تصویر می‌کشد و وقایع آن درست مربوط به وقایع Spider-Man است که روی کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شد و حسابی مورد تحسین قرار گرفت. با مرد عنکبوتی جدید، بار دیگر می‌توانید در میان ساختمان‌های سر به فلک کشیده نیویورک تار بتنید، مجرمین را شکست دهید و مسیر تبدیل شدن به یک ابرقهرمان واقعی را طی کنید.

اگر به دنبال چالشی حقیقی می‌گردید، Demon’s Souls بهترین عنوانی است که در حال حاضر روی کنسول پلی استیشن ۵ یافت می‌شود. این بازی نسخه ریمیک عنوانی نقش‌آفرینی است که ابتدا در سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه شد و مسیر را برای عرضه برخی از تحسین شده‌ترین بازی‌های تاریخ مانند سری دارک سولز و همینطور بلادبورن هموار کرد. این بازی گرافیکی حقیقتا نسل نهمی دارد و همان گیم‌پلی چالش‌برانگیز اما رضایت‌بخش نسخه اصلی را حفظ کرده.

و برای اینکه با توانایی‌های کنسول پلی استیشن ۵ و کنترلر جدید DualSense آشنا شوید، سونی یک بازی پلتفرمر معرکه به نام Astro’s Playroom ساخته که یکی از بهترین ماجراجویی‌های چند وقت اخیر به حساب می‌آید و به صورت کاملا رایگان و پیش‌فرض، روی تمام کنسول‌های پلی استیشن ۵ بازار نصب شده است.

در نهایت برای هرکسی که عاشق بازی‌های شوتر اول شخص است، به راحتی می‌توان Call of Duty: Black Ops Cold War را پیشنهاد کرد. این بازی یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین بخش‌های تک‌نفره در تاریخ سری کال آو دیوتی را دارد و در بخش آنلاین هم می‌توانید انبوهی از نبردهای پر زد و خورد را تجربه کنید. خبر خوب هم اینست که بار دیگر شاهد بازگشت حالت داستانی مربوط به زامبی‌ها بوده‌ایم و می‌توانید در این بخش حسابی با دوستان‌تان خوش بگذرانید. این بازی بسیار باکیفیت، پر زرق و برق و هالیوودی از آب درآمده و تمام عناصر برجسته کال آو دیوتی‌های قبلی را در خود جای داده.

 

Demon’s Souls

یکی از برجسته‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های کنسول پلی استیشن ۳ اکنون ریمیک شده و با ظاهری جدید و بسیار مدرن، سر از کنسول پلی استیشن ۵ درآورده است. Demon’s Souls که در اصل توسط استودیوی بسیار خوش‌نام From Software ساخته شد، حالا مشترکا توسط Bluepoint Games و SIE Japan بازسازی شده و یکی از سه بازی جدیدی بود که در روز عرضه پلی استیشن ۵، در دسترس گیمرها قرار گرفت.

این بازی حالا انبوهی از آیتم‌های جدید را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد و گذشته از بهبودهای گسترده در گیم‌پلی و گرافیک، از تغییراتی برخوردار شده که هم طرفداران قدیمی این بازی از آن‌ها لذت می‌برند و هم باعث می‌شوند گیمرها تازه‌کار تجربه‌ای روان‌تر و به‌یادماندنی‌تر به دست آورند.

بازیکن در Demon’s Souls پا به جهان Boletaria می‌گذارد که مدت‌ها پیش توسط موجودی قدرتمند به نام Old One مورد یورش قرار گرفته است. این جهان اکنون عمیقا در پدیده‌ای به نام «مه عمیق» فرو رفته و به جولانگاه قدرت‌های باستانی Old One تبدیل شده. اگرچه Old One در نهایت به خوب فرو رفت و اکثر بخش‌های Boletaria نیز از چنگال او در امان ماندند، اما با بازگشت مه، این هیولای باستانی هم دوباره عصر تازه‌ای از حکمرانی را آغاز می‌کند. به این ترتیب آن‌ها که به جهان Demon’s Souls پا می‌گذارند تبدیل به ماجراجویایی می‌شوند که در اصل وارد مه شده‌اند و می‌خواهند با شکست دادن Old One، بار دیگر صلح را قلمرو باز گردانند.

Demon’s Souls درست مانند سری بازی دارک سولز به سختی مردافکن معروف است و المان‌هایی فانتزی، مبارزاتی نابرابر و لحظاتی که با شکست دادن دشمنان حس می‌کنید جهان را به تصرف خود درآورده‌اید را پیش پای شما قرار می‌دهد. این بازی ضمنا رویکردی نوآورانه در قبال بخش چندنفره در پیش گرفته و اساسا آن را با بخش تک‌نفره ادغام کرده است. این بازی با هرآنچه بیشتر روی پلی استیشن ۵ یا هر کنسول دیگری تجربه کرده‌اید تفاوت دارد و ریمیک عنوانی است که در زمان خود، تصویری تازه برای بازی‌های ژانر نقش‌آفرینی ترسیم کرد.

 

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

اسپایدر من مایلز مورالز دنباله‌ای مستقیم برای بازی Marvel’s Spider-Man روی کنسول پلی استیشن ۴ است که داستان مایلز مورالز را روایت می‌کند: یک قهرمان دیگر در جهان کمیک‌های مارول که توسط عنکبوت گزیده می‌شود و قدرت‌هایی مشابه به پیتر پارکر به دست می‌آورد. به عنوان یک ابرقهرمان تازه‌کار، مایلز همچنان باید با توانایی‌های خود آشنا شود و در حالی که پیتر پارکر به نجات جهان می‌شتابد، از شهر نیویورک دفاع کند. زمانی که پیتر به آن‌سوی آب‌ها رفته، مایلز در نیویورک تنها مانده و باید به وظایف اسپایدرمن رسیدگی کند.

نتیجه کار یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های اکشن کنسول پلی استیشن ۵ است که ظاهری سینمایی‌تر از همیشه به این فرنچایز می‌بخشد و در این مسیر، شما را هم چند ساعتی سرگرم می‌کند. مایلز مورالز به مرور زمان با گروهی تروریست به نام The Underground آشنا می‌شود که می‌خواهد به انتقامجویی از شرکت Roxxon Energy Corporation بپردازد. به همین شکل، به ناگاه افراد شرور دیگری مانند Rhino و Tinkerer هم ظهور می‌کنند و ابرقهرمان تازه‌کار داستان باید به صورت همزمان با چند تهدید بزرگ مقابله کند.

کاراکتر تازه‌ترین نسخه از سری بازی اسپایدرمن همراه با انبوهی از قابلیت‌ها و ماموریت‌های تازه از راه می‌رسد و طراحی بازی هم به خاطر وفاداری به داستان اصلی به مذاق دوست‌داران کمیک اسپایدرمن خوش می‌آید و هم گرافیک چشم‌نوازش باعث می‌شود خون در رگ‌های هرکس دیگری به جوش بیفتد. مایلز مورالز یکی از نخستین بازی‌های نسل جدید است که استفاده حداکثری از تکنولوژی رهگیری پرتو داشته و نورپردازی‌ها و بازتا‌ب‌های نور را در سطحی از واقع‌گرایانگی به تصویر می‌کشد که هیچوقت مشابه‌اش را ندیده‌اید. در این بین بازیکن هم انتخاب دارد یا بازی را با بالاترین گرافیک ممکن تجربه کند یا به سراغ حالت دیگری برود که باعث دستیابی به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه می‌شود.

 

Assassin’s Creed Valhalla

آخرین نسخه از سری بازی بسیار محبوب Assassin’s Creed در دوازدهمین ماجراجویی بزرگ خود، گیمر را به دورانی بسیار متفاوت و جالب می‌برد: سال ۸۷۳ قبل از میلاد مسیح و زمانی که وایکینگ‌ها در شرف حمله به بریتانیا هستند. در این بازی نقش کاراکتری به نام ایوور را برعهده می‌گیرید که میان مجادله‌ای بین تمپلارها و انجمن برادری‌ اساسینزها گیر افتاده است. علی‌رغم تمام تفاوت‌های داستانی، این ماجراجویی جهان‌باز در فرمتی بسیار مشابه به بازی‌های اساسینز کرید قدیم دنبال می‌شود و در نقش ایوور (که به انتخاب شما هم می‌تواند مونث و هم مذکر باشد) به قلمروی انگلوساکسون‌ها یورش می‌برید.

همین پس‌زمینه داستان باعث می‌شود بازیکنان خیلی زود به استقبال تغییرات به وجود آمده بروند و با انبوهی از تجهیزات مختلف مانند شمشیرهای دو دستی به مبارزه با دشمنان بپردازند. قابلیت Eagle Vision این بار در قالب «Odin Sight» به بازی برگشته و ایوور یک کلاغ همراه دارد که از آن می‌توان به عنوان ابزاری برای رصد کردن محیط و دشمنان استفاده کرد. گیم‌پلی به مجموعه‌ای گسترده از ماموریت‌های مختلف و فعالیت‌های دلخواه تقسیم شده است و در عین حال یک هاب اصلی به عنوان روستای قلبیه وایکینگ‌ها دارید که می‌توانید به آن بازگردید و اطلاعات بیشتری راجع به وایکینگ‌ها و انگلیسی‌ها به دست آورید. همینطور که در بازی پیش می‌روید نیز، ایوور مهارت‌های بیشتری به دست می‌آورد و طرق نوآورانه‌تری قادر به مقابله با دشمنان خواهد بود.

در مجموع این یکی از هیجان‌انگیزترین نسخه‌های سری بازی اساسینز کرید است که انبوهی از فعالیت‌های مختلف مانند ساخت و مدیریت روستا برای قبیله، نبردهای عظیم و کشتی‌سواری را پیش رویتان قرار می‌دهد. و به خاطر گرافیک بسیار تحسین‌برانگیزش روی پلی استیشن ۵، یوبیسافت عنوانی ساخته که تجربه‌اش روی کنسول نسل نهمی سونی واقعا ضروری است.

 

Astro’s Playroom

تمام کنسول‌های پلی استیشن ۵ بازار به صورت پیش‌فرض همراه با بازی رایگان و جالب توجه Astro’s Playroom از راه می‌رسند. درست مانند نینتندو که بازی Wii Sports را روی تمام کنسول‌های Wii نصب کرده‌ بود، سونی هم این بازی را روی تمام کنسول‌های جدیدش نصب کرده و قطعا دست به تصمیمی درست هم زده است. این بازی پلتفرمر بسیار خوش بر و رو، یک بار دیگر شما را به جهان بازی واقعیت مجازی Astro Bot Rescue Mission می‌برد و در یک ماجراجویی متفاوت، باید به گشت‌وگذار درون کنسول پلی استیشن ۵ بپردازید و از بخش‌های مختلف آن سر در آورید. به این ترتیب، ماجراجویی Astro’s Playroom به شما اجازه می‌دهد به سرزمین‌هایی مختلف و الهام گرفته از کنسول پلی استیشن ۵ بروید، با برخی از کاراکترهای نمادین پلی استیشن ملاقات کنید و در این بین، با قابلیت‌های تازه کنترلر DualSense آشنا شوید.

اساسا هدف از ساخت بازی همین بوده است که با کنسول گران‌قیمت‌تان آشنا شوید و اکثر مراحل هم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیشترین استفاده را از قابلیت‌های تازه کنترلر می‌کنند. این بازی حدودا ۶ ساعت طول می‌کشد و به راحتی قادر به کسب اچیومنت پلاتینیوم آن نیز هستید. مهم‌ترین نکته اینست که در تمام مدتی که پای تجربه بازی نشسته‌اید، لبخندی بزرگ روی صورت‌تان نقش خواهد بست.  

 

Dirt 5

یکی از نخستین بازی‌های اتومبیل‌رانی پلی استیشن ۵، نسخه‌ای ارزشمند از سری بازی Colin McRae است، در واقع چهاردهمین نسخه از آن که حالا در قالب Dirt 5 به دست‌مان رسیده است. برای آن دسته از افرادی که سری بازی Dirt راغ تجربه کرده‌اند، این هشتمین نسخه از فرنچایز مورد اشاره به حساب می‌آید که حسابی ارزش تجربه را روی کنسول‌های نسل جدید دارد، حتی اگر بیشتر طرفدار فرنچایزهایی نظیر Mario Kart یا Forza Horizon باشید. این بازی آفرود هرآنچه از یک بازی اتومبیلرانی خوب انتظار دارید را در خود جای داده است، از مسیرهای بسیار متنوع برای رانندگی مانند جاده‌های یخی و آفرود گرفته تا لوکیشن‌های مختلفی در چین و نیویورک. به این ترتیب از نظر مسیرهای مسابقه‌، هیچ کمبودی حس نمی‌شود. بعد هم نوبت به اتومبیل‌ها می‌رسد که انبوهی از آن‌ها برای سلیقه‌های گوناگون در نظر گرفته شده‌اند: چه به اتومبیل‌های رالی دهه ۸۰ میلادی علاقه داشته باشید و چه به سوپرکارهای فوق سریع.

گیم‌پلی نیز از انبوهی از حالت‌های مسابقه مختلف تشکیل شده و در بخش Career هم می‌توانید به تجربه داستان دو رقیب دیرینه، برونو دوراند و الکس جانیکک بپردازید که توسط صداگذاران افسانه‌ای، نولان نورث و تروی بیکر صداگذاری شده‌اند. در مجموع Dirt 5 یکی از بهترین نسخه‌های این سری است که تجربه‌ای معرکه هم در اختیار گیمرهای حرفه‌ای و هم گیمرهای کژوال قرار می‌دهد. در این بازی کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و حتی اگر هیچوقت به تجربه Dirt نپرداخته باشید هم ده‌ها ساعت سرگرمی محض در انتظارتان است.

 

Devil May Cry 5: Special Edition

داستان خانواده اسپاردا یک‌بار دیگر در یکی از بهترین نسخه‌های فرنچایز Devil May Cry ادامه یافته و باید گفت که هیچوقت به این اندازه شکوهمند نبوده است. این بازی در ابتدا روی کنسول‌های نسل پیش عرضه شد، اما با یک به‌روزرسانی بزرگ به نسل جدید آمده و ضمنا حالا می‌توان کنترل کاراکتر دوست‌داشتنی «ورجیل» را نیز در این نسخه به دست گرفت. گذشته از این‌ها هم می‌توانید منتظر بهبودهای چشمگیر در پرفورمنس و زیباتر شدن بازی باشید.

درست مانند Devil May Cry 4، گیمرها بار دیگر کنترل «نرو» را به دست می‌گیرند که یک شکارچی شیاطین است. او در این نسخه متوجه می‌شود که فعالیت‌های شیطانی در شهر Red Grave افزایش یافته و از آن‌جایی که دست شیطانی و شمشیر خودش به سرقت رفته است، در صدد بازپس‌گیری آن‌ها و همینطور نابودی نیروهای شیطانی برمی‌آید. در این مسیر، متوجه می‌شویم که سرمنشا تمام این اتفاقات درختی شیطانی به نام Qliphoth است که انسان‌ها را می‌کشد تا خون آن‌ها را برباید. به این ترتیب نرو به سراغ «دانته» و یک کاراکتر تازه به نام «V» می‌رود تا Qliphoth را از ریشه بخشکاند.

به مرور زمان، کنترل هر سه شخصیت را برعدهه می‌گیرید و هرکدام از آن‌ها استایل مبارزاتی خاص خود را دارند. بنابراین می‌توانید منتظر تکرارپذیری بالایی باشید که نبردهای هک اند اسلش و هوی متال بازی را جذاب‌تر از همیشه کرده است. بعد هم نوبت به ورجیل در نسخه نسل جدید می‌رسد که او نیز سبک مبارزه‌ای کاملا متفاوت را به میدان می‌آورد. با گزینه‌هایی نظیر بهره‌گیری از رهگیری پرتو، یک حالت پرفورمنس با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و حالت‌های بازی جدید، این نسخه از Devil May Cry 5 یکی از بهترین بازی‌هایی خواهد بود که برای کنسول جدید و گران‌قیمت خود خریده‌اید.

 

Call of Duty: Black Ops Cold War

آخرین نسخه از سری بازی Call of Duty، هیجان‌انگیزتر و پر زد و خوردتر از همیشه از آب درآمده است. بخش کمپین تک‌نفره این بازی به گونه‌ای طراحی شده که حس می‌کنید در حال تماشای یک فیلم اکشن و بلاک‌باستر هالیوودی هستید که داستان جنگ سرد را در دهه ۸۰ میلادی دنبال می‌کند. داستان این نسخه راجع به گروهی از مامورین است که باید به دنبال دو کاراکتر به نام‌های قاسم جوادی و آرش کدیور، به خاطر مشارکت‌شان در بحران گروگان‌گیری اعضای سفارت آمریکا در ایران بگردید. در این بین مشخص می‌شود شخصیتی به نام «Perseus» پیش از وقوع این حادثه، در حال تدارک دیدن آن بوده است. به این ترتیب رونالد ریگان، رییس جمهور وقت آمریکا یک نیروی ویژه برای یافتن او تشکیل می‌دهد و یکی از اعضای این گروه، کاراکتری ملقب به Bell است که گیمر کنترل او را به دست می‌گیرد. در نقش Bell، داستان به مرور پیش می‌رود و پیچش‌هایی بسیار عجیب و غیر منتظره را مقابل چشمان‌تان قرار می‌دهد.

پس از این هم نوبت به گیم‌پلی سنگین و رضایت‌بخش بازی می‌رسد که بهترین تجربه ممکن از آن را می‌توانید در بخش آنلاین و چند نفره به دست آورید: بخش آنلاینی که ضمنا شباهاتی به بازی رایگان و بتل رویال Call of Duty: Warzone هم دارد و برخی از تجهیزاتش با آن به اشتراک گذاشته شده است. علاوه بر این، حالت Zombies هم به بازی برگشته و داستانی جالب را نیز برایتان روایت می‌کند که قطعا ارزش تجربه کردن را دارد. این یکی از نخستین شوترهای باکیفیتی است که روی کنسول پلی استیشن ۵ در دسترس قرار گرفته و ضمنا با بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید DualSense مانند تریگرهای تطبیق‌پذیر (و شبیه‌سازی لگد سلاح‌ها از طریق آن) باعث می‌شود که واقعا به نسل جدید کنسول‌های بازی، خصوصا کنسولی که سونی روانه بازار کرده ایمان بیاورید.

 

Godfall

یکی از بازی‌هایی که میان کنسول‌های نسل جدید، در انحصار پلی استیشن ۵ بود، Godfall نام دارد. این بازی نقش‌آفرینی اگرچه نمراتی نسبتا متوسط دریافت کرد اما قطعا ارزش تجربه را دارد. Godfall شما را به پنج قلمروی مختلف زمین، آتش، آب، هوا و روح می‌برد و گیمر نقش یکی از اعضای Knight’s Order را ایفا می‌کند که وظیفه‌اش جلوگیری از وقوع آخرالزمان است.

با ۵ ست لباس گوناگون که می‌توان میان‌شان انتخاب کرد، بازیکنان می‌توانند با گزینه‌های مختلفی مانند شمشیر دوگانه یا شمشیرهای بلند قامت به استقبال دشمنان بروند. علاوه بر این، به مرور زمان گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی در اختیارتان قرار می‌گیرد که از آن‌ها می‌توانید برای تغییر کلاس کاراکتر خود استفاده کنید و بازی را آن‌طور که با استایل خودتان سازگاری است پیش ببرید. گیم‌پلی بازی بسیار روان و «باحال» از آب درآمده و باعث می‌شود نوعی حس قدرت همیشگی داشته باشید. اکشن سینمایی Godfall ضمنا با مفهوم جدید «لوتر-اسلشر» (مشابه به بازی Borderlands اما با این تفاوت که به جای سلاح گرم، شمشیر به دست می‌گیرید) در هم آمیخته و دائما ترغیب به کشتن دشمنان قدرتمندتر می‌شوید تا آیتم‌های بهتر به دست آورید.

علاوه بر این، Godfall ضمن پشتیبانی از حالت تک‌نفره، امکان تجربه گیم‌پلی به صورت کوآپ با سه دوست دیگر را نیز فراهم آورده و حتی لازم نیست که تمام مراحل را به صورت کامل با آن‌ها پشت سر بگذارید. به این ترتیب دوستان‌تان می‌توانند هر لحظه که دوست دارند وارد بازی شوند و هر زمان که ترجیح می‌دهند خارج. این یعنی اگر زمان خودتان و دوستان‌تان محدود است، می‌توانید حداقل برای جلسات کوتاه‌مدت به تجربه گروهی بازی بپردازید.

 

The Pathless

استودیوی خوش‌نام Giant Squid قادر به ساخت عنوانی برای پلی استیشن ۵ بوده که نه‌تنها گیم‌پلی بسیار نفس‌گیر دارد، بلکه با جلوه‌های بصری‌اش حسابی دلبری می‌کند. The Pathless یک بازی اکشن و ماجرایی سوم‌شخص است که در آن کنترل یک شکارچی را برعهده می‌گیرید و وظیفه دارید نفرینی که سرزمینی بزرگ را در بر گرفته نابود کنید. این شکارچی در واقع استاد تیراندازی با کمان است و باید از تمام ظرفیت‌ها و استعدادهای خود در تیراندازی برای سفر کردن در سرزمین، نابود کردن شیاطین و بازگردانی صلح به جهان استفاده کند. از طرف دیگر، شخصیت اصلی یک عقاب نیز در اختیار دارد که او را برای مسافت‌های کوتاه با خود حمل می‌کند و گاهی هم در یافتن مناطق تازه یاری می‌رساند.

بازیکن در نقش شکارچی باید از قابلیتی به نام Spirit Vision برای یافتن مناطق تازه استفاده کند و به جمع‌آوری کریستال‌هایی بپردازد که باعث می‌شود عقاب قادر به دستیابی به مهارت‌های تازه باشد. جالب اینکه برخی از دشمنان سعی می‌کنند شکارچی را از عقاب دوست‌داشتنی‌اش جدا کنند و در این مواقع، باید با اتخاذ تصمیمات و استراتژی‌های درست، واکنش نشان دهید. The Pathless در مجموع یک ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیز و متفاوت است که باعث می‌شود بار دیگر استودیوی Giant Squied (که پیشتر ABZU را در کارنامه داشته) تحسین کنید. The Pathless شما را به طرقی که انتظارش را ندارید به چالش می‌کشد، محیطی بسیار زیبا و چشم‌نواز دارد و با گذشت هر دقیقه، بیش از پیش اوج می‌گیرد.

 

Sackboy: A Big Adventure

روح سری بازی دوست‌داشتنی Little Big Planet یک‌بار دیگر با بازی Sackboy: A Big Adventure به پلی استیشن ۵ دمیده شده. این نسخه اسپین‌آف، بار دیگر شما را در نقش یکی از عروسک‌های خوشگل Sackboy قرار می‌دهد، اما با این تفاوت که می‌توانید مراحل و گیم‌پلی پلتفرمینگ بازی را به صورت سه‌بعدی تجربه کنید و دیگر خبری از آن ساختار دوبعدی سابق نیست. نکته بسیار مهم اینست که بازی صرفا از حالت تک‌نفره پشتیبانی نمی‌کند و استودیوی Sumo Digital تجربه‌ای تدارک دیده که می‌توانید همراه با سه نفر دیگر به سراغ آن بروید. متاسفانه خبری از لول ادیتور همیشگی Little Big Planet در این اسپین‌آف نیست اما طراحی مراحل بازی به قدری هوشمندانه و جذاب از آب درآمده که کمبود آن را حس نمی‌:نید.

در این نسخه از بازی، Sackboy باید به سفری طولانی برای مقابله با Vex شرور برود که می‌خواهد مردم دوست‌داشتنی Craftworld را نابود کند. برای این کار، شما باید به پنج سیاره مختلف سفر کنید و انبوهی از مراحل مختلف را پشت سر بگذارید. تم قالب بر هر مرحله کاملا منحصر به فرد ظاهر می‌شود و به این ترتیب حس می‌کنید در حال تجربه Super Mario Odyssey یا یک نسخه مدرن از کرش بندیکوت هستید.

ثبت نظر

*
*