• بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 که همین حالا می‌توانید بخرید (قسمت اول)

    • 17 تعداد لایک

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 که همین حالا می‌توانید بخرید (قسمت اول)

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/05/20 یکشنبه 20 مرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 50 دقیقه
    • |
    • 4732 بار بازدید شده
    • 17 تعداد لایک

به لیست راهنمای خرید بهترین‌ بازی‌های پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۹ خوش آمدید. لیستی که مگ‌زون با دقت هرچه تمام‌تر برای شما جمع‌آوری کرده تا فقط شامل برترین عناوین پلی‌استیشن 4 که هم‌اکنون در بازار قابل دسترس‌اند باشد. تمام بازی‌هایی که در این لیست قرار گرفته‌اند، به نظر ما شدیداً سرگرم‌کننده بوده‌اند و بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که همه آن‌ها، به آرشیو عناوین پلی‌استیشن 4 شما ارزش می‌بخشند.

از زمان عرضه پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۳، سونی به شکلی هوشمندانه روی عرضه مجموعه‌ای گسترده و غنی از بازی‌های کامپیوتری تمرکز کرده که همگی روی سه پلتفرم پلی‌استیشن 4، پلی استینش 4 اسلیم و پلی‌استیشن 4 پرو به اجرا در می‌آیند؛ و آنچه در این لیست مشاهده خواهید کرد، بهترین‌هایی هستند که طی این ۶ سال روانه بازار شده‌اند؛ چه عناوین انحصاری و چه بازی‌های شخص ثالثی که تجربه‌شان برای همه گیمرها ضروری است.

بازی‌هایی مانند دویل‌می‌کرای 5، مترو اگزدوس، دیز گان، مورتال کامبت 11، Sekiro: Shadows Die Twice، فاینال فانتزی 14 و بسیاری عنوان دیگر، باعث شده‌اند پلی‌استیشن 4 هم‌اکنون کنسولی فوق‌العاده برای تجربه بهترین بازی‌هایی باشد که بشریت تا امروز ساخته است.

و وقت آن رسیده تا آرشیو بازی‌های پلی‌استیشن 4 خودتان را با برخی از این عناوین فوق‌العاده غنی کنید. عمدتا به این خاطر که ما اکنون در تابستان به سر می‌بریم و به صورت معمول، بهترین فصل سال خالی از عناوین دندان‌گیر است. اما گیمرها معمولاً هرطور که شده راهی برای پر کردن اوقات فراغت خود می‌یابند و ما هم اینجاییم تا به شما در یافتن بهترین عناوین و سرگرم‌ شدن در بهترین سه ماه سال کمک کنیم.

خب حالا که تمام این مقدمه‌چینی‌ها را کردیم، بیایید بدون اتلاف به سراغ لیست نهایی بهترین عناوینی که همین حالا می‌توانید برای پلی‌استیشن 4 خریداری کنید برویم.

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۹

 

Wolfenstein: Youngblood

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Wolfenstein: Youngblood

دلایل خرید:

+نخستین ولفنشتاین مدرن که حالت کوآپ دارد
+طراحی مراحل غیرخطی که باعث می‌شود چندین مسیر برای اتمام یک ماموریت وجود داشته باشد
+امکان شخصی‌سازی عمیق کاراکتر با پوسته‌ها و ایموت‌ها

ولفشتاین یک فرنچایز خشونت‌آمیز و به همان اندازه خلاقانه است که طی ۲۰ سال اخیر همواره راه‌های جدیدی برای سلاخی کردن نازی‌ها در یک جهان موازی یافته است. سومین نسخه از بازنگری مدرن این سری بازی، درباره اواخر دهه ۸۰ میلادی است؛ در جهانی موازی که رایش سوم با استفاده از تکنولوژی‌های فوق پیشرفته، پیروز نهایی جنگ جهانی دوم بوده است.

با یک الهام‌گیری واضح از سری بازی دیگر شرکت Bethesda، یعنی Dishonored، نسخه جدیدی ولفنشتاین مسیر خود را به نوعی از نسخه‌های قبلی جدا می‌کند. پیش از هر چیز می‌توانید تمام مراحل را به صورت کوآپ بازی کنید که فرصت‌های تاکتیکال بسیار زیادی در اختیارتان خواهد گذاشت. علاوه بر این، یک مرکز عملیات دارید که به عنوان هاب بازی شما عمل می‌کند و اجازه می‌دهد با آزادی عمل بیشتری به تجربه مراحل مختلف بپردازید. راستی یادمان نرود که موزیک‌های مورد استفاده در بازی هم شدیداً خفن هستند.

Redeemer: Enhanced Edition

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Redeemer: Enhanced Edition

دلایل خرید:

+سیستم قتل منحصر به فرد و خشونت‌آمیز
+پشتیبانی از حالت کوآپ محلی
+ساخته شده برای طرفداران شوترهای کلاسیک مانند Loaded

اگرچه قشر مخاطبان عنوانی مانند Redeemer: Enhanced Edition کاملاً مشخص است یعنی افرادی که به دنبال تجربه‌ای تاپ‌داون هستند که با استفاده درست از خشونت شکلی نوآورانه به خود می‌گیرد بقیه افراد هم قطعاً از تجربه آن لذت فراوان خواهند برد. در بازی Redeemer شما نقش کاراکتری به نام ویسیلی را ایفا می‌کنید، یک مزدور سابق روسی که می‌خواهد به عنوان یک عابد صلح‌جو، زندگی گذشته‌اش را فراموش کند. مثل تمام فیلم‌های اکشن دهه هشتادی، ویسیلی مردی با مهارت‌های خاص است که او را تبدیل به ترکیبی از کریتوس و رمبو می‌کند.

چه با دستان خالی، چه با یک چکش و چه با مجموعه‌ای از سلاح‌های گرم، بازی Redeemer: Enhanced Edition اوضاع را با مکانیک‌های پیچیده سخت نمی‌کند. بازی خیلی ساده به شما اجازه می‌دهد از تجهیزات گوناگون بهره گرفته و دشمنان را به صورت مخفیانه یا با حرکات تمام‌کننده خشونت‌آمیز از پیش رو بردارید. حتی می‌توانید دشمنانتان را خلع سلاح کنید و از یک سو به سوی دیگر بجهید. پشتیبانی از حالت کوآپ دونفره اخیراً به بازی اضافه شده و همینطور یک سیستم Perk که مهارت‌های تازه‌ای به شخصیت انتقامجوی داستان می‌بخشند.

Dragon Quest Builders 2

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Dragon Quest Builders 2

دلایل خرید:

+با سه نفر از دوستان‌تان به صورت آنلاین ساخت و ساز کنید
+گزینه‌هایی بیشتر از هر زمان دیگر برای ساخت و ساز و کرفتینگ
+جهانی بزرگ و باز که پر شده از مناطق منحصر به فرد

مثل اکثر بازی‌های ژاپنی که در شرق محبوبیت بیشتری نسبت به غرب دارند، نخستین Dragon Quest Builders نیازمند یک سال زمان بود تا راهش را به بازار غرب باز کند. اما ارزش‌اش را داشت، زیرا ترکیب نقش‌آفرینی دوست‌داشتنی Dragon Quest با ساخت و ساز به شیوه ماینکرفت واقعاً جواب داد. حالا نسخه دنباله این بازی روی پلی‌استیشن 4 و سوییچ عرضه شده و به مراتب بزرگ‌تر، جاه‌طلب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از نسخه قبلی است.

برخلاف نسخه قبلی، Dragon Quest Builders 2 حالا یک بازی کاملاً کوآپ است که هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین با سقف سه بازیکن دیگر انجام می‌شود. امکان گشت و گذار در جهان به مراتب بزرگ‌ترش (که پر شده از مناطقی جدید با منابع گوناگون برای استخراج و ساخت و ساز) با دوستان، بسیار مفرح است. در این نسخه می‌توانید شنا و پرواز هم بکنید که باعث می‌شود باز کردن راه در پستی‌ها و بلندی‌های جهان بازی لذت‌بخش‌تر از هر زمان دیگر باشد و آن را جزو بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 به حساب آوریم.

Judgement

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Judgement

دلایل خرید:

+سیستم مبارزه آشنا و بسیار دلچسب
+ارتباط جذاب با دنیای سری بازی یاکوزا
+وجود دوبله انگلیسی

درحالی که داستان سری بازی یاکوزا در نسخه ششم این فرنچایز که سه سال پیش عرضه شد به نوعی به پایان رسید، سازندگان بازی سخت مشغول کار روی عنوانی بوده‌اند که در همان جهان جای می‌گیرد و در عین حال، المان‌های متفاوتی به بازیکنان ارائه می‌کند. منظورمان از این جمله آن است که جاجمنت در ذات خود عملاً یک بازی دیگر از سری یاکوزا است، اما کریو دیگر در نقش شخصیت اصلی آن ظاهر نمی‌شود و چندین مکانیک تازه به گیم‌پلی اضافه شده که شمایلی کارآگاه‌گونه به آن می‌بخشد.

اگرچه تلاش سازندگان برای افزودن نوعی ساختار جنایی نوآر به کلیت یاکوزا همیشه هم موفقیت‌آمیز نبوده، اما جاجمنت به خوبی از پس مسئولیت ارتقای سیستم مبارزه یاکوزا 6 و تبدیل کردن آن به رضایت‌بخش‌ترین سیستم مبارزه در تاریخچه این فرنچایز برآمده است. جاجمنت ضمناً دوبله انگلیسی هم دارد و اگر از عاشقان زبان ژاپنی نیستید، می‌توانید به زبانی قابل فهم‌تر آن را تجربه کنید.

Crash Team Racing Nitro Fueled

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Crash Team Racing Nitro Fueled

دلایل خرید:

+شامل تمام حالت‌های بازی موجود در نسخه اورجینال است
+قابلیت تجربه گروهی بازی به صورت آنلاین یا محلی
+اتومبیل‌ها و مسیرهای مسابقه بیشتری که برای نخستین بار در Nitro Fueled قرار گرفته‌اند

گیمرها عاشق حس نوستالژی هستند، خصوصاً زمانی که خاطرات کودکی شما با جلوه‌های بصری و مکانیک‌های مدرن به‌روزرسانی می‌شود. بعد از اینکه Crash Bandicoot N. Sane Trilogy و Spyro Reignited Trilogy شدیداً در جلب توجه مخاطبان موفق عمل کردند، اکتیویژن تصمیم گرفته همان فرمول را در پیش بگیرد و نسخه ریمیک Crash Team Racing را که یکی از کلاسیک‌های به یاد ماندنی پلی‌استیشن 1 است روانه بازار کند تا مجدداْ به یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 تبدیل شود.

اینطور نیست که سازندگان، Crash Team Racing را مجدداً از نو ساخته باشند. همه‌چیز به همان شکل قدیمی است و می‌توانید در نقشه‌هایی که پر شده‌اند از دایناسور و مواد مذاب و چیزهایی از این دست، به مسابقه با دیگران بپردازید. درست مثل روزهای اوج گرافیک ۳۲ بیتی هم می‌توانید میوه‌های وومبا را با شکستن جعبه‌های چوبی جمع‌آوری کنید. این ورژن از بازی از حالت چندنفره آنلاین پشتیبانی می‌کند و شامل ماشین‌های مسابقه‌ای جدید و مسیرهای مسابقه بیشتر از بازی Crash Nitro Cart پلی‌استیشن 2 هم می‌شود.

MotoGP 19

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-MotoGP 19

دلایل خرید:

+موتورسواران و نقشه‌های لایسنس شده از MotoGP تا Red Bull MotoGP Rookie Cup
+می‌توانید تبدیل به منیجر مسابقات موتورسواری شوید
+چالش‌های مسابقه‌ای تاریخی جدید

استودیوی ایتالیایی Milestone به یکی از اصلی‌ترین سازندگان شبیه‌سازهای موتورسواری تبدیل شده و بعد از عرضه آخرین بازی Monster Energy Supercross، حالا نوبت به بازگشت این استودیو با فرنچایز سالانه MotoGP رسیده است. Moto GP 19 قابلیت‌های تازه‌ای با خود به ارمغان می‌آورد؛ قابلیت‌هایی نظیر فیزیک بهبودیافته هنگام موتورسواری یا افزودن آخرین مسیرهای مسابقه و موتورسواران.

در نسخه امسال، شاهد حالتی جدید هستیم که برخی از به‌یادماندنی‌ترین و افسانه‌‌ای‌ترین لحظات تاریخ MotoGP را تکرار می‌کند؛ از جمله ۵۰ موتورسوار افسانه‌ای، بیش از ۳۵ موتور و یک سری مسیر مسابقه تاریخی اضافه شده. و تمام این‌ها، صرفاً ارزش افزوده‌ای برای محتویات مرتبط با دوران مدرن است. قابلیت تجربه بازی به عنوان منیجر مسابقات در حالت چندنفره را هم به تمام این‌ها اضافه کنید تا متوجه شوید با چه سیمولاتور پیشرفته‌ای در زمینه موتور سواری روبرو هستیم.

The Elder Scrolls Online: Elsweyr

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-The Elder Scrolls Online: Elsweyr

دلایل خرید:

+برای نخستین بار از زمان عرضه TES: Arena به محیط Elsweyr بازگردید
+کلاس نکرومنسر جدید
+مبارزه با اژدها در استایل اسکایریم

در حالی که همه باید مدت زمانی بسیار طولانی منتظر بمانیم تا نمایشی درست و حسابی از نسخه ششم سری The Elder Scrolls ببینیم، استودیوی زنیمکس با اعتماد به نفس هرچه تمام‌تر، آتش عشق به این سری بازی را در دل مخاطبان روشن نگه داشته است. سومین و جدیدترین بسته گسترش‌دهنده عظیم بازی MMO این استودیو، یعنی The Elder Scrolls Online که Elsweyr نام دارد سرزمینی جدیدی را به نام Khajiit معرفی می‌کند که از سال ۹۴ میلادی قادر به گشت و گذار در آن نبوده‎ایم. و علاوه بر این، اژدهایان هم به بازی بازگشته‌اند.

این هیولاهای بالدار، برخی از به یاد ماندنی‌ترین لحظات را در بازی Skyrim رقم زدند و می‌توانید انتظار داشته باشید که در گیم‌پلی ۳۰ ساعته این بسته گسترش دهنده، با چندین و چند اژدها مبارزه کنید. علاوه بر این کلاس جدید و شدیداً مورد انتظار نکرومنسر هم به بازی اضافه شده و یک ویژگی مهم دیگر، مبارزات گروهی با اژدها است که با کمک سایر بازیکنان حاضر در بازی انجام می‌شود.

A Plague Tale: Innocence

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-A Plague Tale: Innocencer

دلایل خرید:

+المان‌های بقا با مخفی‌کاری
+ترکیبی عالی از پازل‌ها، مخفی‌کاری و عناصر ترسناک
+استفاده از یک پس زمینه داستانی تاریخی و جذاب

با نمایش دنیای قرون وسطایی فرانسه حین نبرد ۱۰۰ ساله، A Plague Tale: Innocence یک بازی داستان محور و ماجرایی است که از نمایش حقایق زندگی به هنگام جنگ ابایی ندارد؛ مسائلی مانند بیماری‌های فراگیر و و قتل عام. شما بازی را در نقش Amica دنبال می‌کنید، دختر مردی شریف که هنگام فرار از فرقه انگیزاسیون در قلب فرانسه، نیاز به محافظت از برادر مریض احوالش را احساس می‌کند.

همانطور که از پس زمینه داستانی بازی می‌توانید انتظار داشته باشید، Amica دقیقاً مبارز چندان خوبی نیست؛ بنابراین تنها ابزارهای مبارزه شما استفاده از یک فلاخن برای بیهوش کردن دشمنان یا استفاده از موج موش‌های خونخوار برای کشتن آنهاست. این موش‌های گرسنه مثل امواجی خروشان حرکت می‌کنند و هرچه سر راهشان باشد را می‌کشند. و این موضوع نیاز به استفاده از آتش و نور را در تاریک‌ترین مقبره‌ها و غارها به وجود می‌آورد. با انبوهی از پازل‌های محیطی و المان‌های مخفی‌کاری، A Plague Tale سفری شدیداً رضایت‌بخش به گذشته را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

Team Sonic Racing

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Team Sonic Racing

دلایل خرید:

+قابلیت پیوستن به بازیکنان یا هوش مصنوعی و ترکیب قدرت‌ها
+پشتیبانی از حالت آنلاین یا اسپلیت اسکرین چهار نفره و محلی
+اشارات بسیار زیادی به سونیک‌های قدیمی در قالب ایستراگ

هنگامی که بازی Sonic & All-Stars Racing Transformed در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، استودیوی بریتانیایی Sumo Digital کار نویدبخش‌اش با Sonic & Sega All-Stars Racing را برداشت و آن را به کارت ریسری تبدیل کرد که هم برای طرفداران قدیمی ماریو کارت احساسی آشنا دارد و هم به شکل نوآورانه‌ای متفاوت به نظر می‌رسد. شش سال و نیم گذشته و دوران اتومبیل‌های تبدیل‌شونده به پایان رسیده، اما به جای آن‌ها عنوانی مسابقه‌ای داریم که روی روان بودن مدل رانندگی تمرکز دارد.

تیم سونیک ریسینگ، همانطور که از نامش بر می‌آید، درباره همکاری کردن با هم‌تیمی‌ها است. چه تنها، همراه یا در برابر هوش مصنوعی، بازی کنید و چه در مسابقات آنلاین یا لوکال، می‌توانید به هم‌تیمی‌هایتان ملحق شوید تا بوست یکدیگر را افزایش دهید، از آن‌ها محافظت کنید یا از قدرت‌های ویژه‌ای استفاده کنید که رقبایتان را به آسمان می‎فرستند. خلاصه بگوییم، یک بازگشت عالی به خارپشتی که از کودکی عاشقش بوده‌ایم در قالب یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 است.

Rage 2

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Rage 2

دلایل خرید:

+ترکیب قدرت‌ها و سلاح‌ها برای فرستادن دشمنان به جهنم
+یک نقشه جهان‌باز عظیم برای گشت‌و‌گذار
+بسته الحاقی صداگذاری Danny Dyer

نخستین بازی سری Rage قرار بود الهام‌گرفته از سری بازی‌هایی Doom و Wolfenstein باشد، اما استودیوی id Software با شوتر جهان‌بازش، علی‌رغم دسترسی به یک موتور بازی‌سازی تحسین برانگیز و اتمسفری بسیار تاثیرگذار، در نهایت عنوانی ضعیف و غیرقابل تحمل در سال ۲۰۱۱ عرضه کرد.

اینطور شد که در ساخت نسخه دنباله، استودیوی id Software به همکاری با سازندگان دو بازی Just Cause و Mad Max روی آورد تا شوتر اول شخصی بسازد که جدیت را از دنیای پسا‌آخرالزمانی بازی گرفته و در نهایت رویکردی سرگرم‌کننده‌تر و بی‌مغزتر در قبال خشونت در بازی‌های شوتر در پیش می‌گیرد.

شما در جریان بازی قادر به ارتقای مجموعه‌ای از توانایی‌ها خواهید بود مانند توانایی پرتاب کردن دشمنان به هوا و کوبیدن‌شان به روی زمین و می‌توانید آن‌ها را با مجموعه‌ای از سلاح‌های قدرتمند ادغام کنید. به این صورت به سلاح‌هایی دسترسی خواهید داشت که شاتگان قدرتمند سری بازی DOOM را یادآور می‌شوند.

برخی از لوکیشن‌ها و دوست‌های قدیمی که در نخستین نسخه از بازی حضور داشتند، مانند دکتر آنتونین واسیر و شهر Wellspring و حتی برخی دشمنان مجدداً به این نسخه بازگشته‌اند و در مورد آخر، می‌توانید آن‌ها را به هفت روش سامورایی از پیش رو بردارید. Rage 2 عنوانی است که بیشترین الهام خود را از دو بازی Bulletstorm و Borderlands گرفته است و کمترین شباهتی به نسخه اول ندارد. اگر به دنبال نزدیک به ۱۰ ساعت آشوب و هرج و مرج خالص هستید، Rage 2 برای شما ساخته شده است.

Days Gone

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Days Gone

دلایل خرید:

+صداگذاری بسیار خوب، علی‌رغم داستان‌سرایی نه چندان دلچسب بازی
+هجوم فریکرها می‌تواند تبدیل به یک چالش اساسی شود.
+هدایت موتور احساس بسیار خوبی دارد

سونی با بازی‌های انحصاری اخیر پلی استیشن 4، شدیداً موفق ظاهر شده است و با عرضه Days Gone امیدوار بود که همین ترند ادامه یابد. اگرچه داستان شخصیت اصلی، یعنی دیکن سینت جان که موتور سواری یاغی در جهانی پسا آخرالزمانی و پر شده از زامبی‌ها است به اندازه God of War یا Detroit: Become Human جذاب ظاهر نمی‌شود، نقطه نظر سازندگان راجع به یک جهان آخرالزمانی و جهان باز ارزش تجربه کردن را دارد.

موتور سیکلت قابل اتکای شما در این بازی، دقیقاً مثل اسب مورد اعتمادتان در Red Dead Redemption 2 عمل می‌کند و اگر می‌خواهید در زمان لازم بهترین عملکرد را با آن داشته باشید، باید به آن رسیدگی کرده و قطعاتش را عوض کنید. این یعنی باید به دنبال واسیلی برای تعمیر موتور و سوخت برای آن باشید تا هیچوقت در میانه راه لنگ نمانید. مخفی‌کاری هم یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در بازی است و به کمک آن نه تنها قادر به کشتن عادی دشمنان انسانی خواهید بود، بلکه قادر به تحریک موج فریکرها (یا همان زامبی‌ها) برای هجوم به نقطه‌ای خاص هم هستید. یا اینکه می‌توانید رویکردی هجومی‌تر در پیش بگیرید و با یک سلاح شاتگان، سرها را منفجر کنید. خسته شدن از دشواری‌های Days Gone خیلی آسان است، اما این هم بخشی از جذابیت‌های Days Gone به حساب می‌آید.

Mortal Kombat 11

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Mortal Kombat 11

دلایل خرید:

+مدل مبارزه سنگین و کلاسیک بازی هنوز هم حفظ شده
+قابلیت شخصی‌سازی کاراکترها بعد از هر نبرد
+تنوع زیادی از حالت‌های بازی

Mortal Kombat X گامی بزرگ به سمت سری بازی‌های مبارزه‌ای خشونت‌آمیز غربی بود، اما در فاصله میان مورتال کامبت 10 و 11، استودیوی NetherRealm بازی دوست‌داشتنی Injustice 2 را ساخت که بعداً تاثیری شگرف روی Mortal Kombat 11 و سیستم مبارزه آن گذاشت. گذشته از حالت‌های مبارزه و سبک‌های مبارزه مختلف، برای اولین بار قادر به شخصی‌سازی کاراکترهای محبوب‌تان در این سری بازی خواهید بود؛ تا کوچک‌ترین جزییات مرتبط با آن‌ها را. مثلا می‌توانید رنگ لباس اسکورپیون یا شکل کلاه رایدن را تغییر دهید.

گذشته از این سیستم‌های جدید و بهبودیافته، یک حالت داستان تک نفره هم در بازی داریم که مروری دارد بر داستان تمام سری Mortal Kombat، و همینطور که یک حالت آنلاین قدرتمند و انبوهی از چالش‌های روزانه که شما را برای مدت‌های بسیار طولانی مشغول نگه خواهند داشت. و با کاراکترهای بیشتری که به لطف بسته‌های الحاقی به بازی اضافه خواهند شود، دلایل زیادی برای خرید مورتال کامبت 11 به عنوان یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 دارید.  

Ghost Giant

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Ghost Giant

دلایل خرید:

+یک بازی درام تعاملی دوست‌داشتنی
+یکی از بهترین بازی‌های واقعیت مجازی پلی استیشن

استودیوی سوئدی Zoing Games به سرعت دارد خودش را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌سازان مستقل در جهان می‌کند. وقتی این استودیو مشغول ساخت پلتفرمرهای عجیب و غریب با طنز عجیب و غریب نیست (مانند Flipping Death و Stick it to the Man)، مشغول ساخت جهانی پر از رمز و راز و روایت تعاملی داستان است (مانند بازی Fe). آخرین پروژه استودیوی سوئدی هم یک بازی غافلگیرکننده به نام Ghost Giants است که بر تمرکز بر تکنولوژی واقعیت مجازی ساخته شده و موضوع‌اش درباره پسرکی کوچک و دوستی‌اش با یک غول شبح است.

دوستی با این غول شبح مزایای زیادی دارد و به شما اجزه می‌دهد به اشکال مختلف با جهان پیرامون تعامل کنید. می‌توانید درب خانه‌ها را به صورت کاملاً سه‌بعدی باز کنید، نگاهی به داخل آن‌ها بیندازید و پازل‌های درون‌شان را حل کنید. به عنوان دوست نامرئی پسرک کوچک، خیلی زود رابطه‌ای میان شما و او شکل خواهد کرد که باعث می‌شود به او اهمت بدهید. Ghost Giant خیلی ساده یکی از آن عناوینی است که اگر پلی استیشن وی آر دارید، بدون هیچ تردید باید بخرید.

Assassin’s Creed III Remastered

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Assassin’s Creed III Remastered

دلایل خرید:

+بازگشت یک اکشن ماجرایی کلاسیک و دوست‌داشتنی
+گرافیک بهبودیافته نسبت به نسخه ابتدایی

حدودا شش سال و نیم از زمانی که یوبیسافت تصمیم گرفت سری اساسینز کرید را از ایتالیا و داستان اتزیو دور کند و به سراغ اهدافی جاه‌طلبانه‌تر و بزرگ‌تر برود، می‌گذرد. بعد از آن دوران، یوبیسافت تصمیم گرفت به دوران دزدهای دریایی و بعد فرانسه و لندن سفر کند، اما قبل از همه این‌ها، در Assassin’s Creed III به سراغ آمریکا و دوران جنگ داخلی این کشور رفت. اگرچه این بازی در زمان خودش هم مشکلاتی واضح داشت، یوبیسافت تصمیم گرفته یک بار دیگر شانسی دوباره به آن بدهد و در قالب یک نسخه ریمستر عرضه‌اش کند.

این ورژن جدید، مشخصه‌های گرافیکی بازی را بهبود می‌دهد و از مدل نورپردازی جدیدی بهره می‌برد که باعث می‌شود محیط ایالات متحده زیباتر و خیره‌کننده‌تر از هر زمان دیگر به نظر برسد. در کنار به‌رزورسانی گرافیکی، چند قابلیت کاملاً جدید هم به بازی اضافه شده و مثلا می‌توانید از طریق کرفتینگ، به چند سلاح خاص دسترسی پیدا کنید. در قیاس با Assassin’s Creed Odyssey آنقدرها پر زرق و برق و تکامل‌یافته به نظر نمی‌رسد، اما هنوز ارزش بازی کردن را دارد.

Left Alive

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Left Alive

دلایل خرید:

+بازی جدید سازندگان Metal Gear و Xenoblade Chronicles X
+استفاده از مخفی‌کاری و تله برای شکست دادن ربات‌های غول‌اسا

با کنار هم جمع شدن چند نام بزرگ از سرزمین ژاپن که همگی در حوزه توسعه بازی و انیمه فعالیت داشته‌اند، مانند توشیفومی نابشیما (کارگرادن سری Armored Core)، یوجی شینکاوا از کوجیما پروداکشنز و تاکویوکی یاناسی (از تیم Xenoblade Chronicles)، بازی Left Alive قرار است سیستم مخفی‌کاری سری محبوب Metal Gear را با مبارزات حماسی با ربات‌های غول‌آسای Armored Core ترکیب کند.

در ابتدای بازی، از میان سه کاراکتر قادر به انتخاب یکی خواهید بود و هرکدام از آن‌ها با داستان منشعب خاص خود از راه می‌رسد؛ بنابراین روایت‌های داستانی زیادی وجود دارد که شما را بعد از تمام مخفی‌کاری‌ها و مبارزات سوم شخص، همچنان علاقه‌مند نگهتان دارد.

Sekiro: Shadows Die Twice

 بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Sekiro: Shadows Die Twice

دلایل خرید:

+طراحی مرحله مشابه به دارک سولز
+تمرکز روی مبارزه و شمشیربازی واقعاً هیجان‌انگیز است
+توانایی راه رفتن روی ساختمان‌ها و بالا رفتن از بناهای عمودی

بعد از بلادبورن و سری بازی بسیار هیجان انگیز دارک سولز، ساخت عنوانی که به همان اندازه موفق باشد بسیار سخت به نظر می‌رسید، اما استودیوی ژاپنی From Software به ندرت از چالش‌های پیش روی خود سربلند بیرون نمی‌آید. نتیجه کار جدید آن‌ها، Sekiro: Shadows Die Twice است که گامی بلند برای این استودیو به شمار می‌رود و مکانیک‌های جدیدی به فرمول از پیش ساخته شده آن اضافه می‌کند که در عین نوآورانگی، احساسی آشنا دارد.

به جای ساخت و رشد دادن یک کاراکتر مانند بازی‌های اکشن و نقش‌آفرینی سنتی، سکیرو سیستم لول آپ شدن را کنار گذاشته و در عوض روی مبارزه و گشت و گذار تمرکز می‌کند. نبردها حالا درباره خسته کردن دشمنان، پیش از وارد کردن ضربه نهایی هستند که باعث می‌شود سیستم مبارزه بیشتر به For Honor شبیه باشد تا سری Dark Souls.

ضمناً قابلیت مخفی‌کاری، دسترسی به قلاب برای دسترسی به ارتفاعات و یک دست مصنوعی که توانایی‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهد، از دیگر نکات جذاب سکیرو هستند.

Tom Clancy’s The Division 2

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Tom Clancy’s The Division 2

دلایل خرید:

+پس‌زمینه داستانی گسترده و جذاب
+سیستم لوت تا بی‌نهایت سرگرم‌کننده باقی می‌ماند
+تجهیزات مختلف گزینه‌های بی‌شماری در مبارزات در اختیارتان می‌گذارند

علی‌رغم چند تعویق در عرضه و مشکلات فنی کمابیش، بازیTom Clancy’s The Division  تجربه‌ای قدرتمند از شوترهای آنلاین و نقش آفرینی ارائه می‌کرد و المان‌های جذابی مانند کاورگیری، غارت، ماموریت‌های بازیکن در برابر هوش مصنوعی و محیط‌های بازیکن در برابر بازیکن را درون پکیجی واحد در اختیارتان قرار می‌داد. حالا نسخه دوم این بازی همان فرمول را به کار گرفته و اکشن را از منهتن به شهر واشنگتن در ایالات متحده برده و آنقدر تغییرات مهم در گیم‌پلی به وجود آورده که بتوانیم آن را در جایگاه بالاتر نسبت به نسخه ابتدایی تلقی کنیم.

غارت حالا گسترده از هر زمان دیگر شده و ساختار ماموریت‌ها به مراتب متنوع‌تر است و نوعی پیوند با روایت داستان برقرار شده. هنوز هم باید با گنگی شامل شورشش‌ها، فاتلان و دزدان بجنگید، اما به لطف لوکیشن جدید بازی که محیط‌های متنوع‌تری با خود به ارمغان آورده، دیویژن 2 گام‌های مهمی به سمت درست برداشته است. تجربه بازی به صورت کوآپ یکی از بزرگ‌ترین تمرکزهای سازندگان بوده و آیتم‌ها ساپورت -مانند پهپادهایی که هم‌تیمی‌ها را درمان می‌کنند و سلاح‌های رباتیکی که به اهداف مشخص تیر می‌زنند- بسیاری از استراتژی‌های شما را دگرگون و متقاعد خواهندتان کرد که با یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 طرف هستید.

Devil May Cry 5

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Devil May Cry 5

دلایل خرید:

+همان هک اند اسلش دوست‌داشتنی همیشگی
+گرافیک فک‌برانداز
+بازگشت هیدئاکی اتسونو، ایده‌پرداز ابتدایی DMC به تیم ساخت بازی

چند وقتی از عرضه آخرین نسخه سری دویل‌می‌کرای و زمانی که می‌توانستیم تمام تلاش‌مان را برای به دست آوردن رنک S به کار ببندیم می‌گذشت. در سال ۲۰۱۳، این سری بازی با بازی DMC: Devil May Cry یک بازنگری در فرمول‌های قدیمی‌تر را تجربه کرد و دانته، قهرمان اصلی بازی هم با شمایل و مهارت‌های تازه‌ای از راه رسید. در Devil May Cry 5، توسعه بازی مجدداً توسط کپکام انجام شده و کارگردان کهنه‌کار، یعنی هیدئاکی ایتسونو هم مجدداً کارگردانی بازی را برعهده گرفته تا DMC حالا بیشتر از یک فرنچایز تمام عیار، شبیه به یک اسپین آف آزمایشی باشد. اما اجازه ندهید این جمله فریب‌تان دهد، DMC5 به جرئت هیجان‌انگیزترین نسخه در این فرنچایز باسابقه است.

برای شروع باید گفت که بازی از نظر گرافیکی محشر ظاهر می‌شود. ایتسونو تیم خود را به طراحی شدیداً واقع‌گرایانه شخصیت‌ها و دشمنان مجبور کرده و تا اینجا پیش رفته که مواد مختلف و پارچه‌ها را اسکن کرده تا بافت‌های داخل بازی و محیط، کاملاً به نمونه‌های واقعی شباهت‌ داشته باشند. از همان ساعت نخست بازی، می‌توانید منتظر قتل عام موج عظیمی از شیاطین توسط دانته و نرو باشید که در قالب مبارزات مسلحانه، تن به تن و گاه از میان زمین و آسمان انجام می‌شوند. با در نظرگیری تجدید حیات شکوهمندانه سری بازی Resident Evil طی سال‌های اخیر، امید زیادی به آینده Devil May Cry داریم.

Trials Rising

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Trials Rising

دلایل خرید:

+بهترین نسخه Trial از زمان عرضه Evolution
+سیستم آموزش بسیار دقیق و کامل
+موزیک‌های بی‌نظیر

تقریباً ۵ سال از زمانی که Trials خودش را در قلب‌هایمان جا کرد می‌گذرد و تیم توسعه‌دهنده RedLynx از این زمان برای ساخت یکی از بهترین‌ نسخه‌های این فرنچایز استفاده کرده است. اگرچه نمی‌توانیم Trials Rising را یک بازنگری تمام عیار در فرمول کلاسیک این سری بمانیم، بازی در تمام حوزه‌ها دست به انتخاب‌های صحیحی زده است. بی‌شمار مسیر مسابقه برای رقابت وجود دارد که به مرور زمان پیچیدگی و دشواری‌شان افزایش می‌یابد. و همینطور گزینه‌های بی‌شماری برای شخصی‌سازی دارید که جذابیت بصری بازی را در طول زمان حفظ می‌کنند.

در صورتی که تمایل داشته باشید، تجربه به صورت آنلاین با دیگر بازیکنان امکان‌پذیر است و می‌توانید مهارت‌ها و توانایی‌هایتان را در تورنومنت‌های آنلاین یا محلی محک بزنید. باید اشاره کرد که ادیتور مسیر مسابقه هم مجدداً به بازی بازگشته و به شما اجازه می‌دهد مسیرهای خودتان را هرچقدر هم که ایده‌ای دیوانه‌وار باشد طراحی کنید و آن را با سایر بازیکنان فعال در جامعه Trials Rising به اشتراک بگذارید.

Anthem

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Anthem

دلایل خرید:

+پرواز با شخصیت اصلی احساسی شبیه به آیرون من بودن دارد
+رویدادهای محیطی بسیار سرگرم‌کننده
+بی‌شمار گزینه برای شخصی‌سازی

در حالی که نسخه بعدی سری بازی Dragon Age در حال توسعه است و سری بازی Mass Effect هم بعد از شکست مفتضحانه نسخه Andromeda به استراحت و بازنگری نیاز دارد، استودیوی Bioware از تجربه خود در ساخت جهان‌های غنی نقش‌آفرینی استفاده کرده و آن را این بار در قالب یک شوتر آنلاین و MMO درآورده است. نتیجه نهایی این کار، بازی Anthem است که می‌توان آن را ترکیبی از نبردهای گروهی Destiny و سیستم مبارزه و تیراندازی سوم‌شخص Warframe تلقی کرد.

با داشتن جهانی غنی برای گشت و گذارد (با یک چرخه آب و هوایی بسیار منحصر به فرد که حتی نقشه توپوگرافی محیط را تحت تاثیر قرار می‌دهد)، انبوهی از آیتم‌های قابل غارت و تمام گزینه‌هایی که ممکن است برای شخصی‌سازی لباس مخصوص‌تان نیاز داشته باشید، Anthem یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال 2019 به حساب می‌آید. مکانیک پرواز بازی به تنهایی ارزش پرداخت هزینه Anthem را دارد. اما به خاطر برخی مشکلات اندکی سخت است بگوییم انتم یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 است و بیشتر به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های پلی استیشن 4 می‌ماند.

ثبت نظر

*
*