• از محصولات اپل در سال ۲۰۲۲ چه انتظاراتی داریم ؟

    • 2 تعداد لایک

از محصولات اپل در سال ۲۰۲۲ چه انتظاراتی داریم ؟

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/06/16 چهارشنبه 16 شهریور 1401
    • |
    • زمان مطالعه 8 دقیقه
    • |
    • 523 بار بازدید شده
    • 2 تعداد لایک

اگر شایعاتی که تاکنون به گوش رسیده‌اند حقیقت داشته باشند، قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد محصولات بسیار هیجان‌انگیزی باشیم. از جمله این محصولات می‌توان به نخستین آیفون اپل که عاری از ناچ یا همان بریدگی نمایشگر است، یک آیمک بزرگ‌تر با نمایشگر mini-LED و چیپست اپل سیلیکون، یک ورژن کاملا بازنگری شده از مک بوک ایر و شاید حتی نخستین پوشیدنی اپل از زمان عرضه اپل واچ اشاره کرد. به همین ترتیب، هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده اپل که مدت‌ها درباره آن شنیده‌ایم نیز می‌تواند از محصولاتی باشد که امسال روانه بازار می‌شود.

در این مقاله به جمع‌آوری تمام اطلاعات مربوط به آن دسته از محصولات اپل پرداخته‌ایم که بنابر شایعات و گزارش‌های پیشین، طی سال ۲۰۲۲ میلادی به دست مشتریان خواهند رسید. به مطالعه ادامه دهید.

 

آیفون ۱۴

اگر شایعات کنونی صحت داشته باشند، ۲۰۲۲ می‌تواند بالاخره همان سالی باشد که آیفونی کاملا عاری از بریدگی نمایشگر یا همان ناچ به دست‌مان می‌رسد. شایعات از این حکایت دارند که گران‌قیمت‌ترین ورژن از آیفون ۱۴ همراه با حفره‌ای کوچک برای دوربین از راه می‌رسد و قطعات مربوط به سیستم احراز هویت بیومتریک Face ID نیز درست زیر نمایشگر تعبیه شده‌اند.

به این ترتیب، دیگر هیچ‌گونه نیازی به ناچ نخواهد بود. اما همانطور که برخی از افشاگران گفته‌اند، هنوز هیچ چیز قطعی نبوده و شاید اپل در برنامه‌های خود تجدید نظر کند. طبیعتا طی سال جاری میلادی، بار دیگر منتظر آیفونی جدید هستیم، اما امسال ظاهرا خبری از آیفون «مینی» نخواهد بود و اپل می‌خواهد عرضه آیفون مینی ۵.۴ اینچی را به کل متوقف سازد.

در عوض باید منتظر یک آیفون ۱۴ با ابعاد ۶.۱ اینچ، یک آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی، یک آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی و یک آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی باشیم و مدل «مینی» جای خود را به مدل بزرگ‌تر «مکس» می‌دهد. از سوی دیگر، نمایشگر تمام این موبایل‌ها در سال ۲۰۲۲ از تکنولوژی ProMotion که در واقع همان نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. طی سال گذشته میلادی، این قابلیت تنها در انحصار مدل‌های پرو آیفون ۱۳ بود.

گذشته از این‌ها، اپل ممکن است از تیتانیوم به عنوان ماده سازنده برخی از آیفون‌های جدید استفاده کند و در یکی از شایعات نیز شنیده‌ایم که دستگاه بدنه‌ای قطورتر داشته و بنابراین دیگر شاهد آن برآمدگی دوربینی نخواهیم بود که لنزها، فلاش دوربین و اسکنر لایدار را در خود جای داده است.

از نظر توانایی‌های دوربین، انتظار داریم بهبودی گسترده در لنز فوق عریض را شاهد باشیم و از سوی دیگر احتمال دارد آیفون ۱۴ به یک لنز «پریسکوپ» مجهز شود که زوم اپتیکال بسیار بهتر را امکان‌پذیر خواهد کرد. اما معلوم نیست که این دوربین برای آیفون‌های سال ۲۰۲۲ تدارک دیده شده یا آیفون‌های سال ۲۰۲۳ میلادی.

اپل در موبایل‌های جدید خود از چیپست به‌روزرسانی شده A16 استفاده خواهد کرد و هر یک از ورژن‌های جدید چیپست‌های سری A، بهبودهایی قابل توجه از نظر بهینگی و مصرف انرژی با خود به همراه می‌آورند. آیفون‌های جدید ضمنا به چیپ‌های بروزرسان شده X65 5G کوالکام مجهز می‌گردند تا سرعت اتصال بالاتر به اینترنت را امکان‌پذیر سازند. این چیپ جدید کوالکام ممکن است قوت‌دهنده به قابلیتی جدید و مبتنی بر ماهواره باشد که به کاربران اجازه می‌دهد در شرایط اضطراری، برای یکدیگر پیام بفرستند و فوریت‌ها را در مناطقی که هیچ‌گونه پوشش مخابراتی وجود ندارد را گزارش دهند. یک قابلیت دیگر هم احتمالا سقف فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی و اتصالات سریع‌تر WiFi 6E باشد.

 

اپل واچ سری ۸

در اپل واچ سری ۷ شاهد هیچ‌گونه قابلیت جدید و مرتبط با سلامتی نبودیم، اما با عرضه اپل واچ سری ۸ ممکن است این شرایط مجددا تغییر کند. اپل در حال کار روی قابلیت‌های جدید و گوناگونی است که از جمله آن‌ها می‌توان به پایش گلوکز خون، اندازه‌گیری فشار خون، سنسور حرارت بدن و تشخیص کم‌خوابی اشاره کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا تمام این قابلیت‌ها راه خود را به اپل واچ سری ۸ باز می‌کنند یا خیر، اما احتمالا حداقل برخی از آن‌ها گیرمان بیاید. سنسور تشخیص حرارت بدن به نظر محتمل می‌رسد و می‌توان از آن برای شناسایی تب یا پایش خواب استفاده کرد. پایشگر فشار خون و گلوکز خون اما ویژگی‌هایی پیشرفته‌تر به حساب می‌آیند که شاید نیازمند مدت زمانی هرچه بیشتر برای توسعه تمام و کمال باشند.

یکی دیگر از احتمالات، قابلیت تشخیص تصادف اتومبیل است و بر مبنای همان قابلیت تشخیص بی‌هوشی ساخته خواهد شد که همین حالا درون اپل واچ یافت می‌شود. قابلیت تشخیص تصادف قرار است در صورت بروز چنین حادثه‌ای، به صورت خودکار با فوریت‌های پزشکی تماس حاصل کند و برای رسیدگی به وظیفه خود از شتاب‌سنج و دیگر سنسورها استفاده خواهد کرد.

از سوی دیگر، حداقل یکی از ورژن‌های اپل واچ سری ۸ احتمالا تحت عنوان «مقاوم» بازاریابی خواهد شد و ظاهرا اپل این دستگاه را برای ورزشکارانی ساخته که اپل واچ را در شرایط سخت‌تر به دست می‌بندند. این ورژن از ساعت اپل قرار است مقاومت بیشتری در برابر هرگونه برخورد داشته باشد.

هنوز هیچ‌چیز راجع به طراحی سری ۸ نمی‌دانیم، اما از آن‌جایی که در اپل واچ سری ۷ شاهد تغییراتی در اندازه و طراحی کلی بودیم، شاید سری ۸ تمرکز خود را روی بهبودهای صرفا داخلی بگذارید. با این وجود، بسیاری از شایعات مربوط به اپل واچ سری ۷ به طراحی تازه‌ای با لبه‌های تخت اشاره داشتند و در نهایت صحیح از آب درنیامدند. همین موضوع می‌تواند با شایعات مربوط به تغییرات طراحی سری ۸ نیز تکرار شود.

همچنین گفته می‌شود که اپل در حال کار روی ورژنی به‌روزرسانی شده از اپل واچ SE است و می‌خواهد آن را دوشادوش اپل واچ سری ۸ روانه بازار کند. اما هنوز می‌دانیم که چه قابلیت‌های تازه‌ای سر از اپل واچ SE جدید در خواهند آورند.

 

ایرپادز پرو

نسل دوم ایرپادز پرو در دست ساخت بوده و قرار است طی سال ۲۰۲۲ میلادی روانه بازار شود. در همین راستا، باید منتظر تغییراتی در طراحی این هدفون باشیم. شایعات حکایت از این دارند که اپل می‌خواهد ایرپادز ۲ را با ظاهری خمیده‌تر و دایره‌ای‌تر به دست مشتریان برساند و در واقع قرار است شاهد شباهت دستگاه به گوگل پیکسل بادز یا سامسونگ گلکسی بادز باشیم.

اگرچه تغییراتی نسبتا گسترده در طراحی محتل است، اما نمی‌توان از قطعیت موضوع اطمینان چندانی داشت، چرا که اپل طی چند وقت اخیر با مشکلاتی از نظر قرار دادن سخت‌افزار ایرپادز پرو درون بدنه‌ای کوچک‌تر روبه‌رو شده است.

گذشته از تغییرات مربوط به طراحی، انتظار می‌رود ایرپادز پرو همان قابلیت‌هایی را در خود جای داده باشد که پیشتر در ایرپادز پرو دیده بودیم. در عین حال، باید منتظر برخی بهبودهای نامشخص اما مرتبط به تناسب اندام کاربران نیز بود. هنوز نمی‌دانیم ایرپادز پرو ۲ چه زمانی ممکن است به بازار بیاید، اما سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی به نظر زمان خوبی می‌رسد.

 

آیفون SE

در سال ۲۰۲۲، انتظار داریم شاهد نسخه‌ای جدید از آیفون SE باشیم. نخستین شایعات راجع به آیفون SE بعدی حکایت از این دارند که دستگاه به نمایشگری بزرگ‌تر مجهز شده. اما هرچه در سال جلوتر رفتیم، شایعات بیشتری منتشر شدند که نخستین شایعات را بی‌اعتبار جلوه دادند.

همچنین در گزارش‌ها آمده که آیفون SE سال ۲۰۲۲ از همان زبان طراحی آیفون SE کنونی برخوردار خواهد بود که آن نیز براساس آیفون ۸ ساخته شده. آیفون SE جدید نمایشگری ۴.۷ اینچی خواهد داشت، با حاشیه‌ای قطور در بالا و پایین از راه می‌رسد و کماکان به دکمه فیزیکی هوم که نقش Touch ID را نیز ایفا می‌کند، مجهز است.

اگرچه آیفون SE همچنان همان طراحی قدیمی را خواهد داشت، اما باز هم به مذاق افرادی خوش خواهد آمد که Touch ID را به سیستم احراز هویت جدید Face ID ترجیح می‌دهند. انتظار می‌رود دستگاه به یکی از پردازنده‌های A14 یا A15 اپل و همینطور یک مودم 5G مجهز شود. مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس اخبار مربوط به محصولات اپل می‌گوید این مقرون به صرفه‌ترین موبایل آیفون 5G که تاکنون اپل ساخته خواهد بود.

با اینکه خبری از افزایش ابعاد نیست، اما احتمالا دارد اپل آیقون SE جدید را تحت عنوان «iPhone SE Plus» روانه بازار کند و علت این نام‌گذاری، تجهیز دستگاه به اتصالات 5G خواهد بود. در واقع اپل ممکن است نام دستگاه را تغییر دهد تا تمرکز بیشتری بر سرعت بالاتر اتصالات آن داشته باشد. در نهایت انتظار می‌رود این دستگاه هم بار دیگر با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش برسد و احتمالا در نیمه نخست سال جاری میلادی به بازار بیاید.

 

مک بوک ایر

در سال ۲۰۲۲ میلادی، مک بوک ایر قرار است رادیکال‌ترین تغییرات از نظر طراحی را پشت سر بگذارد، نسبت به تغییراتی که از سال ۲۰۱۰ به بعد شاهد بوده‌ایم. اپل می‌خواهد ظاهر دستگاه را به کل دگرگون سازد و با حذف برخی عناصر، آن را بیشتر به دیوایس‌های مک بوک پرو شبیه کند.

اپل می‌خواهد مک بوک ایر جدید را به شکلی باریک‌تر و سبک‌تر از ورژن کنونی بسازد و برای این کار به سراغ برخی عناصر طراحی در آیمک ۲۴ اینچی خواهد رفت. انتظار می‌رود حاشیه‌های نمایشگر و کیبورد با رنگ سفید طراحی شوند و شاسی دستگاه هم در رنگ‌های رنگین کمانی مشابه به آیمک از راه می‌رسد.

درست مانند آنچه در مک بوک پرو دیده‌ایم، این احتمال وجود دارد که شاهد بهره‌گیری از تکنولوژی نمایشگر mini-LED در مک بوک ایر جدید باشیم، اما خبری از تکنولوژی ProMotion و پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز نخواهد بود. هنوز مشخص نیست که نمایشگر دستگاه بریدگی یا ناچ خواهد داشت یا خیر، اما حداقل یکی از شایعات می‌گوید این بریدگی را در مک بوک ایر هم خواهیم دید. از سوی دیگر باید منتظر کیبوردی مشابه به کیبورد مک بوک پرو بود که دکمه‌های با ابعاد کامل دارد و یک دوربین 1080p هم در بالای نمایشگر قرار می‌گیرد.

از نظر پورت‌ها و اتصالات، دستگاه به چندین پورت USB-C یا تاندربولت مجهز می‌شود اما درگاهی برای کارت‌های حافظه SD یا پورتی برای HDMI نخواهد داشت که آن‌ها را می‌توان در مک بوک پرو یافت.

مک بوک ایر قرار است ورژنی نسل بعدی از چیپست M1 را در خود جای دهد که ظاهرا این بار M2 نام می‌گیرد. این چیپست به اندازه M1 Pro یا M1 Max که سر از مدل‌های مک بوک پرو درآورنده‌اند قدرتمند نخواهد بود، اما در هر صورت قابلیت‌های M1 را گسترش داده و بهینگی هرچه بیشتر را با خود به همراه می‌آورد.

گفته می‌شود چیپست M2 اپل به شمار هسته‌های پردازشی مشابه به M1 مجهز شده (هشت هسته)، اما انتظار می‌رود از نظر سرعت عملکرد، بهبودهایی با خود به همراه آورد. از سوی دیگر ظاهر باید منتظر پردازشگر گرافیکی بهبود یافته با ۹ یا ۱۰ هسته پردازشی باشیم که از هفت یا هشت هسته در مک بوک ایر M1 کنونی بیشتر است.

هنوز به صورت دقیق نمی‌دانیم که مک بوک ایر چه زمانی روانه بازار می‌شود، اما ظاهرا تولید انبوه دستگاه طی سه‌ماهه دوم یا ابتدای سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی کلید می‌خورد و این یعنی شاید در ماه آگوست یا سپتامبر، از دستگاه رونمایی شود.

 

آیمک پرو

اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی از ورژنی جدید از آیمک ۲۴ اینچی رونمایی کرد، اما در آینده نزدیک باید منتظر یک مدل به‌روزرسانی شده و بزرگ‌تر از آیمک باشیم که با نمایشگر ۲۷ اینچی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

آیمک کوچک‌تر اپل، از ۲۱ اینچی به ۲۴ اینچ ارتقا یافت، اما آیمک ۲۷ اینچی قرار نیست چنین افزایش ابعادی را پشت سر بگذارد. حداقل این چیزی است که در شایعات به آن اشاره شده. انتظار می‌رود در این دستگاه شاهد یک نمایشگر ۲۷ اینچی از نوع mini-LED باشیم و همینطور حاشیه‌هایی مشکی‌رنگ و بسیار باریک. طراحی دستگاه هم ظاهر شباهت زیادی به نمایشگر Pro Displat XDR پیدا کرده است.

نمایشگر mini-LED آیمک قرار است از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز یا همان تکنولوژی ProMotion پشتیبانی کند و گرچه اپل به آزمون و خطا با سیستم احراز هویت Face ID مشغول بوده، اما هنوز تعبیه این سیستم قطعی نیست. از نظر پورت‌ها و اتصالات، آیمک جدید احتمالا پیکربندی مشابهی به مک بوک پرو داشته باشد و انتظار می‌رود از همان چیپ‌های M1 Pro و M1 Max بهره‌مند گردد.

چیپست M1 Pro اپل تا سقف ۱۶ هسته گرافیکی را در خود جای داده و این رقم برای مدل M1 Max به ۳۲ هسته گرافیکی می‌رسد. بنابراین با چیپست‌هایی کاملا مناسب برای آیمک روبه‌رو هستیم. برای اینکه آیمک بزرگ‌تر و جدید اپل تفاوتی معنادارتر با آیمک ۲۴ اینچی کنونی داشته باشد، اپل به سراغ نام «آیمک پرو» رفته است. در شایعات شنیده‌ایم که آیمک پرو در بهار سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه می‌شود و بنابراین شاید شاهد رونمایی از آن در جریان مراسم ماه مارس اپل باشیم.

 

مک مینی

ورژن بعدی مک مینی هم یکی دیگر از محصولات اپل است که احتمالا با طراحی ارتقایافته به دست مشتریان برسد. البته این دستگاه کماکان همان شمایل مربعی‌شکل موجود در مک مینی کنونی را به نمایش می‌گذارد، اما اپل ممکن است ابعاد را کوچک‌تر و باریک‌تر کرده و بدنه را نیز با ماده‌ای جدید بسازد. به عنوان مثال در گزارش‌ها شنیده‌ایم که دستگاه نوعی لایه رویی شیشه‌ای خواهد داشت که روی بدنه آلومینیومی قرار می‌گیرد و مشتریان می‌توانند از میان دو رنگ، یکی را برای خود انتخاب کنند.

مک مینی جدید هم ظاهرا به چیپست‌های M1 Pro و M1 Max مجهز می‌شود که برای نخستین بار از مک بوک پرو سال ۲۰۲۱ میلادی سر در آوردند. از سوی دیگر باید در مجموع منتظر چهار پورت تاندربولت باشیم که از دو پورت پیشین بیشتر است. از دیگر پورت‌های تعبیه شده روی بدنه می‌تواند به یک جفت پورت USB-A، یک پورت اترنت، یک پورت HDMI و یک پورت برای کابل شارژ مغناطیسی اشاره کرد.

 

مک پرو

دیوایس‌های مک پرو اپل هنوز به اپل سیلیکون گذار نکرده‌اند و کماکان با چیپ‌های اینتل عرضه می‌شود. اما سال ۲۰۲۲ احتمالا همان سالی باشد که شرکت ساکن کوپرتینو بالاخره به دوران اینتل پایان داده و دیوایس‌های پریمیوم و کلاس دسکتاپ خود را به اپل سیلیکون مجهز می‌کند.

شرکت مورد نظر مشغول توسعه دو ورژن مختلف از مک پرو است. شایعات حکایت از این داشته‌اند که یکی از این مدل‌ها مستقیما ورژنی جدید از مک پرو سال ۲۰۱۹ بود که از یک طراحی ماژولار جدید بهره می‌برد و قرار نیست شاهد تغییر معناداری در طراحی محفظه باشیم.

مک پرو ثانویه‌ای که در دست توسعه است نیز فرم فاکتوری کوچک‌تر خواهد داشت که شبیه به طراحی کنونی است، اما درون محفظه‌ای جمع‌وجورتر از راه می‌رسد که حدودا ابعادی نصف ابعاد کنونی دارد.

مک پرو کوچک‌تر قرار است در بیرون عمدتا از آلومینیوم ساخته شود و خبرگزاری بلومبرگ طراحی آن را به‌گونه‌ای توصیف کرده که می‌تواند با یادآوری کامپیوتر Power Mac G5 Cube، «باعث شکل‌گیری حس نوستالژی» در وجود مشتریان شود. مک پرو بزرگ‌تر اپل هم قرار است کماکان با چیپ‌های اینتل از راه برسد و اپل احتمالا برای استفاده از چیپ‌های سری Ice Lake SP برنامه‌ریزی کرده باشد. اپل قصد دارد در نهایت تمام لاین‌اپ محصولات مک را به اپل سیلیکون مجهز سازد، اما نخستین ورژن‌های چیپ‌های مک پرو احتمالا هنگام رسیدگی به وظایف سنگین و کارهای حرفه‌ای، یارای رقابت با پردازنده‌های شرکت اینتل را نداشته باشند.

مک پرو کوچک‌تر نیز به چیپ‌های اپل سیلیکون پیشرفته‌ای مجهز خواهد شد که ۲۰ یا ۴۰ هسته پردازشی و ۶۴ الی ۱۲۸ هسته پردازشگر گرافیکی را در خود جای داده‌اند. در حداقلی‌ترین حالت ممکن، چیپ‌های گرافیکی جدید چندین برابر سریع‌تر از ماژول‌های گرافیکی سابق AMD و Nvidia خواهند بود.

در اطلاعات کنونی آمده که مک پرو از چیپ M1 Max و حداقل دو دای بهره‌مند خواهد بود که امکان دسترسی به هسته‌های پردازشی هرچه بیشتر را فراهم می‌آورند. هنوز نمی‌دانیم مدل‌های جدید مک پرو چه زمانی ممکن است روانه بازار شوند، اما زمانی نامشخص از سال ۲۰۲۲ محتمل به نظر می‌رسد.

 

هدست واقعیت مجازی / واقعیت افزوده

اپل برای چندین سال متمادی مشعول کار روی دیوایس‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بوده و گفته می‌شود نخستین هدست واقعیت مجازی / واقعیت افزوده (یا «واقعیت ترکیبی») این شرکت قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی برای خرید در دسترس قرار بگیرد. این هدست ظاهرا شباهت زیادی به هدست واقعیت مجازی Oculus Quest شرکت فیسبوک دارد، اما از طراحی جمع‌وجورتر و شسته‌رفته‌تری برخوردار شده که از مواد پارچه‌ای و سبک‌وزن استفاده می‌کند تا به شکلی راحت روی سر کاربران قرار بگیرد.

این هدست ظاهر به دو نمایشگر micro-OLED با رزولوشن بالای 4K مجهز شده و تولید این پنل‌ها برعهده سونی خواهد بود. از سوی دیگر باید منتظر چندین سنسور و بیش از دوجین دوربین روی بدنه باشیم که از سطوح پیرامون کاربران، لبه‌ها و همینطور ابعاد اتفاق نقشه‌برداری کرده و از طرف دیگر، به پایش حرکات دست می‌پردازند. مینگ چی کو، تحلیلگر اخبار مربوط به اپل می‌گوید که این دستگاه به ۱۵ ماژول دوربین اپتیکال مجهز شده که از هشت عدد از آن‌ها برای ارائه تجربه واقعیت افزوده استفاده می‌شود و ۶ دوربین دیگر نیز برای «بیومتریک مبتکرانه» مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

اکنون که این مقاله نوشته می‌شود، اپل مشغول کار روی متدهای گوناگونی برای کنترل کردن اجزای محیط مجازی داخل هدست خواهد بود و برای مثال می‌توان به دستگاه اشاره کرد که روی انگشتان کاربران قرار می‌گیرد. این هدست ضمنا قادر به پایش حرکات چشم و ژست‌های دست خواهد بود و بنابراین باید منتظر قابلیت کنترل فیزیکی هم باشیم.

شایعات از این حکایت دارند که دستگاه به چیپستی مشابه به چیپست M1 اپل که در مک‌های اپل سیلیکون یافت می‌شود مجهز شده و به همین خاطر می‌تواند به شکلی مستقل و بدون نیاز به اتصال به یک دستگاه آیفون یا هر دیوایس دیگری که توسط اپل ساخته شده، مشغول به کار شود. اپل برنامه دارد یک اپ استور مخصوص برای هدست خود بسازد و در آن به ارائه بازی‌ها، استریم محتوای ویدیویی و مواردی از این دست مشغول شود.

هدست واقعیت مجازی / واقعیت افزوده اپل اما به هیچ وجه ارزان نخواهد بود و ظاهرا با قیمت‌گذاری ۳۰۰۰ دلاری به بازار می‌آید. هنوز اطلاع دقیقی راجع به تاریخ عرضه این هدست نداریم، اما بارها گفته شده که تا پیش از پایان سال جاری میلادی در دسترس مشتریان بالقوه قرار می‌گیرد.

 

آیپد پرو

در سال ۲۰۲۲ انتظار داریم شاهد ورژنی جدید از آیپد پرو اپل باشیم که احتمالا با همان ابعاد ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی سابق به دست مشتریان می‌رسد. مدل ۱۱ اینچی ممکن است به همان نمایشگر mini-LED که پیشتر راه خود را به مدل ۱۲.۹ اینچی باز کرده بود مجهز شود و در شایعات آمده که اپل می‌خواهد برای پشتیبانی از شارژ وایرلس، بخش پشتی بدنه را از جنس شیشه بسازد.

از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که آیپد پرو سال ۲۰۲۲ از شارژر مگ‌سیف برخوردار شود، مشابه به همان چیزی که پیشتر در آیفون‌های ۱۲ و ۱۳ دیده‌ایم و به صورت مشابه، احتمالا شاهد قابلیت شارژ وایرلس معکوس نیز باشیم. شارژ وایرلس معکوس به آیپد پرو اجازه خواهد داد که دیوایس‌های دیگری نظیر آیفون یا ایرپادز را شارژ کند.

مدل‌های جدید آیپد پرو ضمنا از یک چیپست ارتقا یافته در سری A بهره می‌برند که با تازه‌ترین تکنولوژی شرکت TSMC تولید خواهند شد. افشاگری معروف به نام Dylandkt مدعی شده که آیپد پرو بعدی همراه با چیدمان افقی دوربین و لوگوی اپل در حالت لنداسکیپ در پشت از راه می‌رسد. این یعنی اپل می‌خواهد بر استفاده از آیپد در حالت افقی تمرکز کند و نه حالت پرتره سابق.

شایعات دیگری نیز راجع به آیپد پرو شنیده‌ایم که برای مثال از تجهیز آن به نمایشگرهای OLED، یک اپل پنسیل جدید و شاید شاسی تیتانیومی حکایت دارند. اما تا زمانی که دستگاه به صورت رسمی معرفی نشود، نمی‌توان از صحت چنین شایعاتی اطمینان داشت.

 

نمایشگرهای اپل

اپل در حال حاضر مشغول کار روی ورژنی جدید و ارتقایافته از Pro Display XDR و همینطور دیگر گزینه‌های کم‌قیمت‌تری است که همزمان با Pro Display XDR به فروش خواهند رسید. اپل ممکن است یک نمایشگر ۲۴ اینچی، یک نمایشگر ۲۷ اینچی و یک نمایشگر ۳۲ اینچی که مسیر Pro Display XDR را ادامه می‌دهد در آستین داشته باشد و این سه مدل، همگی در زمانی نامشخص از سال ۲۰۲۲ میلادی در دسترس قرار خواهند گرفت.

 

سایر به‌روزرسانی‌ها

اکنون که این مقاله نوشته می‌شود، اخبار چندانی راجع به مدل جدید دیگر دیوایس‌های اپل نشنیده‌ایم، اما در مجموع محصولاتی داریم که اپل به صورت معمول و در روندی سالانه به ارتقای آن‌ها می‌پردازد. به این ترتیب ممکن است شاهد ورژن‌هایی جدید برای محصولاتی باشیم که در پایین لیست کرده‌ایم:

آیپد

آیپد ایر

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

مک بوک پرو ۱۳ اینچی

سخن پایانی

بنابر آنچه تا کنون دیده و شنیده‌ایم، اپل برنامه‌های بزرگی برای سال ۲۰۲۲ میلادی دارد و ممکن است از محصولاتی بسیار هیجان انگیز رونمایی کند. از سوی دیگر ممکن است شاهد چند غافلگیری تازه نیز باشیم.

ثبت نظر

*
*