• شیائومی Mi band 4 دستبندی برای فیتنس‌ها

    • 4 تعداد لایک

شیائومی Mi band 4 دستبندی برای فیتنس‌ها

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/04/09 یکشنبه 9 تير 1398
    • |
    • زمان مطالعه 10 دقیقه
    • |
    • 1738 بار بازدید شده
    • 4 تعداد لایک

شیائومی Mi band 4 دستبندی برای فیتنس ها رونمایی شد

در ژوئن 2019 شرکت شیائومی جدیدترین دستبند خود را که mi band 4 نام داشت ، رونمایی کرد. البته این دستبند نسخه چهارم سری mi است و از نظر ظاهر با سه نسل قبلی خود تفاوتی ندارد؛ اما از نظر قابلیت های فنی به کار رفته در داخل آن بسیار پیشرفته تر است.
شیائومی mi band 4 را دستبند فیتنسی می نامند. این دستبند تمام رنگی می تواند تمامی فعالیت ورزشی سبک فرد را به راحتی و به صورت خودکار نظارت کرده و نتیجه آن را به صورت مستقیم در صفحه 0.95 اینچی خود به کاربر نمایش دهد. البته تمامی دستبندهای شیائومی چنین قابلیتی دارد؛ اما نسخه mi band 4 آن به دلیل دارا بودن صفحه رنگی و از همه مهم تر بزرگ بودن آن بیشتر از بقیه توانسته در همین مدت کم عرضه خود، فروش بالایی به دست بیاورد.

شیائومی Mi band 4 چیست؟

شیائومی چندسالی است که در کنار عرضه گوشی های موبایل، در زمینه تولید محصولات دستبند خود نیز فعالیت می کند. ارزان بودن به همراه قابلیت یکسان و همتراز با برندهای معروف باعث شده تا دستبندهای تولیدی این شرکت معروف، فروش بسیار بالایی را به دست بیاورد. شاید این محصول در ایران خیلی نام آشنا نباشد؛ اما در چین از پرفروش ترین مدل های محبوب است.
شیائومی mi band 4 پیشرفته ترین نسخه سری خود است. از نظر ظاهر و شکل بندی این مدل شبیه به نسخه قبلی خود یعنی 3 است؛ اما امکانات سخت افزاری که داخل آن به کار رفته است، خیلی بیشتر و قوی تر بوده و یکی از مهم ترین آن ها را می توان رنگی بودن صفحه نمایشگر و بزرگتر بودن دانست.

Dark mode

صفحه تمام رنگی

شیائومی با صفحه رنگی تمام رنگی 0.95 اینچی با پنل AMOLED و رزولوشن 120 در 240 می تواند اطلاعات مورد نیاز را کامل تر از بقیه نمایش دهد. بالاتر بودن رزولوشن این مدل نسبت به مدل قبلی باعث شده تا بتوان از کد QR در آن برای پرداخت یا دیگر عملیات مورد نیاز استفاده کرد. البته امکان پرداخت آنلاین و اتصال درگاه بانکی از طریق همین صفحه نمایش وجود دارد؛ اما درحال حاضر در همه کشورها فعال نیست. همچنین صفحه این مدل روشن تر بوده و به خوبی می تواند حتی در معرض نور خورشید، تمامی اطلاعات را به وضوح نشان دهد.

نظارت خودکار فعالیت بدنی

مساله دیگر نظارت خودکار بر فعالیت های ورزشی است. یکی از قابلیت های دستبندهای حرفه ای نمایش اطلاعات مربوط به فعالیت های بدنی افراد است. این اطلاعات در مدل شیائومی mi band 4 بسیار پیشرفته تر نمایش داده می شود. این دستگاه می تواند 6 ورزش شامل دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا، دو و میدانی، تردمیل و نرمش را پشتیبانی کند. این دستبند با دنبال کردن حرکت بدن شما، مقدار مسافت پیموده و درصد کالری سوزانده شده را به دست آورده و آن را به شما نشان می دهد.
همچنین می تواند تمامی این اطلاعات را در گوشی شما هم به صورت گزارش نشان دهد. فقط کافی است که اپلیکیشن Mi Fit را روی موبایل هوشمند خود نصب کنید.
البته نکته ای که دستبند شیائومی Mi band 4 را بین بقیه محبوب کرده و لقب فیتنسی را به خود اختصاص داده است، قوی تر بودن نظارت خودکار است. این دستبند می تواند به راحتی از طریق فعالیت های بدنی شما، نوع ورزش انجام داده شده را تشخیص دهد؛ اما شاید بتواند مهم ترین قابلیت آن را در شنا دانست. شیائومی Mi band 4 می تواند حرکت های ورزشی شنا از جمله قورباغه، کرال و پروانه را به راحتی تشخیص دهد. همچنین به هیچ وجه در زیر آب آسیبی نمی بیند و خاصیت نفوذ ناپذیری آن در آب تا عمق 50 متر است. ویژگی که در این نسخه به آن اضافه شده است.

ثبت اطلاعات خواب

دستبند شیائومی Mi band 4 بهترین مدل برای آن هایی است که قصد تنظیم خواب خود را دارند. این مدل قابلیت این را دارد که بتواند اطلاعات مربوط به خواب ، مدت زمان آن و اطلاعات مربوط به تپش قلب ثبت کرده و هر روز آن را در قالب یک گزارش به شما نمایش دهد. در واقع مسئولان شیائومی تلاش کرده اند تا در نسخه چهارم این سری یک پزشک همراه تولید کنند. پزشکی که می تواند تمامی اطلاعات پزشکی و فعالیت های بدنی را شما همانند یک برگه جواب آزمایش بدون هیچ گونه فعالیت اضافه ای ثبت کرده و نمایش دهد.

Dark mode

صفحه ای بزرگتر و سنگین تر از مدل قبلی

صفحه مدل شیائومی Mi band 4 می تواند تا 77 تم مختلف رنگی را پشتیبانی کند. این قابلیت خیلی بیشتر از دیگر مدل های دستبند است. به این صورت کمتر می توان دو کاربری را پیدا کرد که پشت زمینه صفحه آن ها یکسان باشد؛ اما مساله حائز اهمیت تر آن، بزرگتر بودن صفحه است.
صفحه رنگی یعنی نیاز به رزولوشن بالاتر. هرچه رزولوشن بیشتر شود، نیاز به باتری با گنجایش بالاتر خواهد بود. از این رو، این مساله باعث شده تا وزن این مدل نسبت به نسخه قبلی آن بیشتر یعنی 22 گرم و هم اینکه حدود 40 درصد بزرگتر شود. باتری به کار رفته در این مدل 135 میلی آمپر است.
از دیگر ویژگی های این صفحه می توان به تخت بودن دکمه Home و روشن تر بودن آن بیان کرد؛ اما مهم ترین ویژگی مربوط به صفحه، ضد خش بودن آن است. لایه به کار رفته در ساخت صفحه آن 2.5D است و از این رو می تواند در برابر ضربه ها و کشیدگی آن مقاومت بالایی از خود نشان دهد.
سیستم عامل صفحه اندروید 4.4 و ios 9 است؛ یعنی جدیدترین سیستم عامل موجود در بازار که به راحتی می تواند برنامه های جدید را در خود باز کند.

طول عمر بیشتر باتری

مدیران شیائومی از همان ابتدا تلاش کرده اند تا قابلیت های این ساعت را نسبت به مدل قبلی افزایش دهند. از مهم ترین آن، همانطور که در مدل قبلی اشاره شد، افزایش طول عمر باتری آن است. استفاده از باتری 135 میلی آمپری غیرقابل تعویض لیتیومی باعث شده تا این ساعت با یک بار شارژ، به مدت 20 روز بدون هیچ گونه خاموشی فعالیت خود را ادامه دهد. البته این ادعای فعلی مدیران است و اینکه تا الان اثبات شده است یا خیر، هنوز کسی در کامنت ها به اشاره نکرده است.
مساله دیگر که البته نمی دانیم بگوییم که مزیت است یا خیر، قرار گرفتن سوکت شارژ روی خود صفحه نمایشگر است. هرچند که این یک قابلیت جدید است؛ اما نمی توان به همراه با دستبند آن را استفاده کرد و حتما باید خود صفحه نمایشگر آن را از جدا کرد.

Dark mode

قابلیت دستیار صوتی بودن

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دستبند، داشتن قابلیت voice recorder یا همان ضبط صدا است. البته این یکی از ویژگی های صوتی شیائومی Mi band 4 است که متاسفانه در حال حاضر فقط برای خود چینی ها فعال است و باید منتظر آینده بمانیم.

دیگر ویژگی های شیائومی Mi band 4

ویژگی هایی که در بالا گفته شد، همه آن ها مخصوص به مدل 4 است. مدل جدیدی که شیائومی چه قبل از رونمایی و چه بعد از آن تبلیغات زیادی برای فروش انجام داده است تا حدی که در همین یک ماه گذشته توانسته جای پای خود را در لندن هم باز کند؛ اما دیگر ویژگی ها و قابلیت های شیائومی Mi band 4 شامل موارد زیر است:

  • دارای شتاب سنج
  • دارای گام شمار
  • دارای حسگر اندازه گیری ضربان قلب
  • دارای میکروفن
  • ارائه گزارش با استفاده از اپلیکیشن نصب شده در گوشی
  • دارای نسخه بلوتوث 5.0 و اتصال راحت و سریع به انواع گوشی
  • دارای شش رنگ مشکی، نارنجی، صورتی، قرمز، آبی و قهوه ای
  • دارای جنس TPU در دستبند
  • امکان برقراری تماس، ارسال پیام، نمایش آب وهوا، نمایش یادآور و رد یا درخواست تماس
  • امکان روشن کردن آلارم برای تماس های خاص یا ضروری

در حال حاضر باید منتظر ماند که این دستبند در دنیا عرضه شود و سپس پس از بررسی آن بتوان نتیجه گرفت که این گجت واقعا مناسب است یا خیر.

ثبت نظر

*
*