• ۹ موبایل گیمینگ برتر که در سال ۲۰۲۲ می‌توانید بخرید

    • 1 تعداد لایک

۹ موبایل گیمینگ برتر که در سال ۲۰۲۲ می‌توانید بخرید

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/06/28 دوشنبه 28 شهریور 1401
    • |
    • زمان مطالعه 8 دقیقه
    • |
    • 603 بار بازدید شده
    • 1 تعداد لایک

می‌توان بحث کرد که این روزها تقریبا تمام موبایل‌های هوشمند یک جور موبایل گیمینگ هستند و می‌توانند حداقل برخی از بازی‌های محبوب شما را به اجرا در آورند. اما اگر به دنبال بالاترین سطح از پرفورمنس باشید تکلیف چیست؟ یا شاید خواستار دکمه‌ها فیزیکی و یا نمایشگری با نرخ تازه‌سازی بالا باشید؟ در چنین شرایط‌هایی، موبایل‌های گیمینگ وارد میدان می‌شوند و خوشبختانه شمار دستگاه‌های گیمینگ حال حاضر بازار واقعا زیاد است.

به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا شما را با بهترین موبایل‌های گیمینگ بازار یا بهترین موبایل‌های معمولی که تفاوت معنادارای با دیوایس‌های گیمینگ ندارند آشنا کنیم.

 

موبایل Asus ROG Phone 5


انتخاب شماره یک ما در لیست بهترین موبایل‌های گیمینگی که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ میلادی بخرید، دیوایس Asus ROG Phone 5 است. با توجه به اینکه دستگاه مورد نظر به صورت خاص با درنظرگیری نیازهای گیمرها طراحی و ساخته شده، طبیعتا انتخاب ما نیز برای هیچکس جای غافلگیری ندارد. گذشته از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند مانند پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، نرخ تازه‌سازی نمایشگر ۱۴۴ هرتز، سقف ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و سقف ۱۸ گیگابایت حافظه رم، این موبایل به یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های موجود در بازار موبایل‌های هوشمند مجهز شده که ظرفیتی معادل ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد. راستی این را هم گفتیم که دستگاه به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز شده و نیازمند خرید هدست وایرلس نخواهید بود؟

جالب است بدانید که لاین‌آپ ROG Phone 5 شرکت ایسوس حاوی سه مدل متفاوت است: Asus ROG Phone 5 و ROG Phone 5 Pro و بالاخره ROG Phone 5 Ultimate. هر سه دستگاه به نمایشگری یکسان در جلو و همینطور دکمه‌های روی شانه (که تحت عنوان Air Triggers 5 شناخته می‌شوند) مجهز شده‌اند و هرچه به سراغ مدل‌های بالاتر بروید، سخت‌افزاری اندک بهتر نیز گیرتان می‌آید. طراحی پنل پشتی هم میان سه مدل متفاوت است و در مدل‌های Pro و Ultimate شاهد یک نمایشگر اضافه و دو سنسور لمسی دیگر در پشت هستیم.

درست مانند مدل‌های قبلی در سری ROG Phone، موبایل ROG Phone 5 همراه با گستره وسیعی از تجهیزات جانبی از راه می‌رسد که تجربه شما از گیمینگ روی موبایل‌های هوشمند را بهبود می‌دهند. از جمله این موارد جانبی می‌توان به یک خنک‌کننده، کیس‌های RGB، کلیپ‌های گیمینگ، داک‌های خارجی و مواردی از این دست اشاره کرد. ناگفته نماند که در صورت خرید مدل‌های Pro یا Ultimate به خنک‌کننده مورد نظر نیز دسترسی خواهید یافت، اما برای تهیه سایر لوازم جانبی باید هزینه‌هایی اضافی را متحمل شوید.

مشخصات سخت‌افزاری ROG Phone 5:

نمایشگر: ۶.۷۸ اینچی، ۱۴۴ هرتز، رزولوشن FHD+

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۶ یا ۸ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت

دوربین‌ها: ۶۴، ۱۳ و ۵ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۲۵ مگاپیکسل

باتری: ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

مشخصات سخت‌افزاری ROG Phone 5 Pro:

نمایشگر: ۶.۷۸ اینچ، ۱۴۴ هرتز، رزولوشن FHD+

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۱۶ گیگابایت

حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت

دوربین‌ها: ۶۳، ۱۳ و ۵ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۲۴ مگاپیکسل

باتری: ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

مشخصات سخت‌افزاری ROG Phone 5 Ultimate:

نمایشگر: ۶.۷۸ اینچ، ۱۴۴ هرتز، رزولوشن FHD+

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۱۸ گیگابایت

حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت

دوربین‌ها: ۶۴، ۱۳ و ۵ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۲۴ مگاپیکسل

باتری: ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

 

Lenovo Legion Phone Duel 2

موبایل Legion Phone Duel 2 شرکت لنوو معنایی تازه به عبارت «موبایل گیمینگ» بخشیده است. لنوو از دانش سرشار خود در دنیای کامپیوترهای شخصی گیمینگ استفاده کرده و آن‌ها را در ابعادی کوچک‌تر و در قالب یک اسمارت‌فون گیمینگ به کار بسته است. دستگاه هوشمند لنوو همراه با دو فن خنک‌کننده از راه می‌رسد که در همکاری با یک محفظه بخار، تمام دستگاه را هنگام تجربه بازی‌هایی که فشار پردازشی و گرافیکی فراوان به موبایل می‌آورند، خنک نگه می‌دارند.

ظاهر منحصر به فرد موبایل نه تنها باعث می‌شود که شباهت حداکثری به تصورات‌مان از یک موبایل گیمینگ یافته باشد، بلکه کاربردی عملی نیز دارد. تمام سخت‌افزارهای داخلی در مرکز قرار گرفته‌اند تا سیستم خنک‌کننده با بیشترین بهره‌وری ممکن عمل کند. دکمه‌های روی شانه هم عملکردی برابر با تمام موبایل‌های گیمینگ درست و حسابی امروزی دارند، اما لنوو پا را اندکی فراتر گذاشته و به سراغ دکمه‌های روی شانه فرا صوت رفته و در جلو هم دو نقطه خازنی برای لمس وجود دارد. علاوه بر این شاهد دو نقطه لمسی هم درون نمایشگر هستیم و در مجموع هشت دکمه‌ مختلف گیرمان می‌آید که برای تجربه پیچیده‌ترین بازی‌های موبایل امروزی نیز کفایت می‌کنند.

یک بار دیگر دوربین جلوی دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که از کناره به بیرون می‌جهد و بنابراین در جایگاهی ایده‌آل برای این کار قرار دارد که هنگام تجربه بازی‌ها، به شکل افقی از خودتان فیلم‌برداری کنید. این گزینه برای مثال به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند تصویر خودشان و گیم‌پلی بازی را استریم کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. این دوربین ضمنا کارایی بهتر از همیشه داشته و تصاویری ۴۴ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. از دیگر مشخصات داخلی دستگاه می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، تا سقف ۱۸ گیگابایت حافظه رم، سقف سرعت شارژ ۹۰ واتی و همینور دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در پشت اشاره کرد. در پایان باید گفت که Lenovo Legion Phone Duel 2 بدون تردید یکی از بهترین موبایل‌های گیمینگی است که می‌توان در بازار کنونی یافت.

مشخصات سخت‌افزاری Lenovo Legion Phone Duel 2:

نمایشگر: ۶.۹۲ اینچ، رزولوشن Full HD Plus

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۱۲، ۱۶ و ۱۸ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

دوربین‌ها: ۶۴ و ۱۶ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۴۴ مگاپیکسل

باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

 

خانواده Black Shark 4

هر بار که سری جدیدی از خانواده موبایل‌های گیمینگ بلک شارک عرضه می‌شود، شاهد دیوایس‌هایی بهتر از همیشه هستیم و این رویه با بلک شارک ۴ نیز ادامه یافته. در واقع بلک شارک ۴ توانسته تقریبا در تمام حوزه‌های کلیدی نسبت به ورژن قبلی بهبود یابد. دو موبایل حاضر در این خانواده هر دو به نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع E4 OLED مجهز شده‌اند، رزولوشن Full HD Plus را به نمایش در می‌آورد و علاوه بر نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز، از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۷۲۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کنند. این‌ها همان چیزهایی هستند که همه ما از یک موبایل گیمینگ درست و درمان انتظار داریم. دکمه‌های روی شانه نیز به بلک شارک ۴ بازگشته‌اند، اما حالا به درون و برون از بدنه می‌روند که باعث شده ظاهری بسیار باحال پیدا کنند.

برای حصول اطمینان از اینکه لازم نیست زیاد برای بازگشتن به بازی‌های مورد علاقه خود صبر کنید، هر دو موبایل بلک شارک ۴ همراه با تکنولوژی شارژک سریع ۱۲۰ واتی از راه می‌رسند که به ادعای سازندگان، می‌تواند تمام باتری را در کمتر از ۱۵ دقیقه شارژ کند. بعد از این نوبت به ویژگی‌های استانداردتر موبایل می‌رسد. هر دو مدل از بلک شارک ۴ به دوربین اصلی سه‌گانه مجهز شده‌اند. مدل پرو از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در مدل استاندارد هم شاهد استفاده از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی هستیم.

نکته مهمی که این بار باید به آن توجه کرد اینکه قدرت پردازشی میان دو دستگاه اندکی متفاوت است. بلک شارک ۴ پرو از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ قوت می‌گیرد و مدل استاندارد نیز به اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز شده است. در مجموع خانواده بلک شارک ۴ بسیار معرکه از آب درآمده است و گرچه مدل پرو بهتر به حساب می‌آید، اما به اندازه مدل استاندارد به راحتی در بازار یافت نمی‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری بلک شارک ۴:

نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن Full HD Plus

چیپست: اسنپدراگون ۸۷۰

حافظه رم: ۸ یا ۱۲ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت

دوربین‌ها: ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۲۰ مگاپیکسل

باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

مشخصات سخت‌افزاری بلک شارک ۴ پرو:

نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن Full HD Plus

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت

حافظه داخلی: ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت

دوربین‌ها: ۶۴، ۸ و ۵ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۲۰ مگاپیکسل

باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

 

Nubia Red Magic 6

اگر به دنبال یکی از بهترین موبایل‌های گیمینگ بازار می‌گردید که فشار کمتری به کیف پول شما وارد می‌کند، موبایل هوشمند Nubia Red Magic 6 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب آید. این دستگاه که به صورت خاص برای گیمینگ طراحی شده به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، سقف ۱۶ گیگابایت حافظه رم، سیستم خنک‌کننده، دکمه‌های روی شانه و نمایشگر امولد بسیار سریع ۱۶۵ هرتزی مجهز شده است. این نمایشگر البته صرفا رزولوشن Full HD Plus را نمایش می‌دهد، اما در هر صورت به بالاترین نرخ تازه‌سازی نمایشگری که تاکنون در یک موبایل هوشمند دیده شده مجهز است.

اما برجسته‌ترین نکته این است که Nubia Red Magic 6 با برچسب قیمتی معادل نصف آنچه سایر برندهای رقیب طلب می‌کنند از راه می‌رسد. با قیمت پایه ۵۹۹ دلار، این موبایل در واقع تنها اندکی از موبایل‌های میان‌رده و پریمیوم گران‌قیمت‌تر و در عین حال به سخت‌افزاری مجهز شده که به مراتب بهتر از همان موبایل‌ها ظاهر می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که در این موبایل خبری از پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت یا دوربین‌ خیره‌کننده نیست، اما اگر موضوع صحبت صرفا گیمینگ خالص باشد، برند نوبیا دست به کاری بزرگ زده است.

مشخصات سخت‌افزاری Nubia Red Magic 6:

نمایشگر: ۶.۸ اینچ، رزولوشن Full HD Plus، نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت

دوربین‌ها: ۶۴، ۸ و ۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل

باتری: ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

One Plus 9 Pro

 

وان پلاس یکی از محبوب‌ترین برندهای سازنده موبایل‌های هوشمند خاص در جهان به حساب می‌آید و دلیل خوبی هم پشت این محبوبیت است. اگرچه موبایل‌های شرکت تایوانی شاید به اندازه مدل‌های سابق مقرون به صرفه به حساب نیایند، اما در مجموع همراه با سخت‌افزار و نرم‌افزاری عالی از راه می‌رسند که حتی سختگیرترین کاربران را هم راضی می‌کنند.

پریمیوم‌ترین موبایل وان‌پلاس برای سال ۲۰۲۱ میلادی نیز به طور یقین استحقاق حضور در لیست بهترین موبایل‌های گیمینگ حال حاضر را دارد. چرا که به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، سقف ۱۲ گیگابایت حافظه رم و نمایشگر امولدی زیبا با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. عمر باتری را می‌توان یکی از نقاط ضعف اصلی دستگاه به حساب آورد، اما از آن‌جایی که شارژر ۶۵ واتی درون بسته‌بندی موبایل یافت می‌شود، خیالتان راحت خواهد بود که به سرعت پر شده و می‌توانید به سراغ بازی‌ مورد علاقه خود بازگردید.

اگرچه آنچه می‌خواهیم در ادامه بگوییم یک قابلیت گیمینگ نیست و شاید برای گیمرها اهمیت چندانی نداشته باشد، اما عملکرد دوربین وان‌پلاس ۹ پرو بهتر از هر آن چیزی است که در سال‌های قبلی دیده‌ایم. ساختار دوربین چهارگانه در مجموع منجر به دستیابی به عملکردی عالی شده و بنابراین دیگر نمی‌توان دوربین را پاشنه آشیل دیوایس‌های وان‌پلاس به حساب آورد. در نهایت اما مد نظر داشته باشید که قیمت دستگاه آنقدرها کم نیست و برای دستیابی به آن باید قیمت پایه ۱۰۰۰ دلاری را به جان بخرید.

مشخصات سخت‌افزاری وان‌پلاس ۹ پرو:

نمایشگر: ۶.۷ اینچ، ۱۲۰ هرتز

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۸ یا ۱۲ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت

دوربین‌ها: ۴۸، ۵۰، ۸ و ۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۶ مگاپیکسل

باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

 

خانواده سامسونگ گلکسی اس ۲۱

پرچمداران سال ۲۰۲۱ سامسونگ تحت عنوان «موبایل‌های گیمینگ» به بازار نیامده‌اند، اما آن‌چنان قدرت پردازشی حیرت‌انگیزی دارند که تقریبا تمام نیازهای اساسی گیمرها را برطرف می‌سازند. درست مانند نسل قبلی، لاین آپ گلکسی اس ۲۱ سامسونگ شامل سه موبایل است: گلکسی اس ۲۱ استاندارد، گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترای بسیار پریمیوم و البته گران‌قیمت.

هر سه مدل موجود در خانواده گلکسی اس ۲۱ مشخصات سخت‌افزاری بسیار قدرتمند دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر امولد با نرخ تازه‌سازی تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ (یا اگزینوس ۲۱۰۰ در برخی مدل‌ها) و همینطور عمر باتری بی‌نظیر اشاره کرد. اس ۲۱ اولترا مشخصا قدرتمندترین دستگاه در این خانواده به حساب می‌آید که دوربینی بسیار انعطاف‌پذیر دارد و برای نخستین بار، همراه با پشتیبانی از قلم S Pen از راه رسید. هرچند که این استایلوس را باید به صورت جداگانه تهیه کنید.

اما موضوع فقط راجع به سخت‌افزار این موبایل‌ها نیست. هر سه موبایل سامسونگ همراه با گزینه‌های مربوط به Game Launcher و Game Tools از راه می‌رسند و بنابراین می‌توانید پرفورمنس هر بازی را به صورت جداگانه و به شکلی گسترده دستکاری کنید. مجموعه ابزارهای Game Tools به عنوان مثال اجازه می‌دهند به کارهایی مانند تنظیم رزولوشن، ثبت اسکرین شات، ضبط ویدیو و موارد مشابه مشغول شوید.

البته که هیچ یک از این موبایل‌ها ارزان قیمت به حساب نمی‌آیند. اما هر کدام از موبایل‌های خانواده گلکسی اس ۲۱ را می‌توان گزینه‌ای عالی برای آن‌هایی به حساب آورد که به فکر خرید یک موبایل گیمینگ افتاده‌اند. اگر می‌خواهید اندکی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، موبایل گلکسی اس ۲۱ فن ادیشن هم گزینه‌ای معرکه به حساب می‌آید که مشخصاتی عمدتا مشابه دارد اما با برچسب قیمت پایین‌تر به بازار آمده.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۱:

نمایشگر: ۶.۲ اینچ، ۱۲۰ هرتز، رزولوشن Full HD Plus

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰

حافظه رم: ۸ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت

دوربین‌ها: ۱۲، ۶۴ و ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۰ مگاپیکسل

باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۱ پلاس:

نمایشگر: ۶.۷ اینچ، ۱۲۰ هرتز، رزولوشن Full HD Plus

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰

حافظه رم: ۸ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت

دوربین‌ها: ۱۲، ۶۴ و ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۰ مگاپیکسل

باتری: ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۱ اولترا:

نمایشگر: ۶.۸ اینچ، ۱۲۰ هرتز، رزولوشن WQHD Plus

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰

حافظه رم: ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت

دوربین‌ها: ۱۰۸، ۱۰، ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۴۰ مگاپیکسل

باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

 

خانواده شیائومی می ۱۱

شیائومی همواره برخی از بهترین پرچمداران را در قالب خانواده می عرضه کرده. اما موبایل‌های خانواده می ۱۱ این شرکت که طی سال گذشته میلادی از راه رسیدند بالاخره قادر به رقابت با بهترین دیوایس‌های سامسونگ، اپل و دیگر تولیدکنندگان هستند.

موبایل پریمیوم شیائومی می ۱۱ اولترا هرآن‌چیزی که ممکن است از یک موبایل گیمینگ بخواهید و بیشتر را در خود جای داده است. این دستگاه یک نمایشگر امولد ۶.۸۱ اینچی بسیار زیبا دارد که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و همینطور رزولوشن WQHD Plus پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر شاهد پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و همینطور باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در زیر شنل دستگاه هستیم. افزون بر این ها، شارژر ۶۷ واتی موجود در بسته‌بندی دستگاه می‌تواند به سرعت باتری را تا انتها شارژ کند.

عملکرد دوربین هم به اندازه دیگر بخش‌های دستگاه تحسین‌برانگیز است. با بهره‌گیری از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و همینطور دوربین پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری این موبایل می‌توانید تصاویری حقیقیتا معرکه به ثبت برسانید. حتی شیائومی دست به حرکتی خرق عادت زده و یک ویوفایندر سلفی در پشت دستگاه قرار داده تا قادر به ثبت تصاویر سلفی بهتری نسبت به هر زمان دیگر باشید.

بزرگ‌ترین مشکل اما به قیمت‌گذاری باز می‌گردد. این موبایل می‌تواند تا ۱۶۰۰ دلار هزینه روی دست‌تان بگذارد و بنابراین یکی از گران‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون‌های حال حاضر بازار به حساب می‌آید. از سوی دیگر، مدل مقرون به صرفه‌تر شیائومی می ۱۱ استاندارد با قیمت پایه ۷۶۰ دلار از راه می‌رسد و کماکان پرفورمنس معرکه‌ای ارائه می‌کند. اگر حاضر به پرداخت هزینه‌ای اندک بیشتر باشید، می‌توانید به سراغ مدل میانی (یعنی می ۱۱ پرو) بروید. می ۱۱ پرو شیائومی همراه با باتری بزرگ‌تر نسبت به مدل اولترا از راه می‌رسد و دوربین‌اش نیز ترکیبی از سنسورهای موجود در دو مدل دیگر است.

در نهایت باید گفت هر یک از سه موبایل حاضر در این خانواده دیوایس‌های گیمینگ فوق‌العاده‌آی به حساب می‌آیند، هرچند که در مقادیر محدود روانه بازار شده‌اند.

مشخصات سخت‌افزاری شیائومی می ۱۱:

نمایشگر: ۶.۸۱ اینچی، ۱۲۰ هرتز، رزولوشن WQHD Plus

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۸ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت

دوربین‌ها: ۱۰۸، ۱۳ و ۵ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۲۰ مگاپیکسل

باتری: ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

مشخصات سخت‌افزاری شیائومی می ۱۱ پرو:

نمایشگر: ۶.۸۱ اینچ، ۱۲۰ هرتز، رزولوشن WQHD Plus

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۸ یا ۱۲ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت

دوربین‌ها: ۵۰، ۸ و ۱۳ مگاپیکسلی

دوربین جلو: ۲۰ مگاپیکسل

باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

مشخصات سخت‌افزاری شیائومی می ۱۱ اولترا:

نمایشگر: ۶.۸۱ اینچ، ۱۲۰ هرتز، رزولوشن WQHD Plus

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۱۲ گیگابایت

حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت

دوربین‌ها: ۵۰، ۴۸ و ۴۸ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۲۰ مگاپیکسل

باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

سونی Xperia 1 III


موبایل سونی Xperia 1 III دقیقا یک موبایل گیمینگ نیست، اما همراه با انبوهی از قابلیت‌های گوناگونی از راه می‌رسد که هر گیمری از دستیابی به آن‌ها خوشحال خواهد شد. در واقع این یکی از پر قابلیت‌ترین موبایل‌هایی است که اکنون می‌توان در بازار یافت.

پیش از هر چیز، این موبایل به نمایشگر بسیار با کیفیت ۶.۵ اینچی از نوع اولد و با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده و رزولوشن 4K را در پنلی با نسبت ابعاد ۲۱:۹ به نمایش در می‌آورد. این نسبت ابعاد تصویر شاید برای تماشای ویدیو اندکی زیادی طویل باشد، اما برای گیمرها به معنای میدان دید گسترده‌تر است که عملا دست بالا را در بازی‌های شدیدا رقابتی مانند پابجی یا کال آو دیوتی موبایل به شما می‌دهد.

بعد از این نوبت به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ می‌رسد که با یک حافظه رم ۱۲ گیگابایتی همراه شده. شاید این نکته‌ای عجیب باشد که سونی تنها ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای موبایل خود در نظر گرفته و شاهد هیچ گزینه دیگری نیستیم، اما به خاطر وجود درگاه کارت‌های حافظه مایکرو اس‌دی، می‌توانید ظرفیت را هرچقدر که دوست دارید افزایش دهید. راستی این را هم گفتیم که دستگاه به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و دوربین سه‌گانه بسیار قدرتمند مجهز شده؟

در نهایت مهم نیست که از دستگاه برای چه کاری استفاده می‌کنید، سونی Xperia 1 III باعث سرافندگی شما نخواهد شد. با این وجود باید هزینه نسبتا زیادی برای دستگاه بپردازید.

مشخصات سخت‌افزاری سونی Xperia 1 III:

نمایشگر: ۶.۵ اینچ، ۱۲۰ هرتز، رزولوشن 4K

چیپست: اسنپدراگون ۸۸۸

حافظه رم: ۱۲ گیگابایت

حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت

دوربین‌ها: ۱۲، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل

باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: اندروید ۱۱

 

آیفون ۱۳ پرو مکس

اگرچه این لیست پر شده از موبایل‌های اندروید، اما بی‌انصافی بود اگر آیفون ۱۳ پرو مکس اپل را در فهرست بهترین موبایل‌های گیمینگ قرار نمی‌دادیم. این دستگاه پرفورمنسی بی‌نظیر، دوربین‌هایی معرکه و اکوسیستمی بسیار گسترده و تحسین‌برانگیز دارد.

اپل طبق روال اخیر خود طی سال ۲۰۲۱ هم از چهار موبایل در خانواده آیفون ۱۳ رونمایی کرد، اما بدان خاطر به سراغ آیفون ۱۳ پرو مکس رفتیم که نمایشگری بزرگ‌تر از دیگر مدل‌ها دارد. با ابعاد ۶.۷ اینچی، این نمایشگر اولد از تکنولوژی ProMotion برای دستیابی به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این پنل بسیاری شفاف و روشن است که نرخ کنتراست ۲۰۰۰۰۰۰:۱ را با خود به همراه می‌آورد. البته باید خاطر نشان کرد که تغییرات نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس آنقدرها انقلابی نیستند، اما در عین حال آیفون ۱۲ پرو مکس نواقص آنقدرها زیادی نداشت که باعث شود همتایش در خانواده آیفون ۱۳ نیازمند تغییرات گسترده باشد.

اگر نمایشگر آیفون پرو مکس زیادی برایتان بزرگ (یا گران قیمت) است، می‌توانید به سراغ موبایل‌های آیفون ۱۳ استاندارد یا آیفون ۱۳ پرو نیز بروید. هر دو دستگاه نمایشگر کوچک‌تر ۶.۱ اینچی از نوع OLED دارند و به همان چیپست قدرتمند A15 Bionic مجهز شده‌اند که حتی نسل جدید پردازنده‌های اسنپدراگون هم یارای رقابت با آن را ندارد. البته باید حواستان باشد که آیفون ۱۳ پرو از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و یک سنسور تله‌فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اضافه برخوردار شده که آن‌ها را درون آیفون ۱۳ استاندارد نمی‌یابید. چهارمین موبایل در لاین‌آپ اپل هم آیفون ۱۳ مینی است که کوچک‌تر از آن است که برای گیمینگ مناسب تلقی شود.

مشخصات سخت‌افزاری آیفون ۱۳ پرو مکس:

نمایشگر: ۶.۷ اینچ، پنل XDR OLED، ۱۲۰ هرتز

چیپست: A15 Bionic

حافظه رم: ۶ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت

دوربین‌ها: ۱۲، ۱۲، ۱۲ مگاپیکسل

دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

باتری: ۴۳۷۴ میلی آمپر ساعت

نرم‌افزار: iOS 15

 

 

ثبت نظر

*
*