• ۱۶ اپلیکیشن برتر برای ثبت تصاویر باکیفیت روی موبایل‌های اندرویدی و آیفون

    • 4 تعداد لایک

۱۶ اپلیکیشن برتر برای ثبت تصاویر باکیفیت روی موبایل‌های اندرویدی و آیفون

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/10/24 شنبه 24 دی 1401
    • |
    • زمان مطالعه 13 دقیقه
    • |
    • 766 بار بازدید شده
    • 4 تعداد لایک

از مردم عادی گرفته تا تا اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها، این روزها هرکسی در تلاش است تا بهترین محتوای ممکن را برای اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف تولید کنند. به همین خاطر است که موبایل‌های هوشمند امروزی به بهترین دوربین‌های ممکن مجهز می‌شوند و تصاویری شدیدا با کیفیت به ثبت می‌رسانند.

در حال حاضر بسیاری از مردم از اپلیکیشن پیش‌فرض موبایل‌ خود برای ثبت تصویر و ضبط ویدیو استفاده می‌کنند و از این موضوع بی‌خبرند که اپلیکیشن‌های تصویربرداری بهتر، واقعا می‌توانند در کیفیت تصاویر نهایی تفاوت ایجاد کنند. به همین خاطر در این مقاله به سراغ لیستی از بهترین اپلیکیشن‌های تصویربرداری با موبایل روی دو سیستم عامل iOS و اندروید رفته‌ایم.

 

۱۶ اپلیکیشن تصویربرداری برتر برای اندروید و iOS

در حال حاضر گستره وسیعی از اپلیکیشن‌های تصویربرداری در اختیار دارندگان موبایل‌های اندرویدی و همینطور موبایل‌های آیفون اپل قرار گرفته است. از اپلیکیشن‌هایی که تصاویر کنتراست بالا را تبدیل به تصاویر HDR می‌کنند تا اپلیکیشن‌هایی که چند تصویر را کنار هم قرار می‌دهند تا در نهایت یک تصویر کلاژ یا پانورامیک گیرتان آید.

در میان این دست از اپلیکیشن‌های خلاقانه نیز انبوهی اپلیکیشن تصویربرداری موبایل پیدا می‌کنیم که به صورت خاص برای ثبت تصاویر پرتره، تصاویر چشم‌اندازها و ویدیوهای تایم‌لپس طراحی شده‌اند. حتی گاهی اپلیکیشن‌هایی می‌یابیم که مردم را به زامبی تبدیل می‌کنند.

در این مقاله می‌توانید با بهترین اپلیکیشن‌های تصویربرداری برای موبایل‌های اندروید و iOS آشنا شوید که به شما اجازه می‌دهند تصاویری حقیقتا معرکه به ثبت برسانید و به اشتراک بگذارید. در ادامه با مگ‌زون همراه باشید.

 

Retrica

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به تصاویر پردازش شده یا وینتج علاقه دارید، Retrica احتمالا یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی باشد که در دسترس‌تان قرار گرفته است. Retrica برای سهولت در استفاده طراحی شده و شما را از کنترل دستی دوربین موبایل بی‌نیاز می‌کند. این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰ فیلتر گوناگون را در خود جای داده که انبوهی از افکت‌ها و جلوه‌های بصری مختلف را روی تصاویر شما پیاده‌سازی می‌کنند.

برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های تصویربرداری موبایل که به شما اجازه می‌دهند فیلتر را در مرحله پردازش روی تصویر اعمال کنید، Retrica اساسا این امکان را مهیا کرده که فیلتر را درست در لحظه ثبت تصویر اعمال کنید و نتیجه کار را ببینید. به این ترتیب، کاربران اپلیکیشن Retrica می‌توانند پیش‌نمایشی زنده از تصویر به دست آورند. و حتی اگر نتوانید از میان فیلترها، گزینه مناسب را انتخاب کنید، یک قابلیت «فیلتر اتفاقی» هم درون Retrica یافت می‌شوند که به شما اجازه می‌دهد آنقدر گزینه شاتر را فشار دهید تا بالاخره تصویری که باب میلتان است را بیابید.

از این که بگذریم، باید افزود که Retrica کنترل چندانی بر تصاویر به شما نمی‌دهد و اساسا بسیاری از گزینه‌های رایج را هم حذف کرده. اگرچه این اتفاق به مذاق تصویربرداران حرفه‌ای‌تر خوش نمی‌آید، اما کار را برای کاربران معمولی و تازه‌کار آسان می‌کند و با کمترین دردسر و تلاش قادر به دستیابی به نتایجی با کیفیت و فوری خواهید بود.

 

 ___________________________________________________________________________________________

EyeEm

EyeEm یکی از نخستین جوامع آنلاین مبتنی بر تصاویر ثبت شده با دوربین موبایل بود که به عاشقان تصویربرداری اجازه می‌داد تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و به همین ترتیب به تماشای تصاویر دیگران بپردازند. این اپلیکیشن که در سال ۲۰۱۱ میلادی از راه رسید، اکنون جامعه‌ای متشکل از بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال در هر ماه دارد.

اگرچه ساختار مشابه به شبکه اجتماعی EyeEm اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن میان کاربران است، اما EyeEm از جایی به بعد وارد تجارت تصاویر استاک (تصاویر آماده‌ای که برای مصارف سازمانی یا تبلیغاتی از تصویربرداران خریداری می‌شوند) شد و اکنون ۵۰ درصد از عایدی فروش تصاویر را به عکاسان برمی‌گرداند.

بنابراین اگر از ایده فروش تصاویر خود استقبال می‌کنید، کافیست در این پلتفرم ثبت نام کرده و شروع به فروش تصاویری کنید که با موبایل هوشمند خود به ثبت می‌رساند. درون EyeEm خبری از ابزارهای تصویربرداری بومی نیست، اما می‌توانید از دیگر اپلیکیشن‌های موجود در موبایل خود برای ثبت تصاویر استفاده کنید. علاوه بر این، امکان آپلود یا ادیت تصاویر قدیمی‌تر درون گالری هم مهیا شده. EyeEm بالغ بر ۲۴ فیلتر دیجیتال مختلف و گستره وسیعی از ابزارهای استاندارد برای بهبود تصاویر دارد.

 ___________________________________________________________________________________________

Camera Zoom FX

اپلیکیشن Camera Zoom FX یکی از معدود نرم‌افزارهایی شخص ثالثی است که امکان ثبت تصاویری با فرمت RAW را فراهم می‌آورد و در عین حال بهترین اپلیکیشن زوم دوربین برای موبایل‌های اندرویدی به حساب می‌آید. این اپلیکیشن کنترل گسترده بر قابلیت‌های دوربین را با خود به ارمغان می‌آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به کنترل سرعت شاتر روی موبایل‌های اندرویدی سازگار اشاره کرد.

بهترین اپلیکیشن زوم برای اندروید، Camera Zoom FX از حالت‌های تصویربرداری گسترده‌ای پشتیبانی می‌کند: برای مثال می‌توانیم به حالت «Best Shot»، حالت «Stable Shot»، حالت «Time-Lapse»، حالت «HDR» و چیزهایی از این دست اشاره کنیم.

اما اصلی‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود این اپلیکیشن را گزینه‌ای بسیار باکیفیت‌تر و بهتر از رقبا به حساب بیاوریم، قابلیت‌های سرگرم‌کننده‌ای است که در قالب پک‌های استیکر و فیلترهای دیجیتالی درون Camera Zoom FX به چشم می‌خورند. اگرچه برخی از قابلیت‌های اضافه این اپلیکیشن تنها با پرداخت هزینه در اختیار کاربر قرار می‌گیرند، اما یک ورژن آزمایشی از این قابلیت‌ها نیز تدارک دیده شده و پیش از پرداخت هزینه قادر به تست کردن آن‌ها خواهید بود.

 ___________________________________________________________________________________________

Camera 360

Camera 360 یک اپلیکیشن دوربین رایگان است که از محبوبیت بسیار زیادی درون استور گوگل پلی برخوردار شده. این اپلیکیشن دوربینی بسیار همه‌جانبه در اختیارتان می‌گذارد که قادر به انجام کارهای بسیار زیادی است. برای مثال نرم‌افزار مورد اشاره از سیستم فیلتر لنزی بهره می‌برد که اجازه می‌دهد فیلترها را پیش از ثبت تصویر تماشا کنید. بنابراین لازم نیست تا بعد از ثبت تصویر صبر کنید تا قادر به اعمال فیلتر مد نظر خود بر آن باشید.

گذشته از این، گستره‌ وسیعی از افکت‌ها و گزینه‌ها را درون اپلیکیشن شاهد هستیم و قابلیت‌هایی مانند استیکرها و افکت‌های کارتونی را نیز می‌توان به راحتی روی تصاویر اعمال کرد و سپس آن‌ها را با دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشت. اگرچه این قابلیت‌های معمولا در اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی مانند واتس اپ و تلگرام یافت می‌شوند، اما بسیاری از مردم عقیده دارند که دسترسی به آن‌ها درون اپلیکیشن دوربین شخص ثالث هم بسیار کاربردی و دوست‌داشتنی به حساب می‌آید.

 ___________________________________________________________________________________________

Camera M

Camera MX یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوربین برای موبایل‌های هوشمند است که به کاربران اجازه می‌دهد «شات‌های زنده» از بهترین لحظاتی که پیشتر ثبت شده‌اند بسازند و مجددا به مرور خاطرات، آن هم به شکلی منحصر به فرد بپردازند. نه‌تنها این، بلکه اپلیکیشن روند ساخت تصاویر و ویدیوهای انیمیشنی را نیز برای کاربران مهیا کرده و انبوهی از افکت‌های «زنده» و فیلترهای گوناگون برای امتحان کردن دارد.

Camera MX که در سال ۲۰۱۸ به عنوان بهترین اپلیکیشن دوربین روی موبایل‌های اندرویدی انتخاب شد هنگام ثبت تصاویر ساده عملکردی بی‌نقص دارد و از یک حالت GIF هم بهره‌مند شده که اجازه می‌دهد تصاویر گیف مخصوص به خودتان را بسازید. یکی از بهترین قابلیت‌های اپلیکیشن هم حالت پیش‌نمایشی است که به شما اجازه می‌دهد پیش از ثبت تصویر، از شکل و شمایل نتیجه نهایی کار با خبر شوید.

در قیاس با دیگر اپلیکیشن‌های دوربین امروزی، این اپلیکیشن گستره وسیعی از قابلیت‌های مختلف برای شخصی‌سازی را با خود به همراه می‌آورد، به کاربران اجازه می‌دهد افکت‌هایی مانند بالانس رنگی، کپشن و چیزهایی از این دست را به تصاویر اضافه کنند.

 ___________________________________________________________________________________________

Panorama 360

با بیش از ۱۲ میلیون دانلود در پلی استور گوگل، Panorama 360 بهترین اپلیکیشن دوربین ۳۶۰ درجه‌ای برای اندروید به حساب می‌آید و اساسا لقب «اینستاگرامی برای تصاویر پانوراما»‌ به آن داده شده است. این یکی از ار برجسته‌ترین اپلیکیشن‌های امروزی برای ثبت پانوراماهای ۳۶۰ درجه‌ای با کیفیت و همینطور تماشای ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای به حساب می‌آید. از سال ۲۰۱۱ تاکنون، این اپلیکیشن شماره یک تصویربرداری برای ثبت و اشتراک‌گذاری تصاویر پانوراما بوده است.

با استفاده از این اپلیکیشن همه‌چیز تمام، به راحتی می‌توانید تصاویر پانوراما را با یک حرکت انگشت و ظرف چند ثانیه به ثبت برسانید. برای ثبت تصاویر پانورامای حقیقتا چشم‌نواز، کافیست یک دکمه را فشار دهید و سپس موبایل خود را به آرامی از چپ به راست حرکت دهید. به محض اینکه کار ثبت تصویر به پایان می‌رسد، فریم‌های گوناگون به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک تصویر نهایی شکل بگیرد. 

 ___________________________________________________________________________________________

Roundme

نسخه رسمی Roundme (به این خاطر می‌گوییم رسمی که انبوهی از ورژن‌های تقلبی از آن ساخته شده‌اند) یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل برای مشاهده پانوراماهای ۳۶۰ درجه‌ای و استوری‌های درگیرکننده در محیط واقعیت مجازی به حساب می‌آید. البته گول عبارت واقعیت مجازی را نخورید، زیرا لزوما نیازی به یکی از آن هدست‌های مخصوص نخواهید داشت و با استفاده از شتاب‌سنج و ژیروسکوپ موبایل هوشمند خود می‌توانید به تماشای تصاویر بپردازید.

حتی سیستم پخش پانورامای حساس به حرکت این اپلیکیشن می‌تواند بهترین تصاویر ثبت شده در اقصی نقاط جهان را به شما پیشنهاد داده و برایتان پخش کند. برای تولید و آپلود محتوای ۳۶۰ درجه‌ای خودتان هم می‌توانید به سراغ سرویس تحت وب Roundme بروید و به جامعه بزرگ این اپلیکیشن بپیوندید.

 ___________________________________________________________________________________________

Cymera

Cymera یکی دیگر از اپلیکیشن‌های دوربین محبوب است که عمده تمرکز خود را روی قابلیت‌های فراگیر و کاربرپسند گذاشته است. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‌توانند به انبوهی از قابلیت‌های مختلف مانند فیلترها، استیکرها، جلوه‌های ویژه و چیزهایی از این دست دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، اپلیکیشن دوربین مورد اشاره از یک حالت «Beauty» بهره می‌برد و به این ترتیب به شما اجازه می‌دهد که برخی مشخصه‌های موجود در صورت و بدن خود را حذف کنید یا به آن‌ها بیفزایید.

در واقع اپلیکیشن Cymera همراه با یک ویرایشگر تصویر از راه می‌رسد که کاربران به کمک آن قادر به ایجاد تغییرات جزئی درون تصویری که همان لحظه ثبت کرده‌اند خواهند بود. بنابراین با دانلود این اپلیکیشن رایگان هم ابزاری برای ثبت تصویر خواهید داشت و هم به ابزاری برای ویرایش. از طریق خریدهای درون برنامه‌ای هم قادر به آزادسازی قابلیت‌های هرچه بیشتر خواهید بود.

 

 ___________________________________________________________________________________________

Bacon Camera

اپلیکیشن Bacon Camera یکی از نخستین اپلیکیشن‌هایی بود که همراه با کنترل دستی دوربین روی دیوایس‌های هوشمند عرضه شد. این اپلیکیشن البته از رابط برنامه‌نویسی Camera2 شرکت گوگل پشتیبانی نمی‌کند. با اپلیکیشن Bacon Camera کاربران می‌توانند به این موضوع پی ببرند که ماژول دوربین موبایل‌شان دقیقا چقدر قدرتمند است و با انبوهی از قابلیت‌های بهینه، چقدر در ثبت تصاویر باکیفیت توانمندتر از قبل ظاهر می‌شود. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، این اپلیکیشن دوربین موبایل شما را شبیه به یک دوربین DSLR می‌کند، اما دوربینی که برای همه ساخته شده و نه فقط عکاسان حرفه‌ای.

علاوه بر این‌ها، این اپلیکیشن دوربین گستره وسیعی از کنترل‌های مختلف را بر پارامترهای ساده دوربین به ارمغان می‌آورد و به عنوان مثال می‌توانید به دستکاری چیزهایی نظیر بالانس رنگی، افکت‌ها و صحنه‌ها بپردازید. تمام این‌ها همراه با ابزارهایی حقیقتا کارآمد که باعث می‌شوند مثل یک عکاس حرفه‌ای تصویربرداری کنید.

 ___________________________________________________________________________________________

DSLR Camera Pro

DSLR Camera Pro یک اپلیکیشن دوربین حرفه‌ای است که تا جای ممکن در صدد تقلید از دوربین‌های DSLR برآمده است. در واقع این اپلیکیشن توسط افرادی ساخته شده که می‌گویند از قدیم عاشق تصویربرداری با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR بوده‌اند و می‌خواسته‌اند قابلیت‌هایی مشابه را در دسترس کاربران موبایل‌های هوشمند قرار دهند.

این اپلیکیشن همراه با فیلترهای پر زرق و برق یا فریم‌های گوناگون به دست شما نمی‌رسد و در عوض با تمرکز بر تصویربرداری خالص طراحی شده است. این یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوربین برای موبایل‌های هوشمند است و سطوحی نویدبخش از وضوح را در سوژه‌های عکاسی شما به همراه می‌آورد.

 

 ___________________________________________________________________________________________

Cardboard Camera

این اپلیکیشن دوربین به صورت خاص با هدست واقعیت مجازی بسیار ارزان‌قیمت Google Cardboard سازگاری دارد. این اپلیکیشن خاص دوربین می‌تواند به ثبت تصاویر واقعیت مجازی بپردازد و اساسا دوربین شما را به یک دوربین واقعیت مجازی تبدیل می‌کند. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ Cardboard Camera تصاویری ۳۶۰ درجه‌ای یا تصاویر پانورامای سه‌بعدی ثبت می‌کند که زوایایی اندک متفاوت برای نمایش مقابل هر چشم دارند. به این ترتیب، تصویری گیرتان می‌آید که خوراک تماشا در محیط واقعیت مجازی است.

برای ثبت تصاویر واقعیت مجازی کافیست صرفا اپلیکیشن را باز کرده و روی دکمه Capture کلیک کنید. حالا می‌توانید دوربین موبایل را به طرفین و در یک دایره حرکت دهید، سپس به سراغ زوایای باقی مانده بروید و از تمام زوایا، درست مانند یک تصویر پانوراما تصویربرداری کنید. بعد هم می‌توانید از هدست گوگل کاردبورد که در ایران هم با قیمتی ناچیز یافت می‌شود برای تماشای این تصویر استفاده کنید. نکته دیگر اینکه قادر به افزودن صدای ضبط شده هم به تصاویر خود هستید و بنابراین یک بعد دیگر برای تجربه درون محیط شگفت‌انگیز واقعیت مجازی ایجاد می‌شود.

 ___________________________________________________________________________________________

ProCam 8

 

ProCam 8 اپلیکیشنی معرکه برای موبایل‌های آیفون اپل است که کنترل کامل بر قابلیت‌ها و سیستم‌های دوربین را با خود به همراه می‌آورد. با استفاده از این اپلیکیشن به قابلیت‌هایی مشابه به قابلیت‌های موجود در دوربین‌های DSLR دسترسی خواهید یافت و ادیتوری برای ویرایش تصاویر و ویدیوهای خود نیز خواهید داشت. آیا نگران این هستید که چنین قابلیت‌هایی درون یک رابط کاربری نه‌چندان کاربرپسند ارائه شده باشد؟ جای نگرانی نیست و رابط کاربری ProCam از ساختاری بسیار دوست‌داشتنی برخوردار شده که از ژست‌های حرکتی هم پشتیبانی می‌کند و بنابراین کاربارن تازه‌کار قرار نیست فورا از پیچیدگی منوها و گزینه‌ها به وحشت بیفتند.

بهترین قابلیت این اپلیکیشن احتمالا هشدار نوردهی بیش از حد باشد که هنگام ثبت تصاویر یا ویدیوهای بسیار ثابت روی تصویر نقش می‌بندد. بعد هم شاهد قابلیت پایش فوکوسی سریع و قابل اتکا هستیم و یک حالت پرتره بسیار مهم که به جرئت می‌توان گفت کارکردی به مراتب بهتر از قابلیت پرتره خود اپل دارد و درست به همان اندازه قابل تنظیم است.

 ___________________________________________________________________________________________

Halide Mark II

اگر از سهولت تصویربرداری با دوربین موبایل‌های هوشمند لذت می‌برید اما دلتان برای قابلیت‌هایی که معمولا در دوربین‌های SLR یافت می‌شود تنگ شده، Halide قطعا ارزش توجه‌تان را خواهد داشت. این اپلیکیشن به عنوان یک دوربین «سوژه را انتخاب کن و عکس بگیر» ساده عمل می‌کند، اما با یک سوایپ ساده روی تصویر می‌توانید به انبوهی از گزینه‌های دستی دوست‌داشتنی دسترسی یابید که کنترلی بی‌حد و حصر بر فوکوس، لرزشگیر دوربین و سرعت شاتر را با خود به همراه می‌آورند. ضمنا یک هیستوگرام زنده هم درون اپلیکیشن تعبیه شده تا بتوانید نوردهی دوربین را کنترل کنید.

پست از ثبت تصاویر، امکان بازنگری آن‌ها در محیطی شبیه به اپلیکیشن دوستیابی تیندر مهیا می‌شود: این یعنی با هر سوایپ به راست قادر به انتخاب تصاویر محبوب خود و با هر سوایپ به چپ قادر به پاک کردن تصاویر نه‌چندان دوست‌داشتنی خواهید بود. Halide حتی قادر به اکسپورت کردن تصاویر فرمت RAW است تا هنگام ادیت اثر هنری خود، انعطاف‌پذیری بیشتری به دست آورید.

 ___________________________________________________________________________________________

Camera+ Legacy

اپلیکیشن Camera که به صورت پیش‌فرض روی موبایل‌های آیفون آنقدرها هوشمندانه نیست: بله، با این اپلیکیشن قادر به ثبت تصاویری قابل قبول خواهید بود، اما در نهایت دسترسی چندانی به انبوهی از کنترل‌های خلاقانه نخواهید داشت. اینجاست که Camera+ Legacy تبدیل به گزینه‌ای بهتر می‌شود. این اپلیکیشن دو بخش دارد: یک دوربین و یک ویرایشگر تصویر و به صورت خاص زیبایی‌های خود را در ویرایشگر به نمایش در می‌آورد و گستره وسیعی از قابلیت‌های پیشرفته دارد.

اما Camera+ Legacy صرفا شما را به ویرایش تصاویر تازه مجدود نمی‌کند. به صورت مشابه قادر به ایمپورت کردن تصاویر پیشین خود درون لایت‌باکس خواهید بود تا حیاتی تازه به آن‌ها بدمید.

 ___________________________________________________________________________________________

LINE Camera

با کارکردی بسیار روان و خوش‌دست، اپلیکیشن LINE Camera انبوهی از قابلیت‌های مختلف مانند فیلترها، بردرها، آیکن‌ها و برچسب‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. از سوی دیگر می‌توانید به تصاویر خود متن‌هایی با بیش از ۱۰۰ فونت و ۲۰ رنگ مختلف اضافه کنید. بنابراین این اپلیکیشن تصویربرداری رایگان برای موبایل‌های هوشمند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تایپوگرافی‌ هم به حساب می‌آید.

 ___________________________________________________________________________________________

VSCO Cam

با VSCO Cam می‌توانید به تصویربردارانی معرکه در سراسر جهان متصل شوید و تصاویر معرکه خودتان را نیز بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال می‌توانید ژورنال VSCO خاص خودتان را بسازید، به جامعه بپیوندید و از آثار دیگران الهام بگیرید. برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی مشابه، فالوئرهای شما به نمایش در نمی‌آیند و هرکسی یک فضای برابر برای به کار گرفتن خلاقیت خود دارد.

VSCO Cam همراه با قابلیت‌هایی بسیار بهینه از راه می‌رسد که از جمله آن‌ها می‌توان به ایمپورت‌های رزولوشن بالا و مقایسه‌های قبل و بعد از ویرایش تصویر اشاره کرد که به کمک آن می‌توانید گستره تغییرات ایجاد شده در تصاویر خود را مشاهده کنید. با دانلود رایگان این اپلیکیشن به جامعه‌ای جدید و بسیار دوست‌داشتنی ورود خواهید کرد که نباید تجربه‌اش را از دست بدهید.

 

ثبت نظر

*
*