• ۱۱ اپلیکیشن تغییر چهره برتر برای موبایل‌های اندرویدی و آیفون

    • 75 تعداد لایک

۱۱ اپلیکیشن تغییر چهره برتر برای موبایل‌های اندرویدی و آیفون

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/10/10 شنبه 10 دی 1401
    • |
    • زمان مطالعه 14 دقیقه
    • |
    • 20834 بار بازدید شده
    • 75 تعداد لایک

اگر زیر سنگ زندگی نکنید –که به احتمال زیاد زندگی نمی‌کنید- به طور یقین راجع به اپلیکیشن‌های تغییر چهره شنیده‌اید و تصاویر آن‌ها را نیز در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام مشاهده کرده‌اید. طی سال‌های اخیر اپلیکیشن‌های تغییر چهره به محبوبیت فراوانی در شبکه‌های اجتماعی رسیده‌اند و مردم سراسر جهان با پیوستن به این ترند، تصاویری عجیب و غریب از چهره‌های دگرگون شده خود را به اشتراک گذاشته‌اند. در صورتی که تاکنون به این ترند نپیوسته و چنین تصویری از خود به ثبت نرسانده‌اید، دیگر وقتش رسیده که به این اپلیکیشن‌ها شانسی بدهید. حالا این سوال مطرح می‌شود که اصلا یک اپلیکیشن تغییر چهره چیست؟ این اپلیکیشن‌ها گاهی به شما اجازه می‌دهند که چهره خود را با چهره شخصی دیگر جایگزین کنید یا اینکه به تغییر مشخصه‌های چهره خود بپردازید. نتیجه کار معمولا بسیار خنده‌دار است، اما به شرطی که قواعد درست را رعایت کرده و به استفاده از اپلیکیشنی واقعا کارآمد بپردازید.

در چند سال اخیر شمار چنین اپلیکیشن‌هایی سر به فلک کشیده، و همانطور که شاهد انبوهی اپلیکیشن با کیفیت هستیم، اپ استورها با انبوهی ورژن بی‌کیفیت و دم دستی هم پر شده‌اند. بنابراین از میان صدها اپلیکیشن تغییر چهره موجود باید به سراغ کدام موارد رفت؟ این مقاله دقیقا برای پاسخ دادن به همین پرسش نوشته شده. در این مقاله به معرفی ۱۱ اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS می‌پردازیم و جزییات مربوط به هرکدام را شرح می‌دهیم. بنابراین بیایید وقت را هدر نداده و فورا به سراغ لیست بهترین اپلیکیشن‌های تغییر چهره کنونی برای موبایل‌های هوشمند برویم.

 

Snapchat

اگر بخواهیم صادق باشیم این اپلیکیشن ذاتا و صرفا برای تغییر چهره ساخته نشده و اساسا یک شبکه اجتماعی است. اما گرچه اسنپ‌چت یک اپلیکیشن تغییر چهره خالص نیست، اما به کاربران اجازه می‌دهد که به تعویض چهره خود را دیگران –مثلا دوستان- بپردازند و این کار را به کمک یک فیلتر ساده امکان‌پذیر می‌کند. از آن‌جایی که با یک اپلیکیشن ساده تغییر چهره روبه‌رو نیستیم، با دانلود و نصب اسنپ‌چت می‌توانید به انبوهی از قابلیت‌های جالب و کارآمد دیگر نیز دسترسی پیدا کنید. گستره قابلیت‌ها و فیلترهای تصویر موجود در این اپلیکیشن واقعا عظیم است و خیلی ساده می‌توانید دور هر ترندی که با سلایق‌تان سازگار نیست را خط بکشید. اما در عین حال نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد که اسنپ‌چت همراه با انبوهی فیلتر چهره معرکه به دست کاربران می‌رسد.

حواستان به این نکته مهم باشد که برای استفاده از فیلتر تغییر چهره اسنپ‌چت باید اندکی صبوری به خرج داده و در رابط کاربری پر و پیمان اپلیکیشن سرک بکشید. اساسا این تنها یکی از بی‌شمار قابلیت‌های موجود در اپلیکیشن شبکه اجتماعی مورد نظر به حساب می‌آید. اما می‌توانید خاطر جمع باشید که در نهایت یکی از بهترین فیلترهای تغییر چهره موجود در سطح اینترنت را به دست خواهید آورد و مهم‌تر اینکه اسنپ‌چت روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته.

 ___________________________________________________________________________________________

Microsoft Face Swap

برند مایکروسافت مطمئنا نیازی به معرفی ندارد و خودتان با تمام محصولات این کمپانی، از ویندوز گرفته تا کنسول‌های ایکس باکس آشنایی دارید. مایکروسافت یک واحد مخصوص در سازمان خود دارد که به آزمون و خطا با ایده‌های جدید می‌پردازد و یکی از خروجی‌های آن، اپلیکیشن تغییر چهره‌ای به نام Face Swap بوده است. یکی از کارآمدترین قابلیت‌های این اپلیکیشن آن است که می‌توانید یک چهره را از درون یک تصویر استخراج کرده و آن را روی تصویری دیگر تعبیه کنید. نتیجه کار در اکثریت مواقع محشر از آب در می‌آید، مگر اینکه زوایای دو تصویر با یکدیگر سازگاری نداشته باشند.

برای استفاده از این اپلیکیشن و این قابلیت، کافی است که تصویر منبع و همینطور تصویر الهام‌بخش خود را آپلود کنید. پس از این اپلیکیشن Microsoft Face Swap تمام کار را برعهده می‌گیرد. البته باید خاطر نشان کرد که این قابلیت یک نقطه ضعف هم دارد و تنها به صورت یک‌طرفه کار می‌کند. این یعنی باید تنها یک چهره را از تصویر منبع خود بریده و آن را روی تصویر مقصد قرار دهید. عکس این کار به شکلی سرراست و دم دستی امکان‌پذیر نیست و باید تمام این پروسه را دوباره از اول طی کنید.

علاوه بر این، گستره وسیعی از قابلیت‌های دیگر را نیز درون اپلیکیشن مایکروسافت خواهید یافت که بسیار خوب از آب درآمده‌اند. قابلیت تغییر چهره به شما اجازه می‌دهد که حتی چهره‌ها را از روی تصاویر از پیش آماده ببرید و جابه‌جا کنید و بنابراین تنها محدودیت به تصاویر خودتان نخواهید بود. نه‌تنها این، بلکه به ابزاریهای دیگری برای افزودن متن روی تصویر هم خواهید یافت. ناگفته نماند که مایکروسافت اپلیکیشن خود را به صورت کاملا رایگان عرضه کرده و در آن شاهد نمایش هیچ‌گونه تبلیغ آزاردهنده‌ای نیز نیستید.

 ___________________________________________________________________________________________

FaceApp

چند سال پیش را به یاد می‌آورید که شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام پر شده بودند از تصاویر پیری دوستان و آشنایان و اعضای خانواده؟ FaceApp همان اپلیکیشنی بود که مسئولیت تولید این تصاویر را برعهده داشت. همان موقع هم اپلیکیشن FaceApp از محبوبیتی خارق‌العاده برخوردار بود، اما با افزودن فیلتر پیری به اپلیکیشن خود توانست محبوبیتی سر به فلک کشیده را به شکلی ناگهانی تجربه کند. علاوه بر این، اپلیکیشن مورد اشاره همراه با بسیاری قابلیت دیگر از راه می‌رسد که مشابه آن‌ها را اصلا در دیگر اپلیکیشن‌ها نخواهید یافت.

اپلیکیشن FaceApp این‌طور کار می‌کند که شما یک تصویر از خودتان به ثبت رسانده و از قابلیت‌های مختلف استفاده می‌کنید تا خودتان را در پیری، در جوانی، هنگام خندیدن یا موارد مشابه نمایش دهید.به صورت مشابه قادر به تغییر دادن رنگ موهای خود یا حتی تغییر دادن جنسیت خود نیز هستید. یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی موجود در این اپلیکیشن مسئولیت پیاده‌سازی تمام فیلترها را برعهده دارند و اطمینان حاصل می‌کنند که افکت‌های مورد نظر با دقت و سرعت هرچه تمام‌تر روی تصاویر اعمال می‌شوند. بنابراین می‌توانید منتظر تصاویری بسیار جذاب باشید که به ندرت کیفیت پایینی دارند.

این اپلیکیشن در دو ورژن به دست مشتریان رسیده است: ورژن پولی و ورژن رایگان. نسخه رایگان قابلیت‌هایی اندک محدود دارد و به برخی از قابلیت‌ها نیز از طریق ورژن حرفه‌ای و پولی اپلیکیشن دسترسی خواهید یافت. با این همه، حتی فیلترهای موجود در نسخه رایگان اپلیکیشن هم بسیار با کیفیت هستند و بنابراین لزوما نیازی به پرداخت پول در ازای نسخه حرفه‌ای نخواهید داشت. ناگفته نماند که این اپلیکیشن بدون هیچ‌گونه تبلیغ اما با شمار نسبتا زیادی از خریدهای درون برنامه‌ای به دست‌تان خواهد رسید.

 ___________________________________________________________________________________________

Cupace

اپلیکیشن Cupace دقیقا یک اپلیکیشن تغییر چهره نیست و بیشتر برای ویرایش تصویر ساخته شده. اما در هر صورت این اپلیکیشن با قابلیتی عالی به نام Paste Face از راه می‌رسد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای این لیست تبدیل می‌کند. به کمک این قابلیت، می‌توانید هر چهره‌ای را از هر تصویری استخراج کرده و با کمترین دردسر، آن را روی صورت شخصی دیگر درون تصویری دیگر قرار دهید. این قابلیت خیلی خوب کار می‌کند و Cupace چهره‌های موجود در تصویر منتخب شما را به صورت دستی بیرون می‌کشد. از سوی دیگر اگر نخواهید از تغییر چهره صرف بهره بگیرید و به دنبال افزودن چهره روی اشیای غیر متحرک دلخواه خود خود باشید نیز Cupace می‌تواند نیازتان را برطرف سازد.

رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است و استفاده از آن با سهولت هرچه تمام‌تر صورت می‌گیرد. می‌توانید پروسه‌های بنیادین اپلیکیشن را ظرف تنها چند دقیقه بیاموزید، حتی اگر کاملا تازه‌کار باشید و رابطه آنقدرها خوبی با تکنولوژی نداشته باشید. از سوی دیگر می‌توانید روی تصاویر زوم یا زوم‌آوت کنید و به این ترتیب قادر به جایگزین کردن چهره‌ها با بیشترین دفت و کمترین اشتباه خواهید بود. بعد از اینکه یک چهره را بریدید، اپلیکیشن تصویر استخراج شده را ذخیره می‌کند و بنابراین می‌توانید آن را روی چهره افراد گوناگون در چندین تصویر تعبیه کنید.

 ___________________________________________________________________________________________

MSQRD

MSQRD یک اپلیکیشن تغییر چهره نسبتا جدید است که به شرکت مشهور فیسبوک تعلق دارد. به کمک این اپلیکیشن شما می‌توانید چندین لایه از ماسک‌های مختلف را روی چهره خود قرار دهید و تصاویری واقعا احمقانه اما خنده‌دار بسازید. یکی از این ماسک‌ها حتی به شما اجازه می‌دهد که چهره دو نفر را به صورت همزمان به یکدیگر پیوند بزنید و بنابراین اصلا نیازی به آپلود تصاویر نیست.

علاوه بر این، گذشته از تصاویر قادر به تغییر چهره درون ویدیوها هم خواهید بود. به این ترتیب هم از تصاویر و هم از ویدیوهایی که با هر دو دوربین اصلی و سلفی موبایل هوشمند ثبت شده‌اند پشتیبانی می‌شود. گذشته از این قابلیت‌ها، MSQRD همراه با گستره وسیعی از قابلیت‌های مختلف و همینطور فیلترهای زنده از راه می‌رسد. می‌توانید بعد از دانلود اپلیکیشن تک‌تک این فیلترها را خودتان امتحان کنید و کلیپ‌هایی واقعا خنده‌دار بسازید.

تنها نقطه ضعف اپلیکیشن اینست که قابلیت تغییر چهره تنها در حالت زنده کار می‌کند. این یعنی نمی‌توانید فیلترهای تغییر چهره را روی تصاویری که پیشتر به ثبت رسانده‌اید و اکنون در گالری موبایل شما قرار دارند پیاده‌سازی کنید. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان روانه بازار شده و بنابراین در هزینه‌هایتان حسابی صرفه‌جویی می‌شود و نتایجی بسیار عالی هم گیرتان می‌آید.

 ___________________________________________________________________________________________

Face Blender

یک اپلیکیشن تغییر چهره دیگر که باید حتما آن را دانلود و امتحان کنید، اپلیکیشن Face Blender است. اساسا این یک اپلیکیشن برای ساخت پوسترهای سلفی است که به شما اجازه می‌دهد با ادغام کردن چهره خود با هر تصویری که دلتان می‌خواهد، عکس‌هایی واقعا خنده‌دار خلق کنید. رابط کاربری این اپلیکیشن حسابی ساده از آب درآمده و بنابراین برای آشنایی با ترفندهای کار با آن نیازی نیست ساعت‌ها درون اپلیکیشن مشغول گشت و گذار باشید. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب یا ثبت یک تصویر است. در قدم بعدی یک قالب برای ادغام چهره خود با آن قالب خاص انتخاب می‌کنید. Face Blender صدها قالب از پیش آماده دارد و بنابراین می‌توانید خودتان را به یک ژیمناست یا فضانورد یا هر چیز دیگری که دلتان می‌خواهد تبدیل کنید.

وقتی که تصویر مبدا و قالب مورد نیاز را انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن به خودی خود قادر به تشخیص چهره شما و تعبیه آن روی قالب است. سپس Face Blender به تنظیم زوایای تصویر و چهره شما می‌پردازد تا همه‌چیز به بی‌نقص‌ترین شکل ممکن در آید. در صورتی که از نتیجه کار راضی نبودید یا قالب به اندازه کافی خوب نبود یا لایه‌های بیشتری می‌خواستید، می‌توانید پروسه را متوقف کرده و هر ادیت دیگری را اعمال کنید. برای چنین کاری فقط کافی است تصاویر بیشتری در اختیار اپلیکیشن بگذارید و خودش به همه‌چیز رسیدگی می‌کند. برای این کار هم می‌توانید هم به انتخاب تصاویر موجود در گالری موبایل هوشمند خود بپردازید یا اینکه همان لحظه تصویری جدید ثبت کنید. Face Blender به صورت رایگان روی پلی استور گوگل عرضه شده اما متاسفانه فعلا خبری از یک ورژن سازگاری با سیستم عامل iOS و موبایل‌های آیفون اپل نیست.

 ___________________________________________________________________________________________

Face Swap Live

اگر از تمام اپلیکیشن‌هایی که بالاتر معرفی کردیم خوشتان نیامده و می‌خواهید چیزی دیگر را امتحان کنید، برای ناامید شدن زود است. در این بخش از مقاله می‌خواهیم Face Swap Live را معرفی کنیم که به راحتی یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تغییر چهره در بازار به حساب می‌آید. آنچه این اپلیکیشن تغییر چهره را منحصر به فرد می‌کند، این حقیقت است که به کمک آن قادر به تعویض چهره خود با دوستان و آشنایان، آن هم به صورت کاملا بلادرنگ و هنگام فیلم‌برداری خواهید بود. این پروسه به سادگی هرچه تمام‌تر دنبال می‌شود و فقط کافیست همراه با شخص مورد نظرتان درون فریم دوربین قرار گرفته و شروع به فیلم‌برداری یا تصویربرداری کنید.

این اپلیکیشن سپس چهره‌های شما را به شکلی فوری تعویض می‌کند و حتی لازم نیست یک لحظه هم منتظر باقی بمانید. این رویه‌ای متفاوت با اکثر اپلیکیشن‌های تغییر چهره بازار است که صرفا از تصاویر ثابت و نه هیچ چیز دیگر استفاده می‌کنند. فقط باید این نکته مهم را به خاطر بسپارید که خودتان و شخص دوم باید به شکلی بی‌نقص درون قاب دوربین باشید تا همه‌چیز به خوبی کار کند.

گذشته از این قابلیت‌ها، می‌توانید به افزودن فیلترهای گوناگون به تصاویر سلفی خود نیز بپردازید که این هم قابلیتی معرکه به حساب می‌آید. برای اینکه نوعی مثال در ذهن داشته باشید، می‌توانید چهره خود را با کودکان یا حتی سلبریتی‌های معروف ادغام کنید. نتیجه کار هم می‌شود تصاویر و ویدیوهایی که در اکثریت مواقع واقعا خنده‌دار هستند. Face Swap Live در حال حاضر تنها روی سیستم عامل iOS اپل عضه شده است. اما اگر از کاربران سیستم عامل اندروید هستید و می‌خواهید از این اپلیکیشن استفاده کنید نیازی به ناامیدی نیست. توسعه‌دهندگان وعده داده‌اند که ورژن اندرویدی Face Swap Live را خیلی زود عرضه خواهند کرد.

 ___________________________________________________________________________________________

Photomontage Collage

وقتی صحبت از اپلیکیشن‌های تغییر چهره باشد، بدون هیچ تردید باید نگاهی به اپلیکیشن Photomontage Collage نیز بیندازید. این اساسا یک اپلیکیشن ویرایش تصویر است که امکان تغییر چهره‌هایی با کیفیت بسیار بالا را نیز مهیا کرده است. رابط کاربری اپلیکیشن بسیار سرراست و ساده از آب درآمده و بنابراین لازم نیست متخصص تغییر چهره باشید و خیلی سریع با تمام گزینه‌ها آشنا خواهید شد. اما نکته مهم اینست که اپلیکیشن تمام کارها را به صورت خودکار پیش نمی‌برد و باید به صورت دستی وارد عمل شوید. هنگام آغاز به کار می‌توانید از میان دو حالت یکی را انتخاب کنید: حالت‌های Wizard و Expert. اساسا ترجمه فارسی این حالات می‌تواند حالت ساده و حالت حرفه‌ای.

برای اینکه رویه تغییر چهره آغاز شوید، کافی است فقط به آپلود یک تصویر بپردازید. می‌توانید این کار را در تب Expert اپلیکیشن انجام دهید. وقتی تصویر آپلود شد، به کمک یک ابزار مخصوص باید شروع به برش زدن چهره از درون تصویر کنید. حالا تصویر ثانویه خود را آپلود می‌کنید و بعد از بریدن چهره موجود در آن، به سراغ تصویر نخست رفته و آن را به گونه‌ای زیر تصویر ثانویه منتثل می‌کنید که چهره تغییر یابد. اگر دقت و ظرافت لازم را به خرج دهید و اندکی هم صبوری نشان دهید، در همین مرحله تصویر تغییر یافته گیرتان آمده. حالا می‌توانید تنظیمات نهایی را اعمال کنید و برای مثال روی بخشی از تصویر زوم کنید. به همین سادگی. یکی از مزایای اصلی اپلیکیشن اینست که کنترل همه‌چیز را به خودتان می‌سپارد، آن هم در حالی که اکثر اپلیکیشن‌های مشابه ترجیح داده‌اند رویه تغییر چهره را به یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی واگذار کنند. در نتیجه این موضوع، خطاهای احتمالی به کمترین میزان ممکن می‌رسند. این اپلیکیشن در حال حاضر تنها با سیستم عامل اندروید سازگاری دارد اما طبق روال تمام نرم‌افزارهای مشابه انتظار می‌رود که نسخه سازگار با iOS و دیوایس‌های آیفون و آیپد هم بزودی از راه برسد.

 ___________________________________________________________________________________________

Face Swap Booth – Face Changer

اپلیکیشن Face Swap Booth علاوه بر اینکه امکان تغییر چهره را به ارمغان می‌آورد، بلکه تصاویر برش خورده را نیز ذخیره می‌کند تا قادر به استفاده مجدد از آن روی تصویری متفاوت باشد. اما این اپلیکیشن دیگر چه قابلیت‌هایی دارد؟ برای مثال می‌توانید تصاویر را به صورت مستقیم از شبکه اجتماعی فیسبوک ایمپورت کنید. این اپلیکیشن ضمنا گزینه‌هایی نامحدود برای شخصی‌سازی تصاویر و بهره‌گیری از گستره وسیغی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مربوط به تغییر چهره را برایتان به ارمغان می‌آورد.

به این ترتیب می‌توانید از ابزارهای ویرایش تصویر پیشرفته برای ادغام کردن تصاویر به شکلی بی‌نقص استفاده کنید، به صورت خودکار چهره‌های موجود در تصاویر را شناسایی کنید، چهره‌ها را چندین «ماسک چهره» ادغام کنید و حتی با ترکیب کردن بخش‌های مختلف چهره افراد گوناگون، چهره‌هایی تازه خلق کنید. این گزینه هم پیش رویتان قرار گرفته که رنگ‌های از پیش مشخص را انتخاب کرده و آن‌ها را به گونه‌ای روی پوست صورت به کار ببرید که نتیجه‌ای بسیار واقع‌گرایانه حاصل شود. اما حواستان باشد که این اپلیکیشن رایگان نیست و بعد از اتمام برهه تست رایگان اپلیکیشن، باید از میان اشتراک‌های گوناگون Face Swap Booth، یکی را انتخاب کرده و بابت آن پول بپردازید.

 ___________________________________________________________________________________________

Reflect: Realistic Face Swap

می‌توانید تبدیل به هرکسی که دوست دارید شوید! این اپلیکیشن ساخته شده تا شما را شبیه به هرکسی که دلتان می‌خواهد کند. این اپلیکیشن تغییر چهره واقع‌گرایانه، بعد از ادغام ویژگی‌های چهره‌تان با هرکسی، نتایجی بسیار معرکه تحویل می‌دهد و امیدواریم وقتی می‌گوییم «هرکسی» متوجه منظورمان شده باشید. زیرا به معنای واقعی کلمه می‌توانید چهره خود را با هرکسی ادغام کند: دوستان، خانواده، حیوانات خانگی، سلبریتی‌ها، نقاشی، مجسمه‌ها و حتی اشیا. با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، این اپلیکیشن ابتدا به تحلیل احساسات موجود در صورت افراد پرداخته و سپس می‌توانید تصویر خود را با تصویر مرجع ادغام کنید و نتیجه‌ای بی‌نقص به دست آورید. در این مسیر حتی نیازی به یک ویرایش کوچک تصویر هم از سوی شما نیست.

اپلیکیشن Reflect: Realistic Face Swap قادر به تنظیم رنگ، تن و بافت‌ تصاویر نیز هست تا بی‌نقص‌ترین تصویر ممکن برای آپلود روی اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر مهیا شود. ناگفته نماند که این اپلیکیشن تنها در دسترس دارندگان دیوایس‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS قرار گرفته است.

 ___________________________________________________________________________________________

Face Changer Camera

این اپلیکیشن که تحت عنوان Face28 نیز شناخته می‌شود، نه‌تنها امکان تغییر دو چهره با یکدیگر را مهیا می‌سازد، بلکه اجازه می‌دهد کمدین درون خود را رها کرده و تصویری واقعا دیوانه‌وار بسازید. همانطور که از نام این اپلیکیشن پیداست، Face Changer Camera اجازه می‌دهد دو تصویر را با یکدیگر ادغام کنید و اگر چهره‌های انسانی از جایی به بعد برایتان خسته‌کننده شدند نیز می‌توانید به سراغ قابلیت تغییر چهره حیوانات بروید. برای اینکه نتایجی انیمیشنی و واقعا خنده‌دار گیرتان بیاید، می‌توانید فیلترهایی مانند Chin Face را تست کنید و ببینید چهره شما به صورت معکوس چه شکلی است. اما این را به خاطر بسپارید که اپلیکیشن مورد اشاره به صورت انحصاری برای دیوایس‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید عرضه شده است.

ثبت نظر

*
*