• هرآنچه باید راجع به ایکس باکس سری اس، دومین کنسول نسل جدید مایکروسافت بدانید

    • 8 تعداد لایک

هرآنچه باید راجع به ایکس باکس سری اس، دومین کنسول نسل جدید مایکروسافت بدانید

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/10/29 پنجشنبه 29 دی 1401
    • |
    • زمان مطالعه 8 دقیقه
    • |
    • 1563 بار بازدید شده
    • 8 تعداد لایک

درست مثل دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ سونی، کنسول «ایکس باکس سری اس» هم چند ماهی است که به بازار آمده. این دومین کنسول نسل نهمی شرکت مایکروسافت است و به صورت موازی با ایکس باکس سری ایکس به دست مشتریان خواهد رسید. اما برخلاف کاری که سونی با پلی استیشن ۵ استاندارد و پلی استیشن ۵ دیجیتال کرده، تفاوت میان ایکس باکس‌های سری ایکس و سری اس تنها به وجود یا عدم وجود درایو دیسک بلوری خلاصه نمی‌شود.

مایکروسافت اساسا کنسولی متفاوت ساخته که مخاطبانی متفاوت را نیز هدف قرار می‌دهد و قرار است ارزان‌قیمت‌ترین گزینه برای ورود به نسل نهم بازی‌های ویدیویی و تجربه بازی‌های روز باشد. در این مقاله به مرور هرآن‌چیزی می‌پردازیم که باید راجع به ایکس باکس سری اس بدانید.

 

ایکس باکس سری اس چیست؟

ایکس باکس سری اس دومین کنسول جدید و نسل نهمی شرکت مایکروسافت است. در قیاس با ایکس باکس سری ایکس، کنسول سری اس ظاهری جمع‌وجورتر دارد و با قیمت پایین‌تری هم روانه بازار شده است. طبیعتا با این قیمت‌گذاری پایین‌تر، سخت‌افزار سری اس به اندازه ایکس باکس سری ایکس قدرتمند نیست، اما در هر صورت به اندازه کافی قدرتمند هست که جدیدترین بازی‌ها را با وضوح گرافیکی قابل قبول به اجرا درآورد.

این کنسول برخلاف برادر بزرگ‌تر خود و همینطور کنسول‌های سونی قادر به دستیابی به رزولوشن 4K در بازی‌ها نخواهد بود، اما همچنان می‌تواند گرافیکی چشم‌نواز را با رزولوشن‌های 1080p و همینطور 1440p به تصویر بکشد. مهم‌تر اینکه این کنسول کماکان از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند که اصلی‌ترین وعده کنسول‌های نسل جدید است و با بهبود نورپردازی در بازی‌ها، گرافیک را به سطوحی تازه و خارق‌العاده می‌رساند.

در ادامه جزییات مربوط به ایکس باکس سری اس را مفصل‌تر تشریح خواهیم کرد، اما ورژن کوتاه داستان اینست: اگر به دنبال کنسولی جدید می‌گردید اما نمی‌خواهید ۵۰۰ دلار صرف خرید ایکس باکس سری ایکس یا پلی استیشن ۵ سونی کنید، ایکس باکس سری اس بهترین گزینه موجود به حساب می‌آید.

آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد؟

با قیمتی تقریبا معادل نصف قیمت ایکس باکس سری ایکس، کنسول سری اس هزینه‌ای بسیار معقول روی دست مشتریان می‌گذارد. مایکروسافت می‌گوید این کنسول گزینه‌ای مقرون به صرفه‌ای برای افرادی است که می‌خواهند ایکس باکس وان خود را ارتقا دهند یا برای نخستین بار وارد اکوسیستم ایکس باکس شوند. اما تمام این‌ها باعث نمی‌شوند که بتوانیم سری اس را گزینه‌ای لزوما خوب برای همه تلقی کنیم.

مایکروسافت برای کاهش قیمت این کنسول باید از گوشه و کنارهای آن می‌زده. بنابراین نه‌تنها خبری از درایو دیسک بلوری نیست، بلکه قدرت پردازشی خالص هم کاهش یافته. سری اس می‌تواند با رزولوشن Full HD به نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه دست پیدا کند و خبری از خروجی حقیقی 4K نیست (هرچند که امکان آپ‌اسکیل 1440p به 4K مهیا شده). این یعنی از لحاظ فنی، با کنسولی به شدت قدرتمندتر از ایکس باکس وان ایکس روبه‌رو نیستیم.

اما حتی اگر همین حالا ایکس باکس وان را در اختیار داشته باشید هم سری اس گزینه‌ای جذاب به نظر خواهد رسید. نیاز به خرید تماما دیجیتالی بازی‌ها شاید برای علاقه‌مندان به بازی‌های فیزیکی نکته جذابی نباشد، اما اگر بعد از خرید این کنسول به سراغ اشتراک ایکس باکس گیم پس بروید که ماهانه ۱۰ دلار هزینه روی دست‌تان می‌گذارد، به ناگاه به صدها بازی دسترسی خواهید یافت و هرچه در زمان پیش برویم، شمار و کیفیت این بازی‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

ترکیب ایکس باکس سری اس و ایکس باکس گیم پس باعث می‌شود که قادر به تجربه جدیدترین بازی‌ها با مقرون به صرفه‌ترین قیمت ممکن باشید. با این وجود اگر قیمت برایتان آنقدرها مهم نباشد، بدون هیچ تردید باید به سراغ ایکس باکس سری ایکس (یا پلی استیشن ۵) بروید تا به قدرت پردازشی بیشتر، درایو بلوری و همینطور فضای ذخیره‌سازی بالاتر دست پیدا کنید.

مشخصات سخت‌افزاری ایکس باکس سری اس

اگرچه ایکس باکس سری اس را نمی‌توان دقیقا رقیبی برای ایکس باکس سری ایکس از نظر مشخصات سخت‌افزاری به حساب آورد، اما اساسا گزینه‌ای مقرون به صرفه برای افرادی به حساب می‌آیند که می‌خواهند به نسل نهم بازی‌های ویدیویی ورود کنند و در این راه حساب بانکی‌شان خالی نشود.

ایکس باکس سری اس کنسولی بدون دیسک است، بنابراین تنها قادر به تجربه ورژن دیجیتالی تمام بازی‌های ایکس باکس خواهید بود. به این ترتیب، اگر ورژن فیزیکی بازی‌های قدیمی‌تر ایکس باکس را در اختیار دارید و می‌خواهید به تجربه آن‌ها روی کنسول جدیدتان بپردازید، سری اس احتمالا گزینه‌ای آنقدرها معقول نباشد. اما اگر به تازگی تصمیم به خرید یک کنسول در خانواده ایکس باکس گرفته‌اید، سری اس گزینه‌ای عالی و جمع‌وجور خواهد بود. خود کنسول ابعاد بسیار کوچکی دارد که باعث می‌شود فضای چندانی روی میز تلویزیون یا کامپیوتر اشغال نکند.

اما گول این ظاهر و ابعاد جمع‌وجور را نخورید، چرا که همچنان قادر به تجربه بازی‌ها با آخرین تکنولوژی‌ها نظیر رهگیری پرتو و نرخ به‌روزرسانی متغیر (Variable Refresh Rate) خواهید بود. بازی‌ها با رزولوشن 1080p یا 1440p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند و در برخی موارد خاص امکان دستیابی به نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم مهیا خواهد بود تا بازی شکلی روان‌تر و دلچسب‌تر به خود بگیرد.

ایکس باکس سری اس همراه با یک پردازنده هشت هسته‌ای و شخصی‌سازی شده از شرکت AMD با فرکانس کاری ۳.۶ گیگاهرتز از راه می‌رسد و پردازشگر گرافیکی آن هم ۴ ترافلاپس قدرت پردازشی خالص دارد. و بهترین نکته راجع به کنسول اینست که قیمت‌گذاری پایین‌تر باعث نشده از حافظه‌ پرسرعت و نسل جدید SSD بی‌بهره بمانید. به این ترتیب می‌توانید با حافظه‌های گردان و کند HDD خداحافظی کرده و وارد دنیایی شوید که در آن بارگذاری بازی‌ها تنها چند ثانیه و گاه حتی کمتر طول می‌کشد.

سری اس به یک حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت مجهز شده. اما نکته بسیار مهم اینست که از این ۵۱۲ گیگابایت، تنها ۳۶۴ گیگابایت در دسترس کاربر قرار می‌گیرد و باقی حافظه برای فایل‌های سیستمی و سیستم عامل رزرو شده است. البته باید این را نیز در نظر داشت که به خاطر عدم امکان اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K، اساسا بخش اعظمی از بازی‌ها حجم کمتری روی ایکس باکس سری اس (نسبت به ایکس باکس سری ایکس) خواهند داشت.

این حافظه SSD به شما اجازه می‌دهد که بازی‌ها را سریع‌تر بارگذاری کنید، به سرعت میان بازی‌های مختلفی که در حالت تعلیق قرار گرفته‌اند سوییچ کنید و از مزایای گرافیکی در پردازشگر گرافیکی جدید، مانند رهگیری پرتو برخوردار گردید. اما این 

مشخصات سخت‌افزاری در قیاس با کنسول گران‌تر و بزرگ‌تر ایکس باکس سری ایکس چه عملکردی دارند؟ بیایید موضوع را بررسی کنیم.

ایکس باکس سری اس در برابر ایکس باکس سری ایکس

از منظر رزولوشن بازی‌ها، ایکس باکس سری ایکس بدون هیچ تردید بهتر از سری اس ظاهر می‌شود. سری ایکس می‌تواند تقریبا تمام بازی‌ها را با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند و گاهی قادر به دستیابی به نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم خواهد بود. با این همه، در حال حاضر بسیاری از مردم به تلویزیونی که از رزولوشن 4K پشتیبانی کند دسترسی ندارند. و شمار افرادی که تلویزیونی 4K با قابلیت پشتیبانی از ۱۲۰ هرتز خریده‌اند حتی از این هم کمتر است.

اگر در حال حاضر یک تلویزیون 4K در اختیار دارید یا می‌خواهید بزودی چنین تلویزیونی تهیه کنید، در آن صورت قادر به استفاده حداکثری از توانایی‌های ایکس باکس سری ایکس خواهید بود. اما اگر یک تلویزیون 1080p در اختیار دارید و نمی‌خواهید به این‌ زودی‌ها تلویزیونی جدید بخرید، می‌توانید ۲۰۰ دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و به سراغ ایکس باکس سری اس بروید که اساسا برای رزولوشن تلویزیون کنونی شما ساخته شده.

اگرچه سری اس پردازنده و پردازشگر گرافیکی ضعیف و SSD کم‌ظرفیت‌تر دارد، اما رزولوشن پایین‌تری که هدف قرار داده باعث می‌شود که نیاز به قدرت پردازشی هم‌تراز با ایکس باکس سری ایکس یا حتی پلی استیشن ۵ احساس نشود. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، پردازشگر گرافیکی دستگاه از ۴ ترافلاپس قدرت پردازشی خالص بهره‌مند است. این رقم گرچه در قیاس با قدرت پردازشی خالص ۱۲ ترافلاپسی ایکس باکس سری ایکس ناچیز به نظر می‌رسد، اما در حقیقت تفاوت میان دو دستگاه آنقدرها هم چشمگیر نیست.

برای توضیح باید گفت که پردازشگر گرافیکی پلی استیشن ۴ پرو قدرت پردازشی اندک بالاتر از ۴ ترافلاپس دارد و کنسولی بسیار قدرتمند به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین تفاوت عملکرد میان کنسول‌های جدید و کنسول‌های قدیمی قرار است گذار از حافظه‌های HDD به حافظه‌های SSD باشد و سری اس از این منظر جای حرف و حدیثی باقی نگذاشته است.

بنابراین اگر به دنبال بهترین کنسول نسل بعدی در خانواده ایکس باکس می‌گردید، سری ایکس کنسولی است که باید تهیه کنید. بازی‌ها روی سری ایکس ظاهر و احساسی بسیار بهتر خواهند داشت، خصوصا اگر یک تلویزیون 4K هم داشته باشید. اما ایکس باکس سری اس کماکان با قیمت به مراتب کمتر، بهبودهایی چشمگیر برایتان به ارمغان خواهد آورد. ضمنا این کنسول در ترکیب با سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس تبدیل به گزینه‌ای عالی و مقرون به صرفه برای تقریبا هرکسی می‌شود.

کنترلر ایکس باکس سری اس

یک تغییر بزرگ دیگر برای ایکس باکس سری اس، در طراحی جدید کنترلر آن به چشم می‌خورد. کنترلرهای ایکس باکس سری اس اندکی ارگونومیک‌تر از کنترلرهای قبلی ظاهر می‌شوند اما در اکثریت مواقع ظاهری آشنا برای ایکس باکس گیمرها خواهند داشت.

ساختار دکمه‌های کنترلر اساسا همان‌چیزی است که در کنترلرهای قبلی مایکروسافت هم دیده‌ایم و این‌بار آمریکایی‌ها به استفاده از بدنه‌ای آج‌دار پرداخته‌اند تا کنترلر بهتر از همیشه به دست بچسبد. این لایه لاستیکی را در پشت کنترلر نیز می‌توان یافت و خلاصه اگر از آن دست افرادی هستید که دستان‌تان هنگام بازی تعرق می‌کنند، حسابی از این طراحی جدید راضی خواهید بود.

بزرگ‌ترین تغییر اینست که D-Pad حالا ظاهری کاملا تازه یافته و با الهام از آنچه پیشتر در کنترلر گران‌قیمت Xbox Elite Wireless Controller Series 2 دیده‌ بودیم طراحی شده است. این D-Pad جدید باعث می‌شود که تجربه بازی‌های مبارزه‌ای به صورت خاص بسیار دقیق‌تر و هیجان‌انگیزتر از قبل باشد.

با ادامه دادن مسیری که توسط سونی آغاز شد، مایکروسافت به رونمایی از یک دکمه برای اشتراک‌گذاری محتوا نیز پرداخته است. با این دکمه قادر به ضبط و اشتراک‌گذاری لحظات جذاب گیم‌پلی خود خواهید بود. درست مانند ورژن قبلی، کنترلر ایکس باکس سری ایکس به محض بیرون آورده شدن از جعبه با کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز سازگاری کامل دارد. این کنترلر ضمنا از طریق بلوتوث به سیستم عامل‌های اندروید و iOS هم متصل می‌شود.

و در نهایت باید افزود که کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و سری اس با کنسول‌های قبلی خانواده ایکس باکس وان سازگاری دارند و عکس این موضوع هم صادق است.


طراحی ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری ایکس کوچک‌ترین کنسولی است که شرکت مایکروسافت تا به امروز ساخته و روانه بازار کرده. این دستگاه حدودا ۶۰ درصد کوچک‌تر از ایکس باکس سری ایکس ظاهر می‌شود. به همین ترتیب، در صورتی که نیاز به چنین کاری داشته باشید، می‌توانید دستگاه را به آسانی درون یک کوله پشتی جای داده و با خود به هرجایی ببرید.

به خاطر ابعاد کوچک‌ترش، سری اس نیازمند انرژی کمتری نسبت به ایکس باکس سری ایکس خواهد و بنابراین حرارت کمتری هم تولید می‌کند. از سوی دیگر، به دلخواه می‌توانید دستگاه را به صورت عمودی یا افقی روی میز کامپیوتر یا میز تلویزیون قرار دهید. ایکس باکس سری ایکس را هم می‌توان به بغل و به صورت افقی روی میز قرار داد، اما مشخصا برای قرارگیری به صورت عمودی طراحی شده است.

از منظر طراحی، مایکروسافت به سراغ یک بدنه سفید و خوش‌رنگ رفته است و بنابراین شاهد شباهت‌هایی اندک میان سری اس و پلی استیشن ۵ سونی هستیم. بخش اعظمی از بدنه دستگاه به رنگ سفید طراحی شده، اما در میانه دستگاه شاهد یک بخش دایره‌ای و مشکی‌رنگ هستیم که نقش سیستم خنک‌کننده دستگاه را ایفا می‌کند. در مجموع می‌توان گفت این بی‌آلایش‌ترین کنسول نسل جدید به حساب می‌آید و به آسانی در میان دیوایس‌های شما روی میز تلویزیون جای می‌گیرد.

از نظر پورت‌ها، ایکس باکس سری اس به یک پورت USB-A در جلو مجهز شده است و سایر پورت‌ها را پشت دستگاه خواهید داشت. با نگاهی به پشت کنسول متوجه می‌شویم که یک پورت HDMI 2.1، یک پورت گیگابیت اترنت، دو پورت USB-A و یک درگاه افزایش حافظه روی آن تعبیه شده است.

بازی‌های ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری از همان بازی‌هایی برخوردار است که پیشتر برای ایکس باکس سری ایکس عرضه شده‌اند یا در آینده دور و نزدیک از راه خواهند رسید. عناوینی که پایین‌تر لیست کرده‌ایم به صورت خاص برای ایکس باکس سری اس بهینه‌سازی شده‌اند و بنابراین بهترین گرافیک و پرفورمنس ممکن را با خود به ارمغان می‌آورند:

  • Ark: Survival Evolved
  • Assassin’s Creed Valhalla (Smart Delivery)
  • Battletoads
  • Borderlands 3
  • Bright Memory 1.0
  • Cuisine Royale
  • Dead by Daylight (Xbox Game Pass)
  • Devil May Cry 5: Special Edition
  • DIRT 5
  • Enlisted
  • Evergate
  • The Falconeer
  • Fortnite
  • Forza Horizon 4 (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
  • Gears 5 (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
  • Gears Tactics (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
  • Grounded (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
  • King Oddball (Smart Delivery)
  • Maneater (Smart Delivery)
  • Manifold Garden (Smart Delivery)
  • NBA 2K21
  • Observer: System Redux
  • Ori and the Will of the Wisps (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
  • Planet Coaster (Smart Delivery)
  • Sea of Thieves (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
  • Tetris Effect: Connected (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
  • The Touryst (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
  • War Thunder (Smart Delivery)
  • Warhammer: Chaosbane Slayer Edition
  • Watch Dogs: Legion (Smart Delivery)
  • WRC 9 FIA World Rally Championship (Smart Delivery)
  • Yakuza: Like a Dragon (Smart Delivery)
  • Yes, Your Grace (Smart Delivery)

به خاطر بسپارید که بسیاری از بازی‌های حاضر در این لیست یا پیشتر روی ایکس باکس وان عرضه شده‌اند یا در آینده روی کنسول نسل پیشین مایکروسافت هم عرضه می‌شوند. به لطف برنامه جدید Smart Delivery، هر زمان که کنسولی جدید طراحی کنید، قادر به دانلود نسخه مخصوص همان کنسول‌ خواهید بود که از بهینه‌سازی‌های مشخص بهره‌مند شده. بنابراین نیازی نیست نگران صبر طولانی‌مدت برای انتشار بهترین نسخه بازی‌ها باشید. فقط اطمینان حاصل کنید که ورژن دیجیتالی بازی‌ها را می‌خرید، چرا که ایکس باکس سری اس درایو دیسک بلوری ندارد.

به صورت مشابه باید به این موضوع نیز اشاره کرد که کنسول‌های جدید مایکروسافت از طریق قابلیت سازگاری با نسل‌های قبل (Backward Compatibility) تقریبا تمام بازی‌های ایکس باکس وان را نیز به اجرا در می‌آورند، اما نه لزوما با بهبودهای گرافیکی گسترده. به همین ترتیب امکان پشتیبانی از برخی بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ و نخستین کنسول ایکس باکس هم مهیا شده است و به گستره وسیعی از بازی‌های جدید و قدیمی دسترسی خواهید یافت.

در صورتی که اشتراک سرویس Xbox Game Pass را تهیه کنید، می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به انبوهی از بازی‌های ایکس باکس به صورت دیجیتالی دست پیدا کنید. به این سرویس به چشم نت‌فلیکس برای بازی‌های ایکس باکس نگاه کنید. با خرید آن به کالکشنی عظیم از بیش از ۱۰۰ بازی گوناگون دسترسی خواهید یافت که بسیاری از آن‌ها بازی‌های انحصاری جدید و قدیمی مایکروسافت هستند. از سوی دیگر مایکروسافت وعده داده که تمام بازی‌های انحصاری‌اش را در روز نخست عرضه به Xbox Game Pass می‌آورد و بنابراین با خرید این سرویس، نیاز به پرداخت ۶۰ دلار نیست و از همان روز نخست به عناوینی نظیر Halo Infinite یا Forza Horizon 5 دسترسی خواهید یافت.

قیمت ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار به بازار آمده و بنابراین ۲۰۰ دلار ارزان‌قیمت‌تر از ایکس باکس سری ایکس با قیمت ۴۹۹.۹۹ است. این قیمت‌گذاری پایین قطعا مورد استقبال کاربران قرار گرفته، خصوصا در دوران پاندمی کووید-۱۹ که به اقتصاد کشورهای مختلف آسیب وارد کرده.

ایکس باکس سری اس در ایران با قیمتی بین ۹ الی ۱۱ میلیون تومان فروخته می‌شود و این قیمت برای کنسول ایکس باکس سری ایکس به حدودا ۱۷ الی ۱۹ میلیون می‌رسد.

لوازم جانبی ایکس باکس سری اس

کنترلر ایکس باکس: مایکروسافت دو کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس و سری اس را با کنترلری تازه به دست مشتریان رسانده است. اگرچه این کنترلر جدید شباهت زیادی به گیم‌پد قدیمی‌تر ایکس باکس وان دارد، اما از چند قابلیت جدید نیز بهره‌مند شده است. بزرگ‌ترین تغییر را می‌توان در دکمه جدید Share مشاهده کرد که درست در میانه‌ گیم‌پد جای گرفته است.

این کنترلر جدید از پورت USB-C برای شارژ باتری‌های قابل شارژ (که جداگانه فروخته می‌شوند) و اتصال به دستگاه استفاده می‌کند. خبر بد اینست که مایکروسافت کماکان کنترلری به دست شما می‌رساند که باید از باتری‌های قلمی داخل آن استفاده کنید و خبری از باتری داخلی پیش‌فرض و قابل شارژ نیست.

Xbox Play and Charge Kit: خرید باتری‌های تازه می‌تواند در گذر زمان تبدیل به کاری خسته‌کننده شود، اما این کیت به شما اجازه می‌دهد که دور باتری‌های قلمی را برای همیشه خط بکشید. درست مانند کنسول‌های قدیمی‌تر ایکس باکس، این کیت را می‌توانید به پشت کنترلر خود متصل کنید تا نقش باتری داخلی را ایفا کند و از طریق پورت USB-C شارژ شود. هر کیت ۲۵ دلار قیمت‌گذاری شده که شاید در نگاه نخست گران‌قیمت به نظر برسد، اما وقتی به این فکر می‌کنید که از سال‌ها خرید باتری بی‌نیاز خواهید شد بسیار مقرون به صرفه‌تر جلوه می‌کند!

حافظه SSD اکسترنال: کمپانی سیگیت در همکاری با مایکروسافت به تولید یک حافظه SSD با ظرفیت ۱ ترابایت پرداخته است که به صورت خاص با ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس سازگاری دارد. تنها کاری که لازم است انجام دهید، متصل کردن این حافظه به پشت کنسول است. سیگیت مدعی شده که حافظه گسترش‌دهنده‌اش سرعتی برابر با SSD داخلی دستگاه خواهد داشت. اما خبر بد اینست که باید هزینه‌ای کلان صرف آن کنید.

سوالات متداول راجع به ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس چه زمانی عرضه می‌شود؟

ایکس باکس سری اس همین حالا برای خرید در دسترس قرار دارد. در واقع این کنسول در روزی یکسان با ایکس باکس سری ایکس به بازار آمد.

چه بازی‌هایی روی ایکس باکس سری اس اجرا می‌شوند؟

تمام بازی‌هایی که پیشتر روی ایکس باکس سری ایکس عرضه شده‌اند یا در آینده روی آن در دسترس قرار می‌گیرند، روی ایکس باکس سری اس هم اجرا خواهند شد. ضمنا می‌توانید به دلخواه به سراغ اشتراک Xbox Game Pass بروید و تمام بازی‌های موجود در این سرویس را در ازای قیمت ۱۰ دلار در ماه تجربه کنید.

ایکس باکس سری اس چه قیمتی دارد؟

ایکس باکس سری اس با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار به بازار آمده و در ایران با قیمتی بین ۹ الی ۱۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ایکس باکس سری ایکس بهتر است یا ایکس باکس سری اس؟

پاسخ این سوال بستگی به تمایلات شخصی شما دارد. ایکس باکس سری اس کنسولی ارزان‌قیمت‌تر و جمع‌وجورتر است، اما از دیسک‌های فیزیکی پشتیبانی نمی‌کند و قدرت پردازشی کمتری هم دارد. ایکس باکس سری ایکس از طرف دیگر بزرگ‌ترین کنسولی به حساب می‌آید که مایکرسوافت تاکنون ساخته. روی این کنسول قادر به تجربه بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی خواهید بود، اما برای استفاده حداکثری از توان پردازشی آن نیاز به یک تلویزیون 4K دارید. این کنسول ۴۹۹ دلار (۱۷ الی ۱۹ میلیون تومان در ایران) هزینه روی دست‌تان خواهد گذاشت.

ثبت نظر

*
*