• طراحی و شکل گوشی موبایل پیکسل 4 و تاریخ عرضه

    • 8 تعداد لایک

طراحی و شکل گوشی موبایل پیکسل 4 و تاریخ عرضه

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/03/26 یکشنبه 26 خرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 1445 بار بازدید شده
    • 8 تعداد لایک

طراحی پیکسل 4

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، گوگل به صورت رسمی نخستین تصاویر از موبایل مورد انتظار پیکسل 4 را منتشر کرد؛ آن هم در حالی که تنها یک هفته قبل، تصاویر دستگاه در سطح اینترنت فاش شده بود. تصاویر رسمی گوگل پیکسل 4 که توسط اکانت توییتری Made By Google منتشر شده، وجود دوربین چندگانه اصلی را تایید می‌کند. از سوی دیگر، این کمپانی چهارمین به‌روزرسانی از مجموع شش به‌روزرسانی اندروید Q را هفته پیش منتشر کرده. با تمام این اتفاقات، حالا درک بهتری از پرچمدار گوگل و توانایی‌های سیستم عامل آن داریم.

موفقیت پیکسل 4 اتفاقی حیاتی برای گوگل به شمار می‌رود. پیکسل 3 و پیکسل 3 اکس ال فروش چندان خوبی ندارند و این موضوع علی‌رغم قابلیت‌های استثنایی دوربین دستگاه و نظر مثبت منتقدان است. شاید دلیل فروش پایین سری پیکسل 3 را بتوان در انحصاری بودنش روی اپراتور مخابراتی ورایزن و نیز تمایل کمتر مردم به خرید موبایل‌های هوشمند نسبت به قبل جستجو کرد. موبایل‌های گوگل ضمناً بسیار گران قیمت هستند و به همین خاطر هم بود که دو دستگاه Pixel 3A و Pixel 3A XL در ماه مه عرضه شدند. مشکلات پرفورمنسی که کاربران پیکسل 3 با آن‌ها مواجه شده‌اند را نیز نباید از بین برد و گوگل اخیراً در یک پرونده قضایی، محکوم به پرداخت غرامت 500 دلاری به تمام خریداران نخستین موبایل پیکسل شد.

گوگل اگر به دنبال افزایش فروش پیکسل 4 و پیکسل 4 اکس ال باشد، باید تمام این مشکلات را برطرف کند. اگرچه هنوز چند ماه تا عرضه دو دستگاه باقی مانده، پیکسل 4 غایی‌ترین تلاش گوگل برای ارائه یک سیستم عامل موبایل تمام عیار خواهد بود. اندروید هم‌اکنون محبوب‌ترین سیستم عامل جهان به شمار می‌رود و باید در شکل خالص خود، متمایز از رقبا جلوه کند؛ نه فقط از آیفون‌های اپل، بلکه حتی از دیوایس‌های سامسونگ.

در این میان، بیایید نگاهی بیندازیم به ویژگی‌هایی که خانواده پیکسل 4 قطعاً یا احتمالاً خواهد داشت:

ساختار مربعی شکل دوربین

همان‌طور که بالاتر اشاره شد، وجود پیکسل 4 رسماً تایید شده است. گوگل نه تنها نام دستگاه را تایید کرده، بلکه تصویری هم از آن منتشر کرده که ساختار مربعی شکل دوربین اصلی چندگانه دستگاه را به نمایش می‌گذارد.

البته قبلاً هم گوگل به شکلی کمی رسمی‌تر وجود موبایل پیکسل 4 را در ماه آوریل تایید کرده بود، زمانی که یکی از کارمندان این شرکت به صحبت درباره پروژه متن‌باز اندروید پرداخت. صحبت‌های این کارمند که در تاپیکی راجع به ابزار تشخیص اشتباه حافظه گوگل مدفون شده، دو بار به نام پیکسل 4 اشاره دارد. در بخشی از سخنان او آمده:

«برنامه این بود که ابتدا [ابزار تشخیص اشتباه حافظه] را روی پیکسل 3 به کار بگیریم و مطمئن شویم همه‌چیز به درستی کار می‌کند. سپس به سراغ پیکسل 4 و دیوایس‌های بعدی برویم. اگر من یک دیوایس پیکسل 4 داشتم...». اگرچه در این صحبت‌ها اشاره‌ای به جزییات مربوط به دستگاه نشده، حداقل مطمئن شدیم که نام موبایل پیکسل 4 است و بزودی عرضه می‌شود.

Dark mode

عرضه در ماه اکتبر

از زمان عرضه نخستین دیوایس پیکسل در سال ۲۰۱۶ میلادی، گوگل پرچمداران خود را در ماه اکتبر عرضه کرده است. الگوی کاری گوگل معمولاً به این شکل است: کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O در ماه مه برگزار می‌شود و تازه‌ترین اطلاعات درباره سیستم عامل اندروید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منتشر می‌شوند.

سپس در ماه اکتبر، یک کنفرانس خبری دیگر برگزار می‌شود که روی سخت‌افزارهای در دست توسعه گوگل تمرکز دارد و بخشی از آن به معرفی پرچمدار جدیدی اختصاص می‌یابد که آخرین ورژن پیش‌نمایش اندروید که در ماه مه معرفی شده را به اجرا در می‌آورد. البته گوگل گاهی تغییراتی در برنامه خود ایجاد کرده، مثلاً Pixel 3A و Pixel 3A XL در ماه مه امسال معرفی شدند. اما دلیلی وجود ندارد که شاهد معرفی پیکسل 4 (و شاید ورژن بعدی اسپیکر هوشمند این شرکت) در ماه اکتبر نباشیم.

پیکسل 4 اندروید Q را به اجرا در می‌آورد

درست مثل موبایل‌های پیکسل قبلی، پیکسل 4 جزو نخستین موبایل‌هایی خواهد بود که آخرین ورژن از سیستم عامل اندروید را به اجرا در می‌آورد. از آن‌جایی که گوگل سیستم عامل خود را به ترتیب حروف الفبا نام‌گذاری می‌کند، ورژن بعدی هم‌اکنون با نام Android Q شناخته می‌شود تا گوگل از نام کامل آن پرده بردارد. اگرچه این سیستم عامل هنوز منتشر نشده، در گزارش‌ها آمده که اندروید Q یک حالت تاریک تمام سیستمی خواهد داشت، جوازهای بیشتری برای اجرای اپلیکیشن‌ها طلب خواهد کرد، قابلیت تشخیص چهره بهبود یافته دارد و امنیت بیشتری با خود به ارمغان می‌آورد.

پیکسل 4 احتمالاً بدون حاشیه، با سوراخی کوچک در نمایشگر باشد

افشاگر معروفی به نام SlashLeaks مدتی پیش رندری از قاب محافظ پیکسل 4 منتشر کرد که نشان می‌داد دستگاه سوراخی کوچک روی نمایشگر دارد که میزبان دو دوربین جلویی خواهد بود (شبیه به کاری که سامسونگ با گلکسی اس 10 پلاس انجام داده). برای یادآوری باید گفت که پیکسل 3 هم دو دوربین سلفی دارد که یکی از آن‌ها به لنزی عریض مجهز شده. تصویر منتسب به پیکسل 4 نشان می‌دهد دستگاه هیچ حاشیه‌ نمایشگری ندارد و این یعنی خبری از لبه‌های قطور پیکسل‌های قبلی نخواهد بود.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد شرکت سازنده این قاب محافظ، یعنی Skinomi به قدری از طراحی نهایی دستگاه مطمئن است که همین حالا محافظ نمایشگر و قاب تولیدی این شرکت برای پیکسل 4 را می‌توانید خریداری کنید.

پیکسل 4 اکس ال احتمالاً 2 دوربین اصلی و مجموعاً 4 دوربین داشته باشد

اگرچه موبایل‌های پیکسل اکس ال قبلی با تنها یک دوربین اصلی در پشت عرضه شدند، تصاویر افشایی توسط SlashLeaks نشان می‌دهد پیکسل 4 اکس ال دو دوربین اصلی خواهد داشت. گوگل به صورت معمول با استفاده از قابلیت‌های نرم افزاری دوربین، کاری را کرده که سایر تولیدکنندگان با استفاده از دوربین چندگانه قادر به دستیابی به آن هستند (مانند تصویربرداری پرتره با افکت مات کردن پس زمینه)، بنابراین جالب خواهد بود اگر این شرکت هم مسیر سایر سازندگان موبایل را در پیش بگیرد. در همین تصاویر ضمناً یکبار دیگر سرواخ کوچک تعبیه شده روی نمایشگر دستگاه قابل مشاهده بود.

قابلیت‌ بهبودیافته پشتیبانی از دو سیم کارت

پیکسل 4 احتمالاً قابلیتی داشته باشد که به کاربران اجازه می‌دهد میان دو خط تلفن متفاوت سوییچ کنند که در این صورت شاهد بهبودی نسبت به خانواده‌های پیکسل 2 و پیکسل 3 خواهیم بود. موبایل های این دو سری، یک جایگاه سیم کارت استاندارد داشتند و یک جایگاه دیگر برای سیم‌ کارت‌های الکترونیکی. در حالی که می‎توانستید یکی از خطوط را به عنوان خط اصلی دستگاه انتخاب و با آن تماس تلفنی برقرار کنید، پیامک بفرستید یا به اینترنت متصل شوید، خط دیگر کاملاً غیرفعال باقی می‌ماند. به بیان دیگر، در هر زمان تنها قابلیت فعال‌سازی یک سیم کارت وجود داشت

اما پیکسل 4 قادر به داشتن دو سیم کارت فعال به صورت همزمان است. با این حال اگر این خط در حال برقراری تماس یا ارسال پیامک باشد، دیگری قادر به تماس یا ارسال پیامک نیست. این دقیقاً همه چیزی است که در آیفون‌های جدید یا سایر موبایل‌های اندرویدی دیده‌ایم.

ثبت نظر

*
*