• راهنمای خرید دوربین‌های ورزشی

    • 16 تعداد لایک

راهنمای خرید دوربین‌های ورزشی

    • شایان ضیایی شایان ضیایی
    • |
    • 1399/10/20 شنبه 20 دی 1399
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 3985 بار بازدید شده
    • 16 تعداد لایک

تکنولوژی دوربین‌ها مسیر بسیار طولانی را پیموده. به همین ترتیب امروز انبوهی از دوربین‌هایی داریم که تحت عنوان «اکشن کمرا» شناخته می‌شوند و با انبوهی از قابلیت‌های مختلف مانند مقاومت در برابر آب، مقاومت بسیار بالا در برابر برخورد و امکان تعبیه روی تقریبا هرچیزی –از دوچرخه گرفته تا کلاه ایمنی و حتی حیوانات خانگی- از راه می‌رسند. این دوربین‌ها تصاویری بسیار باکیفیت به ثبت می‌رسانند و لرزشگیرهایی دارند که باعث می‌شوند حتی هنگام دشوارترین فعالیت‌های ورزشی –مانند کوهنوردی یا اسکی روی آب- تصاویری باثبات ضبط کنند.

بهترین اکشن کمرایی که امروز می‌توان در بازار یافت، گوپرو هیرو ۹ بلک است – تازه‌ترین و بهترین مدل در خانواده دوربین‌های پرچمدار شرکت گوپرو. این دوربین در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ عرضه شد و بسیاری از جنبه‌های هیرو ۸ بلک را به شکل قابل توجهی بهبود داده است. اگرچه گوپرو اکنون بهترین بازیگر بازار دوربین‌های اکشن به حساب می‌آید، اما طی سال‌های اخیر شاهد ورود چند برند درست و حسابی دیگر هم به این حوزه بوده‌ایم و برای مثال می‌توان به DJI و دوربین معرکه‌اش، DJI Osmo Action اشاره کرد.

چطور بهترین اکشن کمرا را انتخاب کنیم؟

بازار امروز انبوهی از گزینه‌های مختلف پیش رویتان قرار می‌دهد و همین گستردگی انتخاب‌ها باعث می‌شود که یافتن محصول مناسب و سازگار با نیازهایتان اندکی دشوار باشد. کیفیت تصویر یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در نظر داشته باشید و سپس باید نرخ فریم و بیشینه رزولوشن را هم از نظر بگذرانید. این بدان خاطر است که گرچه اکثر دوربین‌ها قادر به ضبط ویدیوهای 4K هستند، اما برخی مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر از نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه بهره‌مند شده‌اند که باعث می‌شود ویدیوهای یک جورهایی بریده بریده به نظر برسند. اگر می‌خواهید ویدیوهای 4K ضبط کنید، باید حداقل به دنبال نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه باشید یا اینکه به سراغ رزولوشن 1080p HD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بروید.

بهترین اکشن کمرا ضمنا همراه با تجهیزات جانبی و سیستمی انعطاف‌پذیر برای تعبیه آن روی سطوح مختلف از راه می‌رسد – یا حداقل باید امکان خرید جداگانه این تجهیزات مهیا باشد. برخی مدل‌ها بدون هیچ‌گونه قاب محافظ در برابر آب از خود مقاومت نشان می‌دهند، اما برای مدل‌های دیگر باید به فکر چنین قابی باشید تا با نفوذ آب، دوربین ارزشمندتان نابود نشود.

از آن‌جایی که بهترین مدل‌ها در این بازار قیمتی حسابی کمرشکن دارند، حتما باید به قابلیت‌های مختلف توجه نشان دهید و به این فکر کنید که دقیقا چنین دوربینی را برای ضبط چه نوع ویدیوهایی به کار خواهید گرفت. چیزهایی مانند لرزشگیر و جی‌پی‌اس جزو قابلیت‌های استاندارد هستند و در برخی مدل‌های تازه‌تر امکان کنترل دوربین با فرمان‌های صوتی هم فراهم شده که اگر بخواهید بدون دخالت دست به فیلم‌برداری بپردازید، ضروری به حساب می‌آید.

گوپرو هیرو ۹ بلک

دلایل خرید:

  •          نمایشگر جلویی
  •          مشخصاتی که از همه نظر بهبود یافته‌اند
  •          قابلیت تنظیم افق
  •          استفاده آسان

دلایل اجتناب:

  •          گران‌قیمت‌ترین دوربین بازار

گوپرو هیرو ۹ بلک بدون هیچ تردید بدون اکشن کمرایی است که در بازار کنونی خواهید یافت. تازه‌ترین عضو در خانواده گوپرو طی ماه سپتامبر ۲۰۲۰ عرضه شد و گرچه در ظاهر به مدل قبلی هیرو ۸ شباهت دارد، اما کافیست اندکی دقیق‌تر شوید و بسیاری از بهبودها خودشان را نشان می‌دهند.

زیر شنل این دوربین یک سنسور بزرگ‌تر (۲۳.۶ مگاپیکسلی) قرار گرفته و این یعنی هیرو ۹ بلک می‌تواند ویدیوهای 5K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند و باتری هم با بهبود ۳۰ درصدی همراه شده و برای مدتی طولانی‌تر همراهی‌تان خواهد کرد. قابلیت تنظیم افق هم حالا به صورت بومی درون دوربین تعبیه شده و ابزارهایی مانند Hindsight و Scheduled Capture به شما اجازه می‌دهند که اندکی بیشتر خلاق باشید. قابلیت‌های Hypersmooth و Timewarp و هم بهبود یافته‌اند و حالا با ورژن سوم آن‌ها روبه‌رو هستیم.

از نظر طراحی، یک تفاوت واضح، نمایشگری است که در جلوی دوربین و کنار لنز قرار گرفته و بنابراین برای ولاگرها حسابی کارآمد تلقی می‌شود. این اکشن کمرا حسابی برای تازه‌کاران هم مناسب تلقی می‌شود و استفاده از آن بسیار آسان است. اما در عین حال، فیلم‌برداران حرفه‌ای هم فراموش نشده‌اند و بنابراین شاهد نوعی بالانس تحسین‌برانگیز از نظر کارایی هستیم. اگرچه هیرو ۸ همچنان دوربین بسیار معرکه به حساب می‌آید، اما هیرو ۹ توانسته تقریبا تمام ابعاد آن را بهبود ببخشد و به همین خاطر بوده که به شکلی قاطعانه، رده نخست این لیست را به آن اختصاص داده‌ایم.

گوپرو هیرو ۸ بلک

دلایل خرید:

  •          قابلیت HyperSmooth V2
  •          قابلیت TimeWarp V2
  •          طراحی بدون فریم
  •          گیره‌های تا شونده برای اتصال به سطوح مختلف

گوپرو هیرو ۸ بلک که بدون هیچ‌گونه فریم از راه می‌رسد، اگرچه تاج پادشاهی را به هیرو ۹ جدیدتر باخته، اما همچنان دوربینی با کیفیت مثال‌زدنی به حساب می‌آید. این دوربین همان هیرو۷ بلک است که اندکی بهبود یافته و برای مثال با ورژن دوم دو قابلیت HyperSmooth و TimeWarp از راه می‌رسد. این دوربین انبوهی از گزینه‌های مختلف برای تصویربرداری در حالات گوناگون دارد و انتخاب از میان آن‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. مهم هم نیست که تازه‌کار به حساب می‌آیید یا حرفه‌ای. و ضمنا با هیرو ۸ بلک، شاهد سیستم تازه برای تجهیزات جانبی گوپرو بودیم که GoPro Mods نامیده می‌شوند.

واضح‌ترین نکته راجع به دوربین گوپرو اینست که با طراحی بدون فریم از راه می‌رسد و گیره‌هایی تاشو در زیر دارد. این گیره‌های مغناطیسی در حالت بلا استفاده درون بدنه جای می‌گیرند، اما هر زمان که نیازمند تعبیه دوربین روی سطحی مشخص باشید بیرون می‌آیند.

برخلاف هیرو ۹ بلک خبری از دوربین جلو نیست، اما این بدان معنا هم نیست که نمی‌توانید با هیرو ۸ بلک به دوربین جلو دسترسی پیدا کنید: این کار از طریق وسیله جانبی Display Mod امکان‌پذیر می‌شود. این وسیله اساسا یک نمایشگر ثانویه را به اکشن کمرای شما متصل می‌کند، اما نقطه ضعفش اینست که باید به صورت جداگانه بابت آن پول بدهید. قابلیت HyperSmooth 2.0 قادر به لرزشگیری ویدیوهای شما به شکلی بسیار خارق‌العاده است و با تمام نرخ فریم‌ها و رزولوشن‌های مختلف سازگاری دارد.

از سوی دیگر، درون هیرو ۸ بلک چهار لنز دیجیتالی می‌یابید که باعث می‌شوند انتخاب میدان دید به هنگام فیلم‌برداری بسیار آسان باشد. در واقع می‌توانید از میان چهار حالت SuperView، Wide، Narrow و Linear یکی را انتخاب کنید. و همین قابلیت است که باعث می‌شود دوربین برای هرکسی مناسب باشد و کار هرکسی را آسان کند. کیفیت صدا هم از چشم گوپرو در نمانده و میکروفون جلویی حالا قادر به حذف صدای باد از ویدیوهای شما است. از سوی دیگر هم می‌توانید به سراغ وسیله جانبی Media Mod بروید که صدا را از این هم بیشتر بهبود می‌دهد.

گوپرو هیرو ۷ بلک

دلایل خرید:

  •          کیفیت تصویر و لرزشگیر عالی
  •          ضد آب بدون نیاز به قاب محافظ

در خانواده کنونی محصولات گوپرو، هیرو ۷ بلک پایین‌ترین مشخصات را دارد اما همچنان انتخابی عالی به حساب می‌آید. این دوربین هم به روال همیشه بهبودهای فراوانی نسبت به هیرو ۶ داشته و احتمالا مهم‌ترین بهبود، افزودن سیستم لرزشگیر هنگام فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه باشید. نکته مهم اینست که تفاوت‌های اندکی میان هیرو ۷ بلک و DJI Osmo Action وجود دارد و هر دو به یک اندازه مورد تحسین منتقدین و کاربران قرار گرفته‌اند.

این دوربین به خودی خودی تا عمق ۱۰ متری آب مقاومت نشان می‌دهد و اگر قاب محافظ و ضد آب اضافه گوپرو را خریداری کنید، میزان مقاومت تا عمق ۳۰ متری آب افزایش می‌یابد. علاوه بر این دستگاه همراه با انبوهی از لوازم جانبی از راه می‌رسد که از آن‌ها می‌توانید برای تعبیه دستگاه روی هر سطحی که بتوان تصور کرد استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های محبوب ما در این دوربین، امکان فیلم‌برداری با هر فریمی تا سقف ۶۰ فریم و استفاده همزمان از سیستم لرزشگیر است. البته باید این را اضافه کرد که لرزشگیر در بی‌نقص‌ترین حالت ممکن عمل نمی‌کند و موارد بسیار بهتری نسبت به آن را در بازار خواهید یافت. از سوی دیگر برای اولین بار شاهد قابلیت TimeWarp در هیرو ۷ بلک بودیم و امکان تشخیص دقیق چهره،‌ لبخند و شرایط‌های مختلف فراهم شده است.

روی بدنه هیرو ۷ بلک یک نمایشگر لمسی می‌یابید که به شکل بهتری قادر به تشخیص فرمان‌های مبتنی بر ژست دست است و از سوی دیگر می‌توانید از فرمان‌های صوتی هم برای کنترل آن استفاده کنید. این قابلیت در شرایطی کارآمد به حساب می‌آید که امکان دسترسی فیزیکی به هیرو ۷ بلک را ندارید، مثلا زمانی که آن را روی کلاه نصب کرده‌اید و مشغول دوچرخه سواری هستید. اپلیکیشن شدیدا کارآمد و خلاقانه GoPro QuickStories هم باعث می‌شود تمام ویدیوها و تصاویر شما تبدیل به یک لقمه بسیار سبک و آماده برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی شوند.

DJI Osmo Action

دلایل خرید:

  •          لرزشگیر تحسین‌برانگیز تصویر
  •          نمایشگر رنگی در جلو
  •          استفاده آسان

شرکت DJI که تا مدت‌ها پیش صرفا در حوزه پهپادها فعالیت می‌کرد، با تجربه‌ای که از ساخت چندین دوربین فیلم‌برداری هواگرد به دست آمده، یک تکنولوژی بسیار باکیفیت برای لرزشگیری تصویر ساخته است. و این تکنولوژی حالا راهش را به نخستین اکشن کمرا DJI باز کرده است.

DJI Osmo Action اندکی بزرگ‌تر و سنگین‌وزن‌تر از هیرو ۷ بلک است، اما با توجه به اینکه یک نمایشگر لمسی ۲.۲۵ اینچی در پشت دارد و یک نمایشگر رنگی در جلو، این تفاوت وزن و ابعاد کاملا قابل قبول به حساب می‌آید.

درست مانند محصولات گوپرو، Osmo Action گستره وسیعی از گزینه‌ها برای کنترل کردن دوربین دارد و از جمله آن می‌توان به پشتیبانی از فرمان‌های صوتی اشاره کرد. دستگاه به دو میکروفون داخلی مجهز شده، اما پیشنهاد ما اینست که از یک میکروفون اکسترنال و اضافه نیز استفاده کنید تا بهترین کیفیت صدا حال شود. همانطور که بالاتر هم گفتیم، Osmo Action مشخصاتی بسیار شبیه به گوپرو هیرو ۷ بلک دارد. و با توجه به همین موضوع و همینطور قیمت پایین‌تر دوربین DJI، احتمالا Osmo Action گزینه‌ای به مراتب بهتر برای اکثر کاربران باشد.

با این همه خبری از پشتیبانی از لایو استریم در Osmo Action نیست و اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد، بهتر است به سراغ هیرو ۷ بلک بروید. به صورت مشابه، اگر عریض‌ترین میدان دید ممکن را می‌خواهید هم باید به سراغ هیرو ۷ بلک بروید که زاویه عریض SuperView را در اختیارتان می‌گذارد. اپلیکیشن Osmo Mimo هم در قیاس با اپلیکیشن گوپرو محدودیت‌هایی خاص دارد و لوازم جانبی DJI هم به اندازه لوازم گوپرو به وفور یافت نمی‌شوند. با این وجود، Osmo Action با انبوهی از لوازم جانبی شخص ثالث سازگاری دارد.

در نهایت باید گفت که Osmo Action به سادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصاویری خارق‌العاده تولید می‌کند و از یک سیستم لرزشگیر تصویر الکترونیکی بهره می‌برد که پر لرزش‌ترین ویدیوها را نیز به حالت باثبات در می‌آورد. این دوربین برای ولاگرها و هرکسی که به دنبال دوربینی بسیار سرسخت و مقاوم می‌گردد مناسب خواهد بود.

گوپرو مکس

دلایل خرید:

  •          ویدیوهای معرکه ۳۶۰ درجه‌ای
  •          تصاویر معرکه ۳۶۰ درجه‌ای
  •          بدنه بسیار سرسخت و مقاوم

دلایل اجتناب:

  •          رزولوشن‌ ویدیوها پایین‌تر از اکثر رقبا است

گوپرو مکس که به صورت تقریبا همزمان با هیرو ۸ بلک عرضه شد، بسیاری از جزییات مربوط به طراحی و ویژگی‌های خود را با نخستین دوربین ۳۶۰ درجه‌ای گوپرو، یعنی مدل Fusion به اشتراک می‌گذارد. مکس ضمنا برخی از قابلیت‌های هیرو ۸ بلک مانند لرزشگیر تصویر HyperSmooth و سکانس‌های ویدیویی TimeWarp را در خود جای داده و رابط کاربری‌اش به شکلی نوآورانه و آسان طراحی شده است.

لنزهای جلویی و پشتی دوربین به شما اجازه می‌دهند به راحتی قادر به ثبت و ضبط تصاویر یا ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای باشید و سپس نرم‌افزار داخلی گوپرو مکس، تمام آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنید. تنها راه برای مشاهده زنده این تصاویر به هم چسبیده به صورت ۳۶۰ درجه‌ای، استفاده از اپلیکیشن گوپرو روی موبایل‌های هوشمند است که ضمنا امکان کنترل دوربین از راه دور را نیز مهیا می‌کند. هنگامی که محتوای مد نظر خود را ضبط کردید، می‌توانید آن را روی موبایل خود دانلود کرده و شروع به پیاده‌سازی تدوین‌های بسیار خلاقانه روی آن کنید. تنها نقطه ضعف گوپرو مکس اینست که نمی‌تواند تصاویر را با رزولوشن 4K ثبت کند، اما در هر صورت بهترین و پر ویژگی‌ترین دوربین ۳۶۰ درجه‌ای بازار به حساب می‌آید.

Insta360 One R

دلایل خرید:

  •          سیستم ماژولار هوشمندانه
  •          پیش‌نمایش زنده و ۳۶۰ درجه‌ای تصاویر روی دستگاه
  •          نمایشگر گردان و مناسب برای ولاگرها
  •          امکان تعویض ماژولارها و بهبود دادن قابلیت‌های دوربین

دلایل اجتناب:

  •          ایجاد ارور روی برخی از محتویات ۳۶۰ درجه‌ای

شرکت Insta360 انبوهی از تجربه در تولید دوربین‌های مخصوص فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه دارد، اما Insta360 One R نخستین محصول آن برای بازار اکشن کمرا به حساب می‌آید. اصلی‌ترین قابلیت One R، ماژولار بودن آن است که باعث می‌شود دوربین در چهار ماژول مجزا از راه برسد: یک پردازنده و نمایشگر، باتری، لنزهای عریض و در نهایت لنزهای دوگنه برای ضبط ۳۶۰ درجه‌ای. برای آغاز فیلم‌برداری، کافیست بین تصویربرداری عادی و ۳۶۰ درجه‌ای یکی را انتخاب کنید، به سراغ لنزهای مربوطه بروید و در نهایت ماژول‌ها را به یکدیگر بچسبانید.

این سیستم به خوبی کار می‌کند و به شما اجازه می‌دهد در صورت نیاز، قطعات اضافی را به دوربین متصل کنید یا به تعویض آن‌ها بپردازید کیفیت ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ای واقعا مهرکه است و احتمالا تنها نقطه ضعف این باشد که One R در قیاس با گوپرو مکس، بیشتر با خطا هنگام چسباندن تصاویر به یکدیگر مواجه می‌شود. با این همه دستگاه Insta360 می‌تواند تصاویر 4K –البته با نسب ابعاد ۴:۳ و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه- به ثبت برساند. برای مقایسه، گوپرو مکس در بالاترین حالت به رزولوشن 1440p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دست پیدا می‌کند. اگر به دنبال انعطاف‌پذیرترین اکشن کمرا ممکن می‌گردید که قابلیت ضبط ۳۶۰ درجه‌ای نیز داشته باشد، Insta360 One R دقیقا برای شما ساخته شده.

SJCAM SJ8 Pro

دلایل خرید:

  •          کیفیت فیلم‌برداری معرکه
  •          نمایشگر لمسی ۲.۳۳ اینچی از نوع IPS
  •          حاوی پایه مخصوص داشبورد اتومبیل
  •          شارژ از طریق پورت USB-C

اگر به دنبال دوربینی هستید که قادر به مقابله با محصولات گوپرو بوده و رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را با قیمتی بسیار کمتر نسبت به نخستین گزینه در این لیست در اختیارتان قرار دهد، باید حتما SJ8 Pro را مد نظر داشته باشید. این دوربین گزینه‌های بسیار زیادی برای ضبط ویدیو دارد و برای مثال از رزولوشن 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p با نرخ ۲۴۰ فریم برای ویدیوهای اسلو موشن پشتیبانی می‌کند. با تمرکز بر فیلم‌برداری با بیشترین کیفیت ممکن، لنز SJ8 Pro از ۷ لایه شیشه بهره می‌برد تا وضوح را بالا برده و اعوجاج را کاهش دهد. از سوی دیگر هم لنز دوربین با گشودگی f/2.8 از راه می‌رسد و میدان دید ۱۷۰ درجه‌ای را در اختیارتان قرار خواهد داد. تمام این پکیج با چیپست Ambarella H22 S85 و سنسور سونی IMX377 به دست‌تان خواهد رسید.

یک برگ برنده در آستین دوربین، قابلیت زوم دیجیتال ۸ برابری است و افزون بر آن، لرزشگیر تصویر ۶ محوره را شاهد هستیم که هنگام پرتکان‌ترین فعالیت‌ها نیز ثبات تصویر را حفظ می‌کند. در پشت دستگاه یک نمایشگر لمسی ۲.۳۳ اینچی از جنس IPS Retina خواهد یافت و امکان اعمال تنظیمات مناسب روی آن وجود دارد. اپلیکیشن SJCAM Zone هم ساختاری بسیار ساده دارد و تولید و اشتراک‌گذاری محتوا را بسیار آسان می‌کند. شاید در این دوربین خبری از پشتیبانی از فرمان‌های صوتی یا مقاومت در برابر آب نباشد، اما SJ8 Pro کماکان یک دستگاه بسیار قدرتمند به حساب می‌آید، خصوصا اگر کیفیت تصویربرداری در اولویتی بالاتر از هر چیز دیگر برایتان باشد.

سونی RX0 II

دلایل خرید:

  •          سنسور دوربین بسیار بزرگ
  •          نمایشگر گردان برای ولاگ ساختن
  •          بدنه بسیار سرسخت و مقاوم

اکشن کمرا سونی RX0 برای مدتی طولانی، بهترین دوربینی بود که به مشتریان بالقوه پیشنهاد می‌شد و حالا ورژن دوم آن به نام سونی RX0 II از راه رسیده که بدنه‌ای بسیار سرسخت‌تر و مقاوم‌تر دارد و می‌تواند شدیدترین برخوردارها با سنگ یا هرچیز دیگری که در ماجراجویی‌های خود می‌یابید را تحمل کند. اگرچه این دوربین سیستم لرزشگیر تصویر الکترونیکی مخصوص به خود و چند تکنولوژی دیگر دارد، اما ضبط تصویر روی آن دشوارتر از سایر دوربین‌هایی که بالاتر معرفی کردیم به حساب می‌آید. چرا این را می‌گوییم؟ زیرا باید با استفاده از دکمه‌های تعبیه شده روی بدنه آن میان انبوهی از منوها و گزینه‌های مختلف حرکت کنید: در واقع خبری از نمایشگر لمسی نیست. و اگر هم به دنبال ویدیوهایی روان باشید، باید از یک سه‌پایه استفاده کنید (چیزی که در دوربین‌های گوپرو و DJI نیازی به آن نیست).

اما با تمام این اوصاف اگر به دنبال یک دوربین جمع‌وجور و سرسخت هستید که ویدیوهایی بسیار باکیفیت به ثبت می‌رساند، می‌توانید به سنسور غول‌آسا و ۱ اینچی RX0 II اتکا کنید. این دستگاه ضمنا یک نمایشگر ۱.۵ اینچی با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای دارد و برای ولاگرها و هر ویدیوی دیگری که می‌خواهید خودتان را درون فریم مشاهده کنید مناسب تلقی خواهد شد.

YI 4K+ Action Camera

دلایل خرید:

  •          فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه
  •          پشتیبانی از پورت USB-C

دلایل اجتناب:

  •          نیازمند قاب محافظ برای مقاومت در برابر آب
  •          سیستم کنترل با فرمان‌های صوتی که عملکردی دمدمی‌مجازانه دارد

اگر از ظاهر و احساس بهترین دوربین‌های اکشن گوپرو خوش‌تان می‌آید اما بودجه کافی برای تهیه یکی از آن‌ها را ندارید، یک گزینه مشابه معرفی می‌کنیم. YI Technology 4K+ Action Camera دوربینی با انبوهی از قابلیت‌های مختلف است و امکان ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را برایتان مهیا خواهد کرد. روند ضبط ویدیو با این دوربین بسیار روان و خوش‌دست است، اما باید اعتراف کرد که کیفیت نهایی حتی به اندازه ویدیوهای 4K و ۳۰ فریمی دوربین‌های گوپرو باکیفیت نخواهد بود. شرکت YI حسابی روی قابلیت کنترل دوربینش با فرمان‌های صوتی مانور داده، اما تست‌ها نشان می‌دهند که عملکرد این قابلیت آنقدرها یکپارچه نیست.

نمایشگر دستگاه شفاف است و برای مشاهده تصاویر و تنظیم قاب حتی زیر نور شدید آفتاب مناسب تلقی می‌شوند. اما برخلاف گوپرو هیرو ۶ بلک، YI 4K+ ضد آب نیست و برای بردن آن به زیر امواج باید یک قاب مخصوص تهیه کنید. این موضوع لزوما برای تمام کاربران مهم نیست، اما در هر صورت ابعاد دوربین افزایش خواهد یافت و همینطور هزینه‌هایش.

Insta360 One X2

دلایل خرید:

  •          قابلیت‌های متنوع برای تدوین ویدیو
  •          طراحی مقاوم در برابر آب
  •          امکان ثبت تصاویر InstaPano

دلایل اجتناب:

  •          روند ادیت وقت‌گیر
  •          کار کردن با دستگاه در ابتدا دشوار خواهد بود

به عنوان یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ای تحسین‌برانگیز که می‌تواند تصاویری بسیار عریض برایتان به سمت برساند، تمرکز اصلی Insta360 One X2 روی اینست که «ابتدا فیلم بگیر، بعدا تدوین کن». به همین ترتیب شاهد گزینه‌های بسیار زیادی برای تدوین ویدیوهای ضبط شده با این دوربین هستیم که برای مثال به شما اجازه می‌دهند محتویاتی با زاویه دید سوم‌شخص، محتویات تایم‌لپس یا فریز-فریم بسازید و حتی به «پایش هوشمندانه» چهره‌های حاضر در ویدیوها بپردازید. با مقاومت در برابر آب و حالت‌های برای ثبت ویدیوهای ولاگ یا تصاویر پانورامیک فوری، این دوربین جیبی حسابی قدرتمند ظاهر می‌شود و تدوین ویدیوهایش روی اپلیکیشن موبایل نیز حسابی به جان باتری دستگاه‌تان خواهد افتاد. اما این یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ای معرکه است که تمام انتظارات‌تان را برآورده می‌کند و با آن قادر به ساخت تولید ویدیوهایی بسیار منحصر به فرد و متمایز از آنچه دیگران می‌سازند خواهید بود.

Akaso Keychain

دلایل خرید:

  •          تدوین معرکه درون اپلیکیشن مخصوص دوربین
  •          میدان دید باریک
  •          لرزشگیر خوب تصویر

دلایل اجتناب:

  •          عمر باتری کوتاه
  •          جزییات کم در ویدیوهای 4K

در اینجا یک دوربین 4K بسیار جمع‌وجور و کوچک داریم که می‌توانید آن را با خود به هرجایی ببرید. درحال که امثال گوپرو نوید فیلم‌برداری عریض را می‌دهند، Akaso Keychain با وزن ۳۶ گرمی‌اش، میدان دیدی بسیار باریک در اختیارتان خواهد گذاشت. این قابلیت، اگر به دنبال ضبط محتویاتی خاص باشید اتفاقا نقطه مثبت به حساب می‌آید. گذشته از ابعاد کوچک، این دوربین بدنه‌ای آهن‌ربایی دارد و بنابراین می‌توانید آن را هر چیزی، از اتومبیل و دوچرخه گرفته تا وزنه‌های باشگاه و چاقوی آشپزخانه متصل کنید. این دوربین اساسا برای این ساخته شده که از نقطه نظرهای تازه به اشیای پیرامون خود نگه کنید و خلاقیت به خرج دهید. به همین خاطر هم بوده که دوربین همراه با یک اپلیکیشن مخصوص موبایل‌های هوشمند از راه می‌رسد تا بتواند با انبوهی از گزینه‌های مختلف، ویدیوهایتان را تدوین کنید. سیستم لرزشگیر تصویر شش محوره نیز شکلی بسیار باثبات به ویدیوهایتان می‌بخشد و از سوی دیگر می‌توانید به ثبت تصاویر ۲۰ مگاپیکسلی بپردازید.

سونی FDR-X3000 4K

دلایل خرید:

  •          طراحی باریک و سرراست
  •          لنزهای قدرتمند Zeiss و سنسور Exmor

دلایل اجتناب:

  •          محدودیت از نظر لوازم جانبی در دسترس
  •          عدم وجود نمایشگر برای بستن قاب تصاویر

دوربین سونی FDR-X3000 طراحی شده تا سه برابر ثبات بیشتر نسبت به اکشن کمراهای قبلی سونی را با خود به ارمغان بیاورد و این مهم به لطف سیستم SteadyShot حاصل شده است. لنزهای Zeiss تعبیه شده در دوربین، ضبط ویدیوهای باکیفیت را تضمین می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این دوربین، نویزگیر داخلی است که باعث می‌شود صدای باد در ویدیوهایتان به شکلی چشمگیر کاهش یابد. این قابلیت به صورت خاص برای آن دسته از افرادی کارآمد خواهد بود که دوربین را با خود به کوهنوردی یا فعالیت‌های مشابه می‌برند. دوربین سونی ضمنا همراه با قاب ضد آب، خروجی Micro HDMI، پورت مایکرو USB و درگاه کارت حافظه مایکرو اس‌دی از راه می‌رسد و به محض بیرون آمدن از جعبه، آماده به کار خواهد بود.

ثبت نظر

*
*