• مموجی‌های جدید و باحال در گوشی‌های اپل بساز!

    • 15 تعداد لایک

مموجی‌های جدید و باحال در گوشی‌های اپل بساز!

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/03/25 شنبه 25 خرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 7432 بار بازدید شده
    • 15 تعداد لایک

تغییرات جدید و جالب مموجی در ios 13

نسخه دوازدهم سیستم عامل iOS اپل که سال گذشته میلادی عرضه شد، قابلیت‌های متعددی با خود به همراه می‌آورد، اما یکی از قابلیت‌های محبوب کاربران مموجی‌ها بودند که بر مبنای انیموجی‌ها ساخته شدند. با این ویژگی، به جای تعامل در نقش حیوانات مختلف یا موجودات بیگانه، می‌توانید انیموجی‌هایی شخصی‌سازی شده ارسال کنید که دقیقاً شبیه به خودتان هستند.
انیموجی در ابتدا تنها روی آیفون X و به لطف دوربین TrueDepth در دسترس بود، اما این موضوع دیگر مصداق ندارد. آیفون Xs، آیفون Xs Max، آیفون XR و آیپد پروهای سال ۲۰۱۸ همگی از این تکنولوژی دوربین بهره‌مند شده‌اند و حالا قابلیت ساخت و ارسال انیموجی‌ها و مموجی‌ها در دسترس گستره وسیع‌تری از مشتریان اپل قرار گرفته است.
در این مقاله قصد داریم نگاهی بیندازیم به پروسه ساخت مموجی‌ها. گذشته از روند بسیار آسان این کار، ساخت مموجی‌ها با گزینه‌های متعددی که در اختیار دارید بسیار لذت‌بخش است؛ از موهای صورتی‌رنگ گرفته تا پوست آبی‌رنگ، مموجی‌ها واقعاً به شما اجازه می‌دهند که خلاقیت‌تان را آنطور که دوست دارید به کار بگیرید. دقت بالای این قابلیت نه تنها در شمایل فیزیکی آن قابل مشاهده است، بلکه از سرعت و واقع‌گرایانگی مموجی‌ها در نمایش حالات صورت‌تان لذت خواهید برد. برای آن دسته از افرادی که به دیوایس‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت دسترسی دارند، ساخت و استفاده از مموجی‌ها به این صورت است:
برای ساخت مموجی خودتان، باید به iMessage رفته و یک مکالمه را باز کنید. در بخش پایینی به دنبال App Drawer بگردید و آیکن انیموجی را انتخاب کنید، به سمت چپ سوایپ کنید تا به گزینه New Memoji برسید و سپس گزینه مثبت را انتخاب کنید. Dark mode حالا قادر به شخصی‌سازی مموجی خودتان بسته به ویژگی‌های فیزیکی متعدد هستید. اپل گزینه‌های بسیار زیادی در اینجا تعبیه کرده تا آواتارتان تا جای ممکن منحصر به فرد و متفاوت باشد،قابلیت‌هایی مانند افزودن کک و مک یا انتخاب میان گستره وسیعی از رنگ‌های پوست و مو. حتی می‌توانید اندازه سر، ابروها، دماغ، لب‌ها و گوش‌ها را هم تغییر دهید.
اپل ضمناً همین اواخر سیستم عامل iOS 13 را معرفی کرد که قرار است گزینه‌های شخصی‌سازی مموجی‌ها را بیش از پیش افزایش دهد. با این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند مموجی خود را آرایش کنند، دماغ او را پیرس کنند، روی دندان‌ها ارتودنسی قرار دهند و کارهایی از این قبیل.
گذشته از مشخصه‌های فیزیکی، امکان لباس پوشاندن به تن مموجی‌ هم وجود دارد. تعداد بسیار زیادی کلاه، سرپوش و چشم‌پوش برای انتخاب وجود دارد و سپس می‌توانید رنگ هرکدام را هم تغییر دهید. این را هم فراموش نکنیم که گزینه‌هایی برای تزیین گوش و آویزان کردن لوازم تزیینی و جواهرات هم وجود دارد. با به‌روزرسانی iOS 13 نیز بالغ بر ۱۵ سرپوش و ۳۰ مدل موی جدید اضافه می‌شود و گزینه‌های بیشتری برای انتخاب میان گوشواره‌ها و چشم‌پوش‌ها خواهید داشت. Dark mode به محض اینکه کار ساخت مموجی تمام شد، می‌توانید روی دکمه Done در گوشه بالا سمت راست تپ کنید. بعد از این، جای مموجی شما در گالری، کنار سایر انیموجی‌های دراور خواهد بود. هربار هم که بخواهید ظاهر مموجی را تغییر دهید، کافیست آیکن سه نقطه در گوشه پایین سمت چپ را انتخاب کرده و وارد گزینه Edit شوید. بعد از این به همان گزینه‌های شخصی‌سازی برمی‌گردید که پیش از اعمال تغییرات دیده بودید. اگر هم می‌خواهید چند ورژن مختلف از مموجی خودتان داشته باشید، بدون نیاز به ادیت دائمی آن، می‌توانید گزینه Duplicate را انتخاب کنید.

استفاده از مموجی

برای استفاده از مموجی خودتان، در پنجره iMessage گزینه App Drawer را باز ، آیکن انیموجی را انتخاب و مموجی خودتان را پیدا کنید. از آن‌جایی که مموجی شما بازتاب‌دهنده حرکات عضلات شماست، باید مطمئن شوید که صورت‌تان مقابل دوربین قرار دارد. وقتی آماده بودید، گزینه Record را در گوشه پایین سمت راست بزنید. گفتنی است مدت زمانی که قادر به ضبط انیموجی خودتان هستید قبلاً 10 ثانیه بود که حالا به 30 ثانیه افزایش پیدا کرده است.
وقتی کارتان تمام شد، کافیست یک بار دیگر روی دکمه رکورد بزنید تا ضبط به پایان برسد، اما این گزینه تنها زمانی نمایش داده می‌شود که از تمام وقت ۳۰ ثانیه‌ای خود استفاده نکرده باشید. سپس می‌توانید با انتخاب گزینه Replay در بالای مموجی، یک بار ویدیوی ضبط شده را مجدداً تماشا کنید. اگر از نتیجه کار راضی نبودید، می‌توانید آیکن سطل زباله را انتخاب کنید تا ویدیو حذف شده و قادر به تلاش دوباره باشید. برای ارسال مموجی هم روی پیکان آبی رنگ بزنید،دریافت‌کننده مموجی به محض ارسال قادر به تماشای آن در پنجره iMessage خواهد بود اما شما هم می‌توانید با انتخاب آن در پنجره پیام، یک ریپلای بفرستید. Dark mode ضمناً می‌توانید مموجی خودتان را به تصاویری که از طریق دوربین در iMessage می‌گیرید اضافه کنید. هنگامی که دوربین جلو فعال بود، می‌توانید پوسته مموجی را روی صورت‌تان قرار دهید، تصویر را ثبت کنید و سپس ارسال. همین موضوع برای FaceTime هم مصداق دارد؛ وقتی مشغول چت ویدیویی با یکی از دوستان و آشنایان بودید، می‌توانید مموجی را به ویدیوی زنده اضافه کنید.

مقایسه با رقبا

اگرچه مموجی‌ها نخستین قابلیت اپل در نوع خود به حساب می‌آیند، آواتارهای قابل شخصی‌سازی موضوع جدیدی نیستند. سامسونگ قابلیت AR Emoji را روی دیوایس‌های سری گلکسی پس از اس 9 و اس 9 پلاس دارد که واکنش متفاوت مخاطبان را در پی داشته. به جای شخصی‌سازی از همان ابتدا، شبیه به کاری که با مموجی‌ها انجام می‌شود، AR Emoji فونداسیون کار را با استفاده از سلفی برای شما بنا می‌کند. بعد از این قادر به شخصی‌سازی آن براساس رنگ پوست، رنگ مو، رنگ چشم و پوشش خواهید بود. بسیاری از اوقات، نتیجه نهایی نه‌چندان دقیق به نظر می‌رسد و امکان شخصی‌سازی برای واقع‌گرایی بیشتر وجود ندارد. علاوه بر این، ورژن سامسونگ احساسات صورت را به خوبی ضبط نمی‌کند و حرکات دهان و زبان اندکی اشتباه به نظر می‌رسد. Dark mode قابلیت اپل را می‌توان با Bitmoji هم مقایسه کرد که البته قادر به ضبط حرکات صورت نیست اما امکان ساخت آواتارهایی دقیقاً شبیه به خودتان را مهیا می‌کند. گذشته از این حقیقت که قادر به استفاده از Bitmoji روی گستره وسیعی از پلتفرم‌ها و دیوایس‌ها هستید (به جای اینکه صرفاً به استفاده از موبایل‌های گلکسی یا آیفون محدود شوید)، گزینه‌های شخصی‌سازی عمیق‌تری هم وجود دارد. Bitmoji Deluxe به شما اجازه می‌دهد هرچیزی، از مدل‌ موهای مختلف گرفته تا جزییات کوچک‌تر مانند چروک‌های روی پیشانی، گونه‌ها و زیر چشمان را شخصی‌سازی کنید که در نهایت باعث می‌شود ساعت‌ها صرف ساخت بیتموجی خودتان کرده باشید.
مموجی اما گزینه‌هایی کافی برای شخصی‌سازی ارائه می‌کند و از ساختن آواتارها هم لذت فراوان خواهید برد. پروسه ساخت مموجی نه تنها آسان است، بلکه تعدد انتخاب‌ها باعث می‌شود که از نتیجه نهایی راضی باشید و برای ارسال آن به دوستان و آشنایان هیجان‌زده. دقت به جزییات به هنگام ضبط حالات صورت نه تنها بسیار دقیق است، بلکه حتی با کوچک‌ترین حرکات سر، شاهد تکان خوردن موها از یک سو به سوی دیگر خواهید بود.

ثبت نظر

*
*