• بهترین بازی‌های شوتر اول شخص که می‌توان روی اندروید یافت

    • 3 تعداد لایک

بهترین بازی‌های شوتر اول شخص که می‌توان روی اندروید یافت

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/10/15 پنجشنبه 15 دی 1401
    • |
    • زمان مطالعه 6 دقیقه
    • |
    • 957 بار بازدید شده
    • 3 تعداد لایک

بازی‌های شوتر اول شخص یا به اصطلاح FPS برخی از هیجان‌انگیزترین بازی‌هایی هستند که می‌توان روی هر پلتفرم و هر دستگاهی یافت. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این محبوب‌ترین ژانر در میان تمام ژانرهای بازی‌های ویدیویی است. علاوه بر این، تا به امروز بی‌شمار بازی بی‌نظیر در ژانر شوتر اول شخص داشته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به فرنچایزهای هیلو، کال آو دیوتی، بتلفیلد و دستینی اشاره کرد.

چه باورتان شود و چه نه، پلتفرم اندروید هم تاکنون میزبان انبوهی از بازی‌های اول شخص مختلف بوده که بخش اعظمی از آن‌ها ارزش توجه و وقت شما را دارند. بنابراین اگر دلتان حسابی برای یک بازی شوتر درست و حسابی لک زده، در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین بازی‌های شوتر اول شخص روی سیستم عامل اندروید گوگل بپردازیم.

در نظر داشته باشید که اکثر بازی‌های حاضر در این لیست نیازمند قدرت پردازشی قابل قبول هستند. این بازی‌ها معمولا گرافیکی بالاتر داشته و سنگین‌تر ظاهر می‌شوند. از سوی دیگر، معمولا مقدار قابل توجهی از حجم اینترنت شما را نیز مصرف می‌کنند. بنابراین حالا که تمام گفتنی‌ها را گفتیم، بیایید بدون اندکی اتلاف وقت به سراغ لیست بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید برویم.

 

Call of Duty: Mobile

قیمت: رایگان

کال آو دیوتی یکی از بزرگ‌ترین و موفقیت‌ترین بازی‌های عرضه شده در تاریخچه بازی‌های موبایل به حساب می‌آید. مردم هم از زمان عرضه تا همین امروز عاشق آن بوده‌اند و برخی هر روز، برای چند سال به تجربه آن پرداخته‌اند. این یک بازی شوتر اول شخص استاندارد است که هم اجازه می‌دهد به صورت آنلاین و تیمی با دیگران رقابت کنید و هم وارد حالت بتل رویال ۱۰۰ نفره شوید که تنها یک نفر می‌تواند پیروز آن باشد. در حالت استاندارد بازی مودهایی مانند Deathmatch و Free 4 All را خواهید یافت. بازیکنان ضمنا می‌توانند تجهیزات و لباس‌های خود را شخصی‌سازی کنند و با تجربه هر چه بیشتر بازی، به موارد بیشتری دسترسی پیدا کنند. نسبت به خیلی از بازی‌های شوتر اول شخص موبایل، این گزینه‌ای نسبتا جدیدتر است و تجربه آن را حتما به هرکسی پیشهاد می‌کنیم.

 ___________________________________________________________________________________________

Critical Ops

قیمت: رایگان

Critical Ops یکی از جدیدترین بازی‌های شوتر اول شخص موبایل به حساب می‌آید. این بازی برای مدتی طولانی در فاز بتای عمومی به سر می‌برد و به همین خاطر سازندگانش توانسته‌اند بسیاری از مشکلات را به کمک بازیکنان و بازخوردهای آن‌ها برطرف سازند. در این یکی، شما می‌توانید هم در نقش یک گروه ضد تروریستی ظاهر شوید و از نابودی جلوگیری کنید و هم به تروریست‌ها پیوسته و عامل نابودی باشید. در واقع یک‌جورهایی با عنوانی شبیه به Rainbow Six Siege طرف هستیم، هرچند در ابعاد بسیار کوچک تر. این بازی حالت‌های مختلف برای تجربه چندنفره دارد، از لیدربردها پشتیبانی می‌کند و گرافیک قابل قبول آن نیز باعث می‌شود بیش از پیش در جهان آن غرق شوید. Critical Ops از زمان عرضه‌اش تا کنون تغییرات فراوانی پشت سر گذاشته و حالا کنار نام‌هایی مانند کال آو دیوتی موبایل و پابجی موبایل، از بهترین بازی‌های پلتفرم اندروید برشمرده می‌شود.

 ___________________________________________________________________________________________

Dead Effect 2

قیمت: رایگان

Dead Effect 2 یک بازی شوتر اول شخص علمی-تخیلی است که عناصری از ژانرهای دیگر مانند ژانر وحشت، بقا و نقش آفرینی را نیز در خود جای داده است. شما در نقش کاراکتر اصلی ظاهر می‌شوید و می‌توانید از میان سه شخصیت، یکی را مطابق میل خود انتخاب کنید. علاوه بر این، انبوهی از تجهیزات و تسلیحات و ایمپلنت‌های مخصوص به بدن را خواهید داشت که به شما کمک می‌کنند قدرت‌هایتان را در طول بازی افزایش دهید. این بازی یک حالت داستانی دارد که بیش از ۲۰ ساعت به طول می‌انجامد و سیستم ارتقای مهارت‌ها نیز واقعا جذاب از آب در آمده و باعث می‌شود در گذر زمان حرفه‌ای‌تر و مرگبارتر ظاهر شوید. به صورت مشابه، گرافیک بازی هم واقعا معرکه از آب درآمده و حسابی آن حال و هوای رعب‌آوری که از چنین عنوانی انتظار می‌رود را منتقل می‌کند. در مجموع این هم یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص اندرویدی است، خصوصا برای آن‌هایی که تجربه حالت داستانی را به تجربه بازی‌های آنلاین ترجیح می‌دهند. تنها مشکل بزرگ این است که Dead Effect 2 اخیرا هیچ به‌روزرسانی کوچک یا بزرگی دریافت نکرده. بنابراین امیدواریم که بازی بزودی آپدیت شود و جایی در میان بازی‌های کوچک و بزرگی که هر روز از راه می‌رسند گم نشود.

 ___________________________________________________________________________________________

Hitman Sniper

قیمت: ۴.۹۹ دلار با خرید درون برنامه‌ای

Hitman: Sniper را می‌توان یکی از منحصر به فردترین بازی‌های شوتر اول شخص در دوران کنونی به حساب آورد. در این بازی، کاراکتر شما با یک اسلحه اسنایپر در بیرون یک ساختمان خیمه زده است. سپس وظیفه شما این خواهد بود که بدون اینکه کسی از موقعیت شما باخبر شود، اهداف گوناگون را از پای درآورید. این بازی بیش از ۱۵۰ ماموریت یا مرحله مختلف را در خود جای داده، چندین سلاح اسنایپر مختلف با قابلیت‌های گوناگون برای آزاد کردن دارد و حتی برخی عناصر بازی‌های استراتژی را هم در خود جای می‌دهد تا حسابی به سلول‌های خاکستری مغزتان فشار آورید. اگرچه پرداخت هزینه ۵ دلاری برای برخی گیمرهای ایرانی دشوار خواهد بود، اما اگر به پرداخت این پول تن بدهید، ساعت‌ها گیم‌پلی بسیار مفرح و هیجان انگیز در انتظارتان خواهد بود.

 ___________________________________________________________________________________________

Infinity Ops

قیمت: رایگان

Infinity Ops از جدیدترین بازی‌های شوتر اول شخصی است که هنگام ویرایش این مقاله روی پلتفرم موبایل عرضه شده است. این بازی پیشتر با نامی متفاوت عرضه شده بود و خیلی زود به infinity Ops تغییر نام داد. این بازی تجربه رقابت‌های آنلاین و چند نفره را به پس‌زمینه‌ای علمی-تخیلی می‌آورد. Infinity Ops قابلیت‌های گوناگونی برای برقراری ارتباط با سایر بازیکنان، ساخت کلن، سلاح‌های مختلف، جت پک و انبوهی حالت بازی مختلف دارد. گرافیک و مکانیک‌های بازی در قیاس با شوترهای اول شخص رایج بسیار شسته‌رفته از آب درآمده‌اند و در فروشگاه‌هایی مانند گوگل پلی مشاهده خواهید کرد که اکثر مردم از تجربه آن رضایت کامل دارند.

 ___________________________________________________________________________________________

Into the Dead 2

قیمت: رایگان

Into the Dead 2 بازی جدیدی در ژانر شوتر اول شخص است که بسیاری از مکانیک‌های خود را از نسخه ابتدایی به ارث برده است. موضوع بازی بسیار سرراست است: شما با انبوهی زامبی مواجه می‌شوید و باید هر طور شده جان سالم به در ببرید. بازیکن در این بازی بی‌شمار اسلحه گوناگون برای آزادسازی دارد و سپس می‌تواند آن‌ها را بیش از پیش ارتقا دهد. گذشته از این استراتژی‌های زیادی در بازی به چشم می‌خورد که باید بر آن‌ها سوار شوید و حتی می‌توانید از یک سگ دوست‌داشتنی نیز کمک بگیرید. گرافیک بازی از آن‌چه به صورت معمول مشاهده می‌کنیم بالاتر است. از سوی دیگر، بازی خیلی خوب بهینه‌سازی و روی سخت‌افزارهای مختلف به اجرا در می‌آید و چندین پایان‌بندی مختلف هم دارد تا تجربه شما از بازی با تجربه بسیاری دیگر از گیمرها متمایز باشد. در مجموع باید گفت که به عنوان یک بازی موبایل، Into the Dead 2 واقعا عمیق است. هرچند که بازی به صورت فریمیوم طراحی شده و یعنی یا گاهی باید با برای تجربه‌اش صبور باشید یا برای دسترسی فوری به بازی اندکی دست به جیب شوید.

 ___________________________________________________________________________________________

Modern Combat 5: eSports

قیمت: رایگان

Modern Combat همواره جزو محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های شوتر اول شخص روی پلتفرم‌های موبایل بوده است. این بازی همیشه گرافیک قابل قبول، انبوهی از محتوا، حالت چندنفره آنلاین و مواردی از این دست داشته است. محبوبیت بازی نیز بدان معناست که همیشه به شکلی تضمین شده قادر به یافتن بازیکنانی دیگر برای تجربه بخش آنلاین خواهید بود. از سوی دیگر، Modern Combat 5 یک بخش کمپین داستانی، شش کلاس کاراکتر مختلف که قابل شخصی‌سازی و ارتقا هستند و پشتیبانی از کنترلرهای سخت‌افزاری را با خود به همراه می‌آورد. تمام این‌ها باعث می‌شوند با یک بازی بسیار با کیفیت طرف باشیم. در واقع Modern Combat 5 آنقدر نویدبخش و جذاب ظاهر شده که مسابقات حرفه‌ای آن نیز با حضور بازیکنان سراسر جهان برگزار می‌شوند.

 ___________________________________________________________________________________________

Nova Legacy

قیمت: رایگان

Nova Legacy جدیدترین نسخه از فرنچایز محبوب Nova روی پلتفرم‌های موبایل است. در این بازی شوتر اول شخص و علمی-تخیلی می‌توانید منتظر یک بخش داستانی طولانی و کامل، گرافیک چشم‌نواز، حالت‌های مختلف بازی، حالت چندنفره آنلاین و موارد مشابه باشید. حتی این بازی اجازه می‌دهد به ساخت سلاح‌های جدید و ارتقای آن‌ها مشغول شوید. از دیگر قابلیت‌های برجسته Nova Legacy می‌توان به لیدربرد، امکان شخصی‌سازی کاراکترها و حتی نمایش «دوربین مرگ» در حالت چندنفره اشاره کرد. این بازی هم فریمیوم است و گاهی از ترفندهایی استفاده می‌کند تا دست به جیب شوید. اما اگر بتوانید بر وسوسه خود برای هزینه کردن پول غلبه کنید، یک بازی رایگان بسیار خوب گیرتان می‌آید که احساس تکامل‌یافته‌تر و بهتر از تمام نسخه‌های قبلی دارد. در مجموع این یکی از بهترین بازی‌های کنونی سیستم عامل اندروید است. فقط گول حجم ۲۰ مگابایتی که در صفحه گوگل پلی بازی ادعا شده را نخورید که حجم نسخه کامل بازی خیلی بیشتر از این حرف‌ها است.

 ___________________________________________________________________________________________

PUBG Mobile و PUBG Mobile Lite

قیمت: رایگان

پابجی موبایل در واقع همان بازی PUBG محبوبی است که ابتدا سر از کنسول‌های خانگی و کامپیوترهای شخصی درآورد. در این بازی که از ژانر بتل رویال پیروی می‌کند، شما همراه با ۹۹ بازیکن دیگر به درون یک جزیره بزرگ می‌پرید. هدف اصلی هم این است که به جمع‌آوری تجهیزات مشغول شده، سایر بازیکنان را از پیش روی بردارید و در نهایت آخرین نفری باشید که زنده می‌ماند. در این بازی انبوهی از تجهیزات، وسایل نقلیه و سلاح‌های گوناگون یافت می‌شود و بنابراین به هیچ وجه با مشکل کمبود محتوا روبه‌‌رو نخواهید شد. از سوی دیگر، بازی واقعا بهینه است و از اینکه رو چه سخت‌افزارهای ضعیفی به اجرا در می‌آید شوکه خواهید شد. شمار مکانیک‌های موجود در گیم‌پلی هم بیشتر از چیزی است که به صورت معمول از یک بازی شوتر اول شخص موبایل انتظار داریم. حالا که داریم راجع به PUBG Mobile صحبت می‌کنیم، در نظر داشته باشید که نسخه بعدی این بازی هم تحت عنوان PUBG: New State برای موبایل‌های هوشمند عرضه شده.

 ___________________________________________________________________________________________

Shadowgun War Games

قیمت: رایگان

Shadowgun War Games آخرین بازی استودیوی Madfinger Games است که پیشتر فرنچایزهای بسیار محبوب Unkilled و Dead Trigger را در کارنامه داشته و با مهارت خود در توسعه بازی‌های اول شخص به شهرت فراوان رسیده است. این مورد در لیست ما اما با بقیه موارد فرق داشته و بیشتر به بازی‌های ژانر Hero Shooter، به خصوص اوورواچ  شبیه است. در این بازی آنلاین و بازیکن در برابر بازیکن، شاهد انبوهی کاراکتر مختلف هستیم که هرکدام مجموعه‌ای از قابلیت‌های منحصر به فرد و متمایز از دیگری را به همراه می‌آورند. بنابراین بازیکنان در قالب دو تیم مقابل یکدیگر قرار گرفته و باید شخصیت‌های خود را به شکلی انتخاب کنند که بیشترین هارمونی بین قابلیت‌ها به وجود آید و بتوان به قابلیت‌های تیم حریف غلبه کرد. Shadowgun War Games در روزهای نخست عرضه‌اش مشکلات کوچک و بزرگ زیادی داشت و به همین خاطر هم نقدهای منفی زیادی دریافت کرد، اما این روزها بسیاری از آن مشکلات برطرف شده‌اند و در مجموع با یک بازی تر و تمیز و صیقل خورده طرف هستیم.

ثبت نظر

*
*