• بهترین اپلیکیشن‌های لانچر برای موبایل‌های اندرویدی

    • 3 تعداد لایک

بهترین اپلیکیشن‌های لانچر برای موبایل‌های اندرویدی

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/10/27 ﺳﻪشنبه 27 دی 1401
    • |
    • زمان مطالعه 12 دقیقه
    • |
    • 848 بار بازدید شده
    • 3 تعداد لایک

اپلیکیشن‌های لانچر اندروید برای مدتی بسیار طولانی، بخش مهمی از تجربه‌ای بوده‌اند که سیستم عامل اندروید گوگل با خود به همراه می‌آورد. اگر از ظاهر یا عملکرد صفحه هوم موبایل خود راضی نیستید، خیلی ساده می‌توانید یکی از این اپلیکیشن‌ها را دانلود کرده و همه‌چیز را دگرگون سازید. در حال حاضر که این مقاله نوشته می‌شود، هیچ تردیدی نیست که اپلیکیشن‌های لانچر اندروید مسیری طولانی را طی کرده و همراه با مجموعه قابلیت‌هایی بسیار متنوع‌تر نسبت به هر سبک دیگری از اپلیکیشن‌ها از راه می‌رسند. در واقع می‌توانید با بهره‌گیری از این اپلیکیشن‌ها کارهایی خارق‌العاده انجام دهید.

به عنوان مثال می‌توانید ظاهر رابط کاربری موبایل خود را بیشتر به اندروید خالص شبیه کنید یا به سراغ چیزی بروید که کاملا منحصر به فرد حساب آمده و با هرآنچه در بازار یافت می‌شود تفاوت دارد. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا شما را با بهترین اپلیکیشن‌های لانچر برای موبایل‌های اندرویدی آشنا کنیم.

 

Action Launcher

قیمت: رایگان / ۴.۹۹ دلار به بالا

Action Launcher برای مدتی طولانی یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های لانچر میان کاربران اندروید به حساب آمده است. این اپلیکیشن در اصل قرار است تجربه‌ای مشابه به اندروید خالص در اختیار شما بگذارد. اما از سوی دیگر شاهد قابلیت‌هایی اضافه نیز هستیم که باعث می‌شوند رابط کاربری دستگاه حتی منحصر به فردتر از همیشه شود. به عنوان مثال با استفاده از قابلیت Quicktheme می‌توانید رنگ‌های رابط کاربری دستگاه را به گونه‌ای شخصی‌سازی کنید که با والپیپر دستگاه سازگار باشند. قابلیت Shutters هم اجازه می‌دهد که ویجت‌ یک اپلیکیشن را بدون اینکه نیازی به تعبیه آن روی صفحه هوم دستگاه باشد، مشاهده کنید.

این اپلیکیشن حتی عناصری برای تم‌سازی و شخصی‌سازی اجزای گوناگون دستگاه دارد تا موبایل شما احساسی شبیه به Android Oreo پیدا کند. از سوی دیگر شاهد پشتیبانی از پک‌های گوناگون آیکن، عرضه به‌روزرسانی‌های مداوم و انبوهی قابلیت دیگر نیز هستیم. این اپلیکیشن در مجموع گزینه‌های بسیار جذابی در اختیار شما قرار می‌دهد و باید حتما نیم نگاهی به آن بیندازید.

 ___________________________________________________________________________________________

AIO Launcher

قیمت: رایگان / ۱.۹۹ دلار

AIO Launcher کارکردی متفاوت با خیل عظیم اپلیکیشن‌های لانچر اندروید دارد. در این اپلیکیشن خبری از صفحه هوم استاندارد نیست و در عوض شاهد لیستی حاوی موارد گوناگون و اطلاعات فراوان هستید. این لانچر چیزهایی مانند آخرین پیامک‌ها و تماس‌های از دست رفته، مدیا پلیر شما، اطلاعات سیستم شما (مانند رم، باتری، حافظه داخلی و غیر) و حتی مواردی نظیر آخرین اخبار، قیمت بیت‌کوین، نوتیفیکیشن‌های توییتری و غیر را به نمایش در می‌آورد. نسخه پولی اپلیکیشن به صورت گسترده با اپلیکیشن تلگرام ادغام شده و ویجت‌های سایر اپلیکیشن‌ها را نیز به نمایش درمی‌آورد. در مجموع لازم نیست همه‌چیز شبیه به اندروید خالص باشد و AIO Launcher هم نشان می‌دهد که می‌توان چنین کاری را به شکلی موثر و کاربرپسند به انجام رساند. اکثر قابلیت‌های AIO Launcher را می‌توان به صورت کاملا رایگان دریافت کرد و نسخه پولی هم آنقدرها گران قیمت نیست.

 ___________________________________________________________________________________________

Apex Launcher

قیمت: رایگان / ۳.۹۹ دلار

از زمان عرضه Apex Launcher برای موبایل‌های اندرویدی زمان زیادی می‌گذرد و این اپلیکینش هنوز هم یکی از برجسته‌ترین اپلیکیشن‌های لانچر بازار به حساب می‌آید. درست مانند Action Launcher که پیشتر به آن پرداختیم، این اپلیکیشن هم می‌خواهد تجربه، ظاهر و احساسی شبیه به اندروید خالص در اختیار شما بگذارد و چند قابلیت اضافه نیز دارد. از جمله این قابلیت‌های ارزش افزوده می‌توان به امکان دستکاری چیزهایی مانند انیمیشن‌های ترنزیشن، عادات اسکرول کردن و حتی یک داک اسکرول کردن برای تعبیه انبوهی از آیکن‌های مختلف اشاره کرد. Apex Launcher ضمنا یک موتور ساخت تم دارد. ناگفته نماند که Apex Launcher در سال ۲۰۱۸ میلادی تغییراتی بنیادین را پشت سر گذاشت و حالا ظاهری بسیار مدرن‌تر به خود گرفته است.

 ___________________________________________________________________________________________

APUS Launcher

قیمت: رایگان

APUS Launcher اپلیکیشنی بسیار سرگرم‌کننده که همراه با انبوهی گزینه شخصی‌سازی از راه می‌رسد. این اپلیکینش کالکشنی حاوی بیش از ۵۰ هزار والپیپر دارد و بی‌شمار تم اضافه را نیز در آن خواهید یافت. از دیگر قابلیت‌های برجسته این اپلیکیشن می‌توان به یک فید اخبار، امکان پنهان کردن اپلیکیشن‌ها از منوی کشویی اپ‌ها، یک قابلیت داخلی برای قفل کردن اپلیکیشن‌ها و چند ویژگی جذاب دیگر اشاره کرد. APUS به اندازه لانچرهایی نظیر Nova Launcher یا Hyperion یا Lawnchair سبک‌وزن یا بهینه نیست. اما در عوض بسیار خوش‌رنگ و لعاب‌تر و پر زرق‌ و برق‌تر ظاهر می‌شود. بنابراین حداقل به مذاق برخی از کاربران خوش‌تر خواهد آمد. APUS Launcher به صورت کاملا رایگان عرضه شده، اما باید منتظر مشاهده تبلیغات گوناگون در محیط کاربری آن باشید. تنها نقطه ضعف این است که نمی‌توان با پرداخت هزینه‌ای اندک، تبلیغات را به صورت کامل حذف کرد.

 ___________________________________________________________________________________________

Hyperion Launcher

قیمت: رایگان / ۲.۹۹ دلار

Hyperion Launcher یکی از جدیدترین محصولات در بازار اپلیکیشن‌های لانچر اندروید است. این اپلیکیشن جایی در میانه لانچرهای سنگین‌وزن مانند Action و Nova و تجربه اندروید خالص اپلیکیشن‌هایی مانند Lawnchair قرار می‌گیرد. رابط کاربری لانچر به شکلی عامدانه شبیه به اندروید خالص از آب درآمده و خبری از عناصر اضافه و به‌دردنخور نیست. از سوی دیگر می‌توانید منتظر انبوهی از ویژگی‌های مرتبط با سفارشی‌سازی باشید. به عنوان مثال سازندگان به پشتیبانی از آیکن‌های شخص ثالث برای اپلیکیشن‌های گوناگون پرداخته‌اند، امکان تغییر شکل کلی آیکن‌ها را فراهم آورده‌اند، اجازه می‌دهند به ساخت تم مشغول شوید و سایر ویژگی‌ها نیز به همین اندازه جذاب هستند. هایپریون لانچر از Google Feed هم پشتیبانی می‌کند، اما مثل اکثر لانچرهای دیگر، باید به صورت جداگانه به دانلود آن بپردازید. در نهایت اگرچه این اپلیکیشن تازه‌وارد است، اما توانسته جای خود را میان انبوه اپلیکیشن‌های لانچر اندرویدی باز کند و به دل مخاطبان بنشیند.

 ___________________________________________________________________________________________

Lawnchair Launcher 2

قیمت: رایگان

Lawnchair Launcher یک لانچر اندرویدی معرکه است که حسابی به دل دوست‌داران مینیمالیسم خوش می‌آید. این پروژه‌ای متن‌باز است که قصد دارد ظاهر و احساس پیکسل لانچر (لانچری که تنها روی موبایل‌های پیکسل گوگل در دسترس قرار گرفته) را شبیه‌سازی کند. بنابراین با قابلیت‌های بسیار مشابهی به Pixel Launcher روبه‌رو هستیم و از سوی دیگر می‌توان چند قابلیت اضافه دیگر را نیز یافت. از جمله این موارد می‌توان به پشتیبانی از پک‌های آیکن گوناگون، یکپارچه‌سازی گسترده با Google Now، آیکن‌های تطبیق‌پذیر و چند گزینه دیگر برای شخصی‌سازی اشاره کرد. نخستین اپلیکیشن Lawnchair به گونه‌ای ساخته شده بود که ظاهری شبیه به اندروید خالص را با خود به همراه می‌آورد. اما حالا شاهد عرضه نسخه دوم هستیم که قابلیت‌هایی مدرن‌تر دارد و به صورت کاملا رایگان هم در دسترس قرار گرفته است.

 ___________________________________________________________________________________________

Lightning Launcher

قیمت: ۴.۹۹ دلار + ۱.۹۹ دلار

Lightning Launcher در گذشته‌ای نه‌چندان دور، لانچری مینیمال و قابل قبول برای سیستم عامل اندروید به حساب می‌آمد. اما این اپلیکیشن حالا تغییراتی شگرف را پشت سر گذاشته و تبدیل به یکی از قابل شخصی‌سازی‌ترین لانچرهای اندرویدی تاریخ تبدیل شده. البته هنوز در حال صحبت راجع به اپلیکیشنی بسیار سبک‌وزن هستیم. Lightning به شما اجازه می‌دهد تقریبا هرچیزی که روی صفحه هوم است را تغییر دهید. حتی می‌توانید چندین صفحه هوم مختلف برای مناسبت‌ها و شرایط‌های گوناگون داشته باشید. احتمالا منحصر به فردترین قابلیت هم پشتیبانی از اسکریپت‌نویسی باشد. به این ترتیب می‌توان از جاوا اسکریپت برای افزودن کارکردهای بیشتر به آن استفاده کرد. از سوی دیگر شاهد انبوهی پلاگین، پک زبان و مواردی از این دست هستیم که می‌توان به صورت جداگانه آن‌ها را دریافت کرد. لیست قابلیت‌های Lightning در قیاس با بسیاری از رقبا آنقدرها بلند بالا نیست،‌ اما تمام ویژگی‌های بنیادین و جذاب را می‌توان در آن یافت. این را هم اضافه کنیم که عادت کردن به کار با اپلیکیشن اندکی زمان می‌برد، اما قطعا ارزش‌اش را دارد.

 ___________________________________________________________________________________________

Microsoft Launcher

قیمت: رایگان

مایکروسافت لانچر را نمی‌توان به هیچ وجه لانچری جدید به حساب آورد. این اپلیکیشن پیشتر تحت عنوان Arrow Launcher شناخته می‌شد تا اینکه مایکروسافت نام آن را در میانه‌های سال ۲۰۱۷ میلادی تغییر داد. این اپلیکیشن با بسیاری از سرویس‌های مایکروسافت مانند اپلیکیشن‌های تقویم و ایمیل این شرکت یکپارچه‌سازی شده و با کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز هم سازگاری دارد. در این اپلیکیشن شاهد گزینه‌های متعددی برای شبیه‌سازی و کنترل مبتنی بر ژست هستیم. البته باید در نظر داشت که بعد از تغییر برند، اپلیکیشن در حالت بتا در دسترس قرار گرفت و بنابراین ممکن است گاهی با باگ‌های کوچک و بزرگ برخورد داشته باشید. با این همه، این اپلیکیشنی متفاوت است و به صورت خاص به درد افرادی می‌خورد که به دنبال یکپارچگی میان موبایل و کامپیوتر ویندوزی خود می‌گردند.

 ___________________________________________________________________________________________

Niagara Launcher

قیمت: رایگان

Niagara Launcher جدیدترین اپلیکیشن لانچر در فهرست ما به حساب می‌آید و مثل یک الماس نیز در این بازار می‌درخشد. این اپلیکیشن یک رابط کاربری بسیار منیمیال و شسته رفته دارد، ناوبری در محیط آن بسیار آسان است و با ظاهری بسیار دلچسب روی دستگاه نصب می‌شود. این اپلیکیشن تمام تلاش خود را به کار بسته تا با یکپارچه‌سازی نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌ها و همینطور گزینه‌های کنترل موسیقی، شما را از منوی کشویی اعلانات بی‌نیاز کند. از سوی دیگر شاهد گزینه‌هایی جمع و جور برای ساخت تم روبه‌رو هستیم و پشتیبانی از چیزهایی مانند آیکن پک‌ها هم مهیا شده است. نسخه باثبات این اپلیکیشن در ماه فوریه ۲۰۲۱ از راه رسید و اکنون می‌توانید اپلیکیشنی را دانلود کنید که عاری از هرگونه باگ و ایرادات عجیب و غریب است. این یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های هر کاربری در بازار اپلیکیشن‌های لانچر است و استحقاق حضور در این لیست را کاملا دارد. خصوصا اگر به دنبال چیزی متفاوت نسبت به تجربه رایج اپلیکیشن‌های لانچر اندرویدی باشید.

 ___________________________________________________________________________________________

Nova Launcher

به زحمت قادر به یافتن اپلیکیشن لانچری بهتر از Nova Launcher در اپ استور گوگل پلی خواهید بود. درست مانند Apex Launcher، این اپلیکیشن هم از قدیم الایام در دسترس بوده است. اما سازندگان نه‌تنها توانسته‌اند آن را با گزینه‌های جدیدتر همگام نگه دارند، بلکه هنوز هم در حال صحبت راجع به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های لانچر هستیم. Nova لیستی بلند بالا از قابلیت‌های شخصی‌سازی را در اختیار شما می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از ژست‌های حرکتی، امکان شخصی‌سازی ظاهر و احساس اپلیکیشن‌ها، پشتیبانی از آیکن پک‌ها، تم‌ها و موارد این چنینی اشاره کرد. این اپلیکیشن ضمنا با سرعتی بی‌نظیر از به‌روزرسانی‌های تازه برخوردار می‌شود و این یعنی باگ‌ها خیلی سریع از بین می‌روند و قابلیت‌های تازه نیز به صورت مداوم از راه می‌رسند. در این اپلیکیشن امکان بکاپ‌گیری از ساختار هوم اسکرین هم فراهم شده تا بتوانید موارد شخصی‌سازی شده خود را به سرعت و با کمترین دردسر به موبایل جدید خود انتقال دهید. در مجموع پیشنهاد می‌کنیم که پیش از هر چیز دیگر به سراغ Nova Launcher بروید.

 ___________________________________________________________________________________________

Olauncher

قیمت: رایگان

Olauncher را می‌توان یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌های لانچر اندرویدی این لیست به حساب آورد که با رابط کاربری مینیمال، گزینه‌های کمتر از معمول برای شخصی‌سازی و سهولت استفاده با کمترین میزان حواس‌پرتی، نظر خیلی از کاربران را به خود جلب کرده. این اپلیکیشن به شکلی عامدانه بیخیال گزینه‌های گرافیکی خاصی مانند آیکن‌ها شده تا تجربه‌ای سرراست‌تر برای کاربران به همراه آورد. بنابراین به کمک آن می‌توانید به تنظیم والپیپر و شخصی‌سازی نسبی برخی عناصر مشغول شوید و ایده کلی هم همین بوده. اپلیکیشن را نصب می‌کنید، چند گزینه را تغییر می‌دهید و کار به پایان می‌رسد. البته ناگفته نماند که برخی کمبودها صرفا به جدید بودن اپلیکیشن مربوط می‌شود و سازندگان هر روز قابلیت‌های بیشتری را به آن می‌آورند. اما در هر صورت این یکی از ساده‌ترین و شسته رفته‌ترین اپلیکیشن‌های لانچری است که می‌توانید در گوگل پلی استور پیدا کنید.

 ___________________________________________________________________________________________

Poco Launcher

قیمت: رایگان

Poco Launcher یک اپلیکیشن لانچر محبوب است که به صورت پیش‌فرض روی موبایل‌های ارزان‌قیمت Pocophone نصب شده است. اما این اپلیکیشن در دسترس سایر کاربران اندروید هم قرار دارد که یک‌جورهایی غافلگیرکننده است. در غایی‌ترین حالت، Poco Launcher را می‌توان یک لانچر نسبتا ساده به حساب آورد. این اپلیکیشن ساختاری مشابه به اندروید خالص را همراه با آیکن‌هایی روی صفحه هوم به همراه می‌آورد و با یک سوایپ هم می‌توانید به منوی کشویی اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنید. از طرف دیگر قادر به شخصی‌سازی چیزهایی مانند مشبک صفحه هوم و پس‌زمینه منوی کشویی اپلیکیشن‌ها خواهید بود. جالب اینکه گزینه‌های برای حفاظت از حریم شخصی هم در آن یافت می‌شود که برای مثال آیکن اپلیکیشن‌های مورد نظر شما را از منوی کشویی حذف می‌کند تا از چشم دیگران دور بمانند. گذشته از این با اپلیکیشنی سبک و روان طرف هستیم که به راحتی می‌توان آن را هم به دارندگان موبایل‌های اقتصادی پیشنهاد کرد و هم آن دسته از دارندگان موبایل‌های گران‌قیمت‌تری که به دنبال چیزی واقعا ساده و دم دستی می‌گردند.

 ___________________________________________________________________________________________

Rootless Launcher

قیمت: رایگان

Rootless Launcher هم لانچری قابل قبول و مشابه اندروید خالص است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس قرار گرفت. این اپلیکیشن هم مثل Poco Launcher تجربه‌ای ساده در اختیار شما می‌گذارد. گذشته از ظاهر و احساس اندروید خالص، قادر به دستیابی به عناصری دیگر نیز خواهید بود که با دستکاری آن‌ها، به شمایل ایده‌آل خود دست پیدا می‌کنند. از برجسته‌ترین قابلیت‌های موجود می‌توان به پشتیبانی از آیکن پک‌ها، پشتیبانی از آیکن پک‌های تطبیق‌پذیر، یک گزینه برای انتخاب شکل کلی آیکن‌ها، تم‌های مبتنی بر والپیپر شما و همینطور امکان تغییر دادن محل قرارگیری نوار جستجو اشاره کرد. از سوی دیگر می‌توانید Google Feed را روی این لانچر راه بیندازید، البته این کار نیازمند دانلود و نصب یک پلاگین مجزا است. اگر هم نمی‌دانستید چطور باید این کار را انجام دهید، کافی است که توضیحات اپلیکیشن را در صفحه رسمی گوگل پلی آن بخوانید تا تمام ماجرا دست‌تان بیاید. در مجموع باید گفت که Rootless  درست در کنار Hyperion و Lawnchair قرار می‌گیرد و یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای طرفداران تجربه اندروید خالص است.

 ___________________________________________________________________________________________

Smart Launcher 5

قیمت: رایگان / تا سقف ۶.۹۹ دلار

Smart Launcher 5 تفاوت‌های بسیار زیادی با Smart Launcher 3 که شاید نامش را قبلا شنیده باشید دارد. خوشبختانه تمام تغییرات در جهت مثبت بوده‌اند و می‌توان این لانچر را ورژنی تکامل‌یافته از نسخه‌های قبلی به حساب آورد. این لانچر ویژگی‌هایی مانند یک رابط کاربری مدرن، قابلیت‌های تم‌سازی امبینت، آیکن‌های تطبیق‌پذیر و موارد مشابه را در خود جای داده است. حتی می‌توان در آن چیزهایی مانند ویجت‌های ساعت و آب و هوا و همینطور کنترل از طریق ژست‌های حرکتی را هم یافت. Smart Launcher 5 البته به اندازه Nova Launcher یا دیگر موارد مشابه قدرتمند نیست، اما قابلیت‌هایی آنقدر کافی را در خود جای داده که در نهایت تجربه‌ای دلچسب برای شما رقم بزند. در مجموع به نظر می‌رسد که سازندگان در پی رقابت مستقیم با Action Launcher بوده‌اند و می‌خواسته‌اند که گزینه‌های شخصی‌سازی مشابه به آن را در اختیار کاربران بگذارند.

 ___________________________________________________________________________________________

Total Launcher

قیمت: رایگان

و بالاخره به آخرین مورد در لیست بهترین لانچرهای اندروید می‌رسیم که البته به اندازه دیگر گزینه‌ها محبوب نیست، ولی می‌تواند گزینه‌ای قابل قبول به حساب آید. Total Launcher سطوح شگفت‌انگیزی از شخصی‌سازی را در اختیار شما می‌گذارد و انواع تم‌ها را با خود به همراه می‌آورد. اما یادگیری کار با اپلیکیشن آنقدرها آسان نیست و شاید اصلا به همین خاطر بوده که بسیاری از کاربران بیخیال استفاده از آن شده‌اند. در این بین آن‌هایی که اندکی صبوری به خرج داده و کار با اپلیکیشن را به شکلی اصولی می‌آموزند قادر به انجام کارهایی حقیقتا استثنایی خواهند بود. در عین حال اگر به دنبال گزینه‌ای ساده‌تر می‌گردید که فورا نیازهای اساسی شما را برطرف می‌‌سازد، بهتر است از Total Launcher دوری کرده و در عوض به سراغ مواردی مانند Rootless Launcher یا Hyperion Launcher بروید.

ثبت نظر

*
*