• برتری موبایل های سامسونگ نسبت به شیائومی

    • 3 تعداد لایک

برتری موبایل های سامسونگ نسبت به شیائومی

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/07/18 دوشنبه 18 مهر 1401
    • |
    • زمان مطالعه 4 دقیقه
    • |
    • 557 بار بازدید شده
    • 3 تعداد لایک

سامسونگ، شرکتی ازکره جنوبی که به عنوان یکی از مطرح ترین برند های جهان شناخته شده است از مدت ها قبل، تلفن همراه های هوشمند بسیار متنوعی را در بازه قیمت های مختلف ارائه کرده است؛ در مقابل، شیائومی از سال ۲۰۱۷ تلفن همراه های هوشمند چینی بسیاری را وارد بازار کرده است‌ که می‌توان از آن به عنوان یکی از ده شرکت تولید کننده برتر گوشی موبایل نام برد. حال اگر برای خرید گوشی موبایل از بین این دو برند در دوراهی قرار گرفته اید، با ما همراه باشید که در ادامه مطالب قصد داریم تلفن همراه های این دو برند را بررسی کنیم: 

 

 در ابتدا مسئله گرانی تلفن های همراه سامسونگ نسبت به شیائومی را بررسی کنیم، که البته در این میان متوجه برتری موبایل های سامسونگ نسبت به شیائومی نیز خواهید شد 

گاهی هنگام خرید موبایل میان دو برند سامسونگ و شیائومی، شنیده هایی از قبیل گران بودن موبایل های سامسونگ به میان می آید، اما باید به نکاتی که در ادامه گفته می شود دقت نمایید تا متوجه شوید گوشی های سامسونگ گران قیمت نیستند بلکه این شرکت برای ارائه بهترین ها به بازار میلیارد ها دلار صرف تحقیق و توسعه در مراکزی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، هند و اسرائیل می‌کند. در این مراکز ده ها هزار مهندس نرم افزار و سخت افزار برای تولید موبایل های پیشرفته و متناسب با نیاز روز مردم دنیا ، در تلاش هستند. 

درحالی که شرکت شیائومی تقریبا هیچ هزینه ای صرف تحقیق و توسعه برای محصولات خود نمی‌کند. و با صراحت، طرح‌های محصولات سامسونگ و اپل را کپی میکند. این شرکت علاوه بر کپی طرح های محصولاتحتی نام محصولات را نیز از تولید کنندگان دیگر کپی می‌کند، برای مثال نام Redmibook یک کپی از Macbook اپل ، نام MiPad یک کپی از iPad اپل و نام  Mi Note10 یک کپی از سری Note سامسونگ است. 

 

کیفیت سخت افزاری موبایل های سامسونگ از شیائومی بهتر است 

اگر دو گوشی موبایل سامسونگ و شیائومی که کاملا سخت افزار های مشابه بهم از جمله نمایشگر هاییکسان داشته باشند را بررسی کنید متوجه خواهید شد که روشنایی، وضوح و دقت رنگ صفحه نمایش موبایل سامسونگ بهتر است، ممکن است موبایل ها دوربین هاییکسانی داشته باشند ولی با مقایسه عکس های گرفته شده با هر دو موبایل به راحتی متوجه کیفیت دوربین موبایل سامسونگ خواهید شد و حتی ممکن است دو موبایل حافظه ذخیره سازییکسانی داشته باشند اما با توجه به کیفیت حافظه کارت SD موبایل های سامسونگ از سرعت خواندن و نوشتن بالایی برخوردار هستند. 

 

 طولانی بودن زمان عرضه آپدیت گوشی های شیائومی نسبت به سامسونگ 

شرکت سامسونگ هر ساله نسخه جدیدی از تلفن های همراه خود را با جدید ترین و عالی ترین نرم افزارها منتشر می‌کند. و از طرفی بهره‌گیری از فناوری های تازه منتشر شده مانند RAM ، پردازند و ماژول دوربین هزینه های بیشتری را شامل می‌شود. البته ماژول دوربین ها پس از چندسال کاهش قیمت خواهند داشت امابرای شرکت سامسونگ بروز بودن محصولات برای نیاز مردم  از اهمیت بیشتری برخوردار است. درحالی که شرکت شیائومی گوشی های موبایل خود را با آخرین سخت افزار منتشر نمی‌کند، حتی اگر زمانی از آخرین سخت افزار روز دنیا بهره بگیرد به مدت ۲۴ الی۳۶ ماه به استفاده از همان سخت افزار ادامه می‌دهد، که در این مدت شرکت سامسونگ بی وقفه از جدید ترین سخت افزارها استفاده نموده و به سرعت محصولات جدید را در بازار عرضه می‌کند. 

 

ازدیگر دلایلارزان تر بودن گوشی های موبایل شیائومی 

شیائومی داده های کاربر را جمع آوری می‌کند. در واقع شیائومی در تمامی برنامه های سیستم عامل خود تبلیغاتی را نشان می‌دهد و از این طریق مقداری پول بدست می آورد. از طرف دیگر شیائومی داده های کاربر را جمع آوری کرده و از راه های دیگر از آنها کسب درآمد می‌کند. در حالی که سامسونگ نه تنها داده های کاربرها را جمع آوری نمی‌کند، بلکه در سیستم عامل خود تبلیغاتی را نیز نمایش نمی‌دهد. 

 

 سامسونگ مراکز خدمات بسیار زیادی دارد 

سامسونگ در سراسر جهان مراکز خدمات زیادی دارد که برای ارائه خدمات به مشتریان حضور دارند. درحالی که شرکت شیائومی تعداد محدودی مراکز خدمات در سراسر جهان دارد که ارائه خدمات آنها به مشتریان چندان عالی نبوده است. 

 

در نتیجه گوشی موبایل های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ 

کیفیت ساخت،طراحی، کیفیت دوربینیا صفحه‌ی تلفن همراه های هوشمند سطح بالای سامسونگ بیشتر از تلفن همراه های سطح بالای شیائومی است. بخش عمده‌ی فروش گوشی های موبایل سامسونگ، مدل های میان رده آن است که در سراسر دنیا به فروش می‌‌رساند؛ بنابراین شرکت سامسونگ قصد دارد کیفیت گوشی های میان رده خود را افزایش دهد.که در ادامه روند، شرکت سامسونگ گوشی های موبایل سری M را وارد بازار کرد که در برابر کیفیت و عمر باتری بالا، قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند. شرکت سامسونگ سعی در اقتصادی بودن موبایل های خود دارد بنابراین نه تنها سعی دارد قیمت موبایل های جدیدخود را کاهش دهد، بلکه قیمت مدل های قبلی خود در بازار مانند سری J را کاهش داده است. 

 

در نهایت شما عزیزان می توانید با توجه به بررسی ها و علایق شخصی خود هر کدام از موبایل های سری سامسونگ یا شیائومی را انتخاب کرده و خریداری کنید. 

ثبت نظر

*
*