• بازی Mortal Kombat 11 نسخه موبایل

    • 74 تعداد لایک

بازی Mortal Kombat 11 نسخه موبایل

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/03/20 دوشنبه 20 خرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 10980 بار بازدید شده
    • 74 تعداد لایک

مبارزه‌ای تمام عیار در گوشی موبایل

تلاش برای خلق دوباره یک فرنچایز کار سختی است. بازی مورتال کامبت که سابقه‌اش به کنسول مگا درایو باز می‌گردد و یکی از بزرگ‌ترین سری بازی‌های آن دوران بود تاریخچه پر فراز و نشیبی داشته، در گذر زمان ناشران مختلفی روی آن کار کرده‌اند و با هر نسخه جدید، بازی بیش از پیش از ریشه‌های فوتو رئالیستیک خود فاصله گرفته است.

Dark mode بازی مورتال کامبت 11، هم روی کامپیوتر، هم روی کنسول و هم روی موبایل، به نظر شبیه به تلاشی برای متصور شدن یک شروع دوباره برای این سری به نظر می‌رسد. بازی از جنبه‌های گوناگون سرگرم‌کننده ظاهر شده و به بسیاری از ریشه‌هایی بازگشته که از همان ابتدا عامل جذب طرفداران به این سری بودند. و در این بین، نسخه موبایل هم از یاد نرفته؛ هرچند که برای مورتال کامبت 11 خبری از یک بازی موبایل جدید نیست و استودیوی سازنده ترجیح داده بازی Mortal Kombat X روی موبایل را با شخصیت‌های جدید نسخه یازدهم به‌روزرسانی کرده و نام اپلیکیشن را هم خیلی ساده به Mortal Kombat تغییر دهد.
Dark mode بهترین راه برای ارزش‌سنجی نسخه موبایل مورتال کامبت 11، تقسیم کردن آن به دو بخش مجزا از یکدیگر است. پیش از هرچیز خود نبردها را داریم که بسیار سرگرم‌کننده از آب درآمده‌اند. به جای اینکه مبارزات به شکل سنتی یک به یک انجام شوند، نبردهای مورتال کامبت موبایل اصطلاحاً به صورت Tag Team (سه شخصیت در برابر سه شخصیت) صورت می‌گیرند و در هر لحظه، تنها یکی از سه کاراکتر مشغول مبارزه با یکی از سه کاراکتر حریف است و امکان سوییچ آنی میان آن‌ها وجود دارد. کنترل مبارزات به شکلی عمدی محدود شده است: برای حمله، صرفاً باید دائماً روی صفحه تپ کنید و بازی به صورت خودکار بین مشت و لگد سوییچ می‌کند.
Dark mode هر از چندگاهی، یک مشت یا یک لگد به فعال‌سازی حرکت خاصی منجر می‌شود و با توقف مبارزه، بازی از شما می‌خواهد که برای فرود آوردن ضربه تمام‌کننده، به سمت مشخصی سوایپ کنید. هنگامی که مورد حمله قرار می‌گیرید، قرار دادن دو انگشت روی صفحه تقریباً تمام حملات را دفع می‌کند و موفقیت، از ترکیب این دو استراتژی حاصل می‌شود؛ حمله کردن در زمان مناسب و همینطور تشخیص بهترین زمان برای استراحت و دفاع کردن.

هرچه حملات بیشتری کنید، انرژی بیشتری به دست می‌آورید و پر شدن نوار انرژی مجدداً به معنای فعال‌سازی حمله‌ای خاص است که یک بار دیگر مجموعه‌ای از سکانس‌های دکمه‌زنی را به همراه دارد. این را سوایپ کن، روی اینجا تپ کن، نرخ خسارت را افزایش بده و همین سیکل ادامه می‌یابد.
Dark mode بازی در ذات خودش ماهیت ساده و سبکی دارد و سازندگان طبیعتاً به خاطر استفاده از نمایشگر لمسی موبایل‌های هوشمند، مجبور به محدود کردن کنترل‌ها بوده‌اند. یک قابلیت جالب هم که البته به ندرت امکان‌پذیر می‌شود، احضار کاراکترهایی است که توسط افرادی دیگر در سراسر جهان کنترل می‌شوند؛ البته اگر به اینترنت متصل باشید.

مورتال کامبت موبایل که بر مبنای یک سیستم کارتی ساخته شده، در هسته خود احساسی شبیه به بازی‌های رایگان دارد. نبردهای ابتدایی بسیار ساده هستند و حتی با استفاده از تنها یکی از سه کاراکتر قابل کنترل، قادر به پشت سر گذاری آن‌ها هستید. اما خیلی زود دشواری افزایش می‌یابد و اندکی واضح‌تر می‌شود که بازی می‌خواهد شما را به سمت خرج کردن پول برای دریافت تجهیزات بیشتر و پیشرفت سوق دهد.
Dark mode در حالی که می‌توانید Soul‌ های اضافه را برای دریافت کارت پک‌های بیشتر خریداری کنید یا همان پول را صرف طلاهایی کنید که برای خرید کاراکترهای بیشتر کاربرد دارند، از طریق پول درون بازی که با پشت سر گذاری مبارزات به دست می‌آید هم امکان همین کارها وجود دارد. اگرچه مقادیر پولی که درون بازی به دست می‌آورید آنقدرها چشمگیر نیست، اما بهانه‌ای برای ادامه دادن مورتال کامبت موبایل به حساب می‌رود.

Dark mode بدون هیچ تردید، رویکردی که مورتال کامبت موبایل در پیش گرفته توجه بسیاری از گیمرها را جلب خواهد کرد. مبارزات بازی علی‌رغم اینکه به اندازه نسخه کامل کنسولی پر جزییات نیستند، اما برای یک بازی موبایلی کافی به نظر می‌رسند و تنها نقطه ضعف، اجباری است که بعد از مدتی به صرف پول دنیای واقعی به وجود می‌آید. اما فارغ از این مسئله، گرافیک مثال‌زدنی بازی، سیستم پیشرفتی که خیلی زود شکلی اعتیادآور به خود می‌گیرد و همین‌طور حضور برخی از بهترین شخصیت‌های سری مورتال کامبت باعث می‌شود مورتال کامبت موبایل به پکیجی منحصر به ‌فرد برای دوست‌داران بازی‌های مبارزه‌ای تبدیل شود.

ثبت نظر

*
*