• بازی‌های واقعیت مجازی که باید پیش از مرگ تجربه کنید!

    • 98 تعداد لایک

بازی‌های واقعیت مجازی که باید پیش از مرگ تجربه کنید!

    • شایان ضیایی شایان ضیایی
    • |
    • 1399/10/18 پنجشنبه 18 دی 1399
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 16518 بار بازدید شده
    • 98 تعداد لایک

آیا دلتان می‌خواهد با تجربه برخی از بهترین بازی‌های واقعیت مجازی پلی استیشن، از دنیای واقعی فرار کنید؟ پس این مقاله برای شما نوشته شده است. هدست PlayStation VR (یا به اختصار PSVR)، هدستی برای تجربه واقعیت مجازی است که سونی آن را برای دو کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ ساخته است.

برای آن دسته از افرادی که تجربه بازی‌ها روی کنسول را به کامپیوترهای شخصی ترجیح می‌دهند، PSVR بهترین چیزی است که می‌توان در بازار یافت. درحالی که هدست‌هایی مانند HTC Vive و Oculus Rift S نیز در بازار یافت شده و تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های واقعیت مجازی ارائه می‌کنند، اما تنها PSVR است که با دو کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ سازگاری دارد و این یعنی بدون هزینه کردن بابت یک کامپیوتر گیمینگ بسیار گران‌قیمت، قادر به تجربه برخی از بهترین بازی‌های موجود برای این تکنولوژی خواهید بود.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت PSVR در برابر رقبایش، لیست بلند بالای بازی‌هایی است که برای آن عرضه شده. با وجود عناوینی مانند Far Point و Blood and Truth، سونی برخی از بهترین بازی‌های انحصاری ممکن را برای دو کنسول خود ساخته که آن‌ها را روی پی‌سی یا هیچ پلتفرم دیگری نمی‌یابید. این هدست ضمنا از برخی از بازی‌های بزرگ جهان مانند Skyrim و Doom نیز پشتیبانی می‌کند و این‌طور نیست که تجربه‌ای محدود به بازی‌های کوچک داشته باشید.

اکثر بازی‌هایی که در این لیست آوردیم، پیشتر برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شده‌اند، اما به لطف قدرت پردازشی بالاتر پلی استیشن ۵ و قابلیتی به نام Game Boost، تمام آن‌ها به شکلی زیباتر و باکیفیت‌تر روی کنسول نسل جدید سونی به اجرا در می‌آیند. در این لیست بلند بالا، انبوهی از بازی‌های مختلف برای سلایق گوناگون خواهید یافت و هرکدام از این عناوین، ساعت‌های گیم‌پلی فراموش‌نشدنی برایتان به ارمغان می‌آورند.

Arizona Sunshine

سازنده:Vertigo Games

نیازی به کنترلر موو دارد؟ نه،‌ اما با موو بهتر است

از میان بازی‌های ترسناک PSVR، نام Resident Evil 7 احتمالا زیاد به گوشتان خورده باشد،‌ اما این تنها بازی زامبی‌محور و ترسناک باکیفیت PSVR نیست. بازی Arizona Sunshine شما را در جهانی آکنده از زامبی‌های خونخوار قرار می‌دهد و در محیطی الهام‌گرفته از جنوب غرب آمریکا، باید به مبارزه با آن‌ها بپردازید. داستان بازی خیلی ساده و سرراست است، اگرچه زامبی‌ها تمام کشور را به تصرف خود درآورنده‌اند، اما هنوز تمام امیدها نابود شده و شما در نقش شخصیت اصلی باید به دنبال سایر بازماندگان باشید.

Arizona Sunshine شما را مقابل انبوهی از زامبی‌ها قرار می‌دهد که فوج فوج از راه می‌رسند و برخی حسابی قدرتمند هستند. بخش داستانی بازی از قابلیت Co-Op پشتیبانی می‌کند و در حالت Horde هم قادر به همکاری با دیگر گیمرها در سراسر جهان هستید. اساسا اگر یک هدست پلی استیشن داشته باشید، این بازی را هم باید کاملا در اولویت قرار دهید.

Battlezone

سازنده:Rebellion

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر

اگر سن‌تان بالاتر از ۴۰ سال باشد، به احتمال زیاد بازی Battlezone را روی کنسول آتاری دهه ۸۰ میلادی تجربه کرده باشید. این بازی به اندازه بازی Pong نمادین بود و بسیاری از مردم، اوقات خود را پای Battlezone سپری می‌کردند. حالا استودیوی Rebellion همان بازی خاطره‌انگیز را به دنیای واقعیت مجازی آورده است و با گرافیک مدرن و بهبودیافته، حسابی از تجربه دوباره آن لذت خواهید بود.

نتیجه کار این استودیو، یکی از بهترین بازی‌هایی است که اکنون می‌شود برای واقعیت مجازی یافت. گیم‌پلی بازی واقعا سرگرم‌کننده است و مثل ورژن آینده‌نگرانه World of Tanks به نظر می‌رسد. بازی دو حالت اصلی دارد: یک کمپین آفلاین و یک حالت آنلاین چندنفره. کمپین آفلاین بازی بسیار خوش‌ساخت از آب درآمده و برای مدتی طولانی سرگرم‌تان می‌کند. هر زمان هم که از این بخش خسته شدید، می‌توانید حالت آنلاین را آتش کنید، به انتخاب تانک دلخواه خود میان گزینه‌های مختلف بپردازید و به شکلی نامحدود وارد رقابتی نفسگیر با دیگر گیمرها شوید.

درحالی که بسیاری از بازی‌های واقعیت مجازی با بیشترین واقع‌گرایی ممکن ساخته می‌شوند،‌ گرافیک خوش‌رنگ و لعاب Battlezone حسابی به چشم می‌آید و اگر چند دوست پایه داشته باشید، تجربه گروهی آن واقعا تکرارنشدنی است.

Beat Saber

سازنده:Beat Games

نیازی به کنترلر موو دارد؟ بله

نمی‌توانید راجع به بهترین بازی‌های هدست واقعیت مجازی پلی استیشن صحبت کنید و به اشاره به Beat Saber نپردازید که عملا دنباله معنوی برخی از بهترین بازی‌های ریتمیک مانند Guitar Hero به حساب می‌آید. شاید فکر کنید که داریم اغراق می‌کنیم، اما Beat Saber بهترین اتفاقی است که برای تکنولوژی واقعیت مجازی افتاده. همانطور که از نام بازی پیداست، در Beat Saber شمشیرهایی شبیه به لایت‌سیبرهای جنگ ستارگان به دست می‌گیرید و باید بلوک‌هایی مشخص را همزمان با ریتم موسیقی از وسط دو نیم کنید. نکته اینست که بلوک‌ها با سرعت زیادی به سمت‌تان می‌آیند و بنابراین مهارت یافتن در بازی روندی بسیار دشوار و در عین حال لذت‌بخش است.

درحالی که سایر بازی‌های موجود در این لیست به زحمت شما را به فعالیت با بدن‌تان وا می‌دارند، گیم‌پلی Beat Saber حسابی پر جنب و جوش است و عملا سرگرم‌کننده‌ترین ورزشی به حساب می‌آید که تا به حال در زندگی داشته‌اید. این بازی برای آن دسته از افرادی معرکه است که می‌خواهند اندکی به تحرک روزانه خود اضافه کنند، اما ورزش‌های عادی برایشان خسته‌کننده به حساب می‌آید.

Blood & Truth

سازنده:Sony London Studio

نیازی به کنترلر موو دارد؟ بله

استودیوی بسیار خلاق Sony London در نخستین روزهای عرضه واقعیت مجازی پلی استیشن، بازی بسیار سرگرم‌کننده VR Worlds را ساخت که شامل چهار بازی گوناگون می‌شد و حسابی مورد استقبال گیمرها و منتقدین قرار گرفت. با همین تجربه به دست آمده، Sony London حالا به سراغ یک تجربه بسیار بزرگ‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و معرکه رفته که باعث می‌شود مغزتان سوت بکشد.

در بازی Blood & Truth شما نقش یک مامور سابق نیروهای ویژه ارتش را برعهده دارید که برای نجات جان خانواده خود، باید به سراغ مجرمان سازمان‌یافته لندن برود. با الهام‌گیری فراوان از فیلم‌های کلان‌بودجه هالیوودی، این بازی باعث می‌شود حس کنید نقش اصلی یک فیلم بسیار پر زد و خورد و سرگرم‌کننده هستید. بهترین نکته درباره Blood & Truth، سیستم تیراندازی آن است و از سوی دیگر جزییات بسیار ریزی در بازی به چشم می‌خورد که واقعا همه‌چیز را لذت‌بخش می‌کنند.

Borderlands 2 VR

سازنده:‌ Gearbox

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر

در سری بازی‌های Borderlands، ژانر شوتر اول شخص با سیستم غارت مداوم سری بازی Diablo ادغام شده است و نتیجه نهایی، عنوانی بسیار سرگرم‌کننده است. حالا سازندگان Borderlands نسخه دوم آن را به واقعیت مجازی نیز آورده‌اند تا همه‌چیز بهتر از همیشه شود.

در جهان مد مکسی و علمی-تخیلی این بازی، شما نقش چند شکارچی گنج را برعهده دارید و در محیط واقعیت مجازی،‌ حالا دقیقا در مرکز این جهان بی‌رحم قرار دهید و از همه‌چیز از نزدیک لذت خواهید برد. اگر با Borderlands چندان آشنا نیستید باید بگوییم که در این بازی هزاران اسلحه مختلف خواهید یافت و تنوع دشمنان هم به قدری بالا است که در هر دقیقه و ساعت با چالش‌هایی تازه روبه‌رو خواهید شد.

نکته مهم اینست که برای تجربه Borderlands 2 VR الزامی به استفاده از کنترلرهای حرکتی موو نیست و با کنترلر DualShock پلی استیشن ۴ یا کنترلر DualSense پلی استیشن ۵ هم قادر به تجربه آن خواهید بود. و آنچه با خرید بازی گیرتان می‌آید، چند ده ساعت گیم‌پلی سرگرم کننده است که حتی برای یک دقیقه هم مجال تنفس به شما نمی‌دهد.

Farpoint

سازنده:SIEA و Impulse Gear

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر اما تجربه‌اش با وسیله جانبی PS VR Aim بهتر است

از داستان‌های علمی-تخیلی خوشتان می‌آید؟ عاشق بازی‌های شوتر هستید؟ دلتان می‌خواهد با عنکبوت‌های غول‌آسا و بدقیافه مبارزه کنید؟ پس بازی Farpoint برای شما ساخته شده.

این بازی که به صورت انحصاری برای هدست پلی استیشن منتشر شده شما را در محیط سیاره‌ای بیگانه قرار می‌دهد و با استفاده از کنترلر مخصوصی که سونی برای این بازی ساخته و PS VR Aim نام دارد، می‌توانید تجربه‌ای واقع‌گرایانه از مبارزه مسلحانه با موجودات بیگانه به دست آورد. بازی مسیری کاملا خطی را دنبال می‌کند و در این راه، امکان جاخالی دادن و کاور گرفتن نیز برایتان مهیا شده. البته برخی از مراحل اندکی بازتر از دیگر مراحل هستند و می‌توانید تا حدی دست به گشت‌وگذار و اکتشاف نیز بزنید.

حالت داستانی و تک‌نفره Farpoint حدودا ۶ ساعت طول می‌کشد و یکی از بهترین تجربه‌های واقعیت مجازی را برایتان به ارمغان می‌آورد. بعد از اتمام این بخش نیز می‌توانید به سراغ حالت چندنفره رفته و تکرارپذیری را بالاتر ببرید.

Gran Turismo Sport

سازنده:Polyphony Digital

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر، اما فرمان می‌تواند تجربه را به مراتب بهتر کند

Gran Turismo همواره پدربزرگ بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی بوده و حالا با نسخه جدید که Gran Turismo Sport نام گرفته، قادر به تجربه بازی در دنیای واقعیت مجازی نیز هستید. به این ترتیب، قادر به رانندگی از درون کاکپیت اتومبیل‌هایی خواهید بود که با جزییات بسیار فراوان طراحی شده‌اند و همگی، برخی از بهترین اتومبیل‌های مسابقه‌ای جهان واقعی به حساب می‌آیند.

با اینکه این بازی از اساس برای واقعیت مجازی ساخته نشده، اما اینطور نبوده که سازندگان به این حالت بی‌توجه باشند و بنابراین باید منتظر جزییات زیادی باشید که به صورت خاص برای تجربه با هدست پلی استیشن دچار تغییر و بهبود شده‌اند. بنابراین اگر هدست سونی را تهیه کرده‌اید، وقتش رسیده که دستکش‌های دیجیتالی را به دست کرده و با نشستن پشت فرمان سوپر اسپرت‌های دنیای اتومبیل، در برخی از بهترین مسیرهای دنیای واقعی رانندگی کنید.

I Expect You To Die

سازنده:Schell Games LLC

نیازی به کنترلر موو دارد؟ نه، اما آزادی عمل با موو بسیار بیشتر است

در بازی معرکه I Expect You To Die شما احساسی شبیه به یک جاسوس در دوران جنگ سرد را خواهید داشت، مثلا جیمز باندی که توسط شان کانری یا راجر مور به تصویر کشیده شد. بازی شما را در نقش یک مامور ویژه قرار می‌دهد و باید خودتان را از شرایط‌های گوناگون و بسیار سخت نجات دهید، آن هم بدون اینکه از روی صندلی بلند شوید.

این بازی به خوبی از پتانسیل‌های تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده کرده و می‌توانید با انبوهی از اشیای مختلف در محیط پیرامون‌تان تعامل کنید و به دنبال کشف راه حل در هر وضعیت باشید. بازی مجموعه‌ای از مراحل مختلف دارد که هرکدام در محیطی کاملا متفاوت با دیگری دنبال می‌شوند و اساسا تجربه بازی شبیه به تجربه چندین و چندین اتاق فرار است. مجموعه‌ای از پازل‌های پیش رویتان قرار می‌گیرند و بسته به تصمیماتی که می‌گیرید، ممکن است زنده بمانید یا جان‌تان را از دست دهید.

پازل‌ها واقعا هوشمندانه طراحی شده‌اند و هرکدام به چند روش می‌توانند حل شوند،‌ بنابراین تکرارپذیری بازی آنقدرها پایین نیست. از سوی دیگر می‌توانید دوستان‌تان را در خانه جمع کنید و از تماشای تقلای آن‌ها برای زنده ماندن لذت ببرید.

Iron Man VR

سازنده:Camouflaj

نیازی به کنترلر موو دارد؟ بله

آیا تا به حال دلتان خواسته که پا در کفش تونی استارک، میلیاردر محبوب دنیای مارول که از قضا آیرون من نیز هست بگذارید؟ شاید نه،‌ اما اگر فیلم‌های مارول را دیده باشید قطعا با خودتان فکر کرده‌اید که پرواز در آسمان‌ها با لباس آیرون من باید حسابی جذاب باشد. بازی Iron Man VR هم آمده که دقیقا چنین تجربه‌ای در اختیارتان بگذارد. اما این بازی صرفا یک دموی کوتاه نیست و اتفاقی جهانی بسیار بزرگ و جاه‌طلب دارد و داستان بازی هم چندین پیچش جالب را پیش رویتان قرار می‌دهد.

گذشته از داستان بازی که کشش کافی را دارد، Iron Man VR شما را به محیط‌ها و مبارزاتی می‌برد که حسابی هیجان‌انگیز و تکرارپذیر از آب درآمده‌اند و با کنترلرهای موو نیز قادر به شلیک موشک به سمت دشمنان هستید. به عبارت دیگر، این هم از آن بازی‌هایی است که باید حتما در کنار هدست واقعیت مجازی پلی استیشن تهیه کنید.

Keep Talking and Nobody Explodes

سازنده:Steel Crate Games

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر

Keep Talking and Nobody Explodes روی کاغذ آنقدرها سرگرم‌کننده به نظر نمی‌رسد. یک نفر باید هدست را روی سر بگذارد و به بمبی با جزییات فراوان خیره شود و سایرین نیز با نگاه به صفحه تلویزیون،‌ به دفترچه راهنمایی دسترسی دارند که چگونگی خنثی کردن بمب در شرایط مختلف را توضیح می‌دهد. در این حالت، بازیکنی که هدست به سر دارد باید به توصیف آنچه می‌بیند بپردازد و سایرین او را به گونه‌ای راهنمایی کنند که پیش از اتمام زمان، از انفجار بمب جلوگیری شود. اما برخلاف ظاهر غلط‌اندازش، وقتی واقعا به پای تجربه بازی می‌نشینید از میزان هیجان آن و همینطور وابستگی شدیدش به کار تیمی لذت فراوان خواهید بود. گاهی از اوقات با مهارتی مثال‌زدنی بمب‌ها را خنثی می‌کنید، گاهی هم با شانس محض.

مراحل ابتدایی ساختاری آسان دارند و معمولا با حل کردن ۲ یا ۳ پازل در عرض چند دقیقه به پایان می‌رسند. اما به سرعت سطح دشواری بالاتر می‌رود و سرعت عمل شما و هم‌تیمی‌ها نیز به چالش کشیده می‌شود. بخشی از جذابیت بازی اینست که هر بار احساس می‌کنید دیگر به تمام مهارت‌های لازم دست یافته‌اند، یک اتفاق تازه از راه می‌رسد و همه‌چیز را خراب می‌کند.

L.A. Noire: The VR Case Files

سازنده:Rockstar Games

نیازی به کنترلر موو دارد؟ بله

بازی L.A. Noire یکی از بهترین بازی‌های کارآگاهی تاریخ است و حالا شرکت راکستار گیمز حداقل برخی از تجربه آن را به دنیای واقعیت مجازی آورده است. اگرچه در ظاهر با یکی از عجیب‌ترین بازی‌های ساخته برای این تکنولوژی روبه‌رو هستیم، اما با قابلیت‌هایی مانند نت‌برداری فیزیکی در دفترچه، پریدن از روی سقف ساختمان‌ها و سر زدن به صحنه‌های جرم، یکی از درگیرکننده‌ترین بازی‌های ممکن حاصل شده است.

کارهای پلیسی در این بازی به شدت سرگرم‌کننده از آب درآمده‌اند و جزییات نیز آنقدر در بازی زیاد است که حسابی محو تماشای آن‌ها خواهید شد. با گیم‌پلی حدودا ۱۰ ساعته و قیمتی که آنقدرها کمرشکن نیست،‌ هرکسی که هدست پلی استیشن را تهیه کرده باید به فکر خرید این بازی نیز باشد.

No Man’s Sky VR

سازنده:Hello Games

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر

بازی No Man’s Sky اکنون چند سالی است که در دسترس قرار گرفته، اما با به رو‌زرسانی Beyond که سال گذشته میلادی عرضه شد، امکان تجربه آن در محیط واقعیت مجازی هم مهیا گشت. و بگذارید این را به شما بگوییم که برخلاف مثلا L.A. Noire VR که تنها تجربه بخشی از بازی اصلی را در واقعیت مجازی مهیا می‌کند، No Man’s Sky گام را فراتر گذاشته و تمام آن را می‌توانید با هدست واقعیت مجازی پلی استیشن خود تجربه کنید. کار تا جایی پیش رفته که حتی اگر نیمی از بازی را در حالت عادی تجربه کرده باشید هم سیوهایتان به حالت واقعیت مجازی منتقل شده و کار را ادامه می‌دهید.

در این بازی می‌توانید به سیاره‌های گوناگون سفر کنید، سفر کشتی‌های فضایی شوید و از تماشای مناظر عجیب و نفسگیر لذت ببرید. از سوی دیگر، امکان تجربه همزمان بازی با گیمرهایی که واقعیت مجازی ندارند نیز مهیا است و قرار نیست قادر به تجربه آن همراه با دوستان‌تان نباشید. کنترل بازی هم تغییراتی کمابیش را پشت سر گذاشته و می‌توانید به دلخواه، هم از کنترلر عادی کنسول‌ها و هم کنترلرهای حرکتی موو استفاده کنید.

Resident Evil 7

سازنده:Capcom

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر

Resident Evil 7 یکی از عجیب‌ترین بازی‌های حاضر در این لیست به حساب می‌آید: این نسخه از سری بازی بسیار محبوب رزیدنت اویل، برای اولین بار از زاویه دید اول شخص دنبال می‌شود و مهم‌تر اینکه تمام گیم‌پلی ۱۸ ساعته آن را می‌توانید با هدست واقعیت مجازی سونی تجربه کنید.

به این ترتیب، رزیدنت اویل ۷ یکی از طولانی‌ترین بازی‌هایی است که برای تکنولوژی واقعیت مجازی می‌یابید و باید حسابی شجاع باشید تا بتوانید آن را به پایان برسانید. زیرا این یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های ساخته شده برای هدست‌های واقعیت مجازی نیز هست. اما اگر بتوانید لحظات دلهره‌آور را پشت سر بگذارید، آنچه گیرتان می‌آید یکی از بهترین بازی‌های این نسل است که واقعا یاد و خاطره دوران شکوه رزیدنت اویل را برایتان زنده می‌کند.

Rez Infinite

سازنده:Monstars و Enhance Games

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک بازی ۱۵ ساله که برای نخستین بار روی کنسول سگا دریم‌کست عرضه شده، ناگهان سر از هدست واقعیت مجازی سونی درآورد و اتفاقا یکی از بهترین بازی‌های آن باشد؟ Rez Infinite که دومین نسخه بازسازی شده از بازی Rez به حساب می‌آید، این بار قابلیت پایش حرکات سر را نیز دارد و بنابراین در مرکز تمام وقایع بازی قرار می‌گیرید.

Rez همواره یکی از آن‌ بازی‌هایی بوده که با تجربه‌اش می‌توانستید حداقل برای مدتی کوتاه به حس آرامش دست پیدا کنید، اما با هدست واقعیت مجازی سونی، شرایط از قبل هم جالب‌تر شده است. ماجرا از این قرار است که همراه با موسیقی‌های بسیار آرامش‌بخش و جذاب، باید مشغول به تیراندازی به دشمنان شوید و دورنماهای بازی هم آنقدر زیبا هستند که به سختی قادر به برداشتن هدست از روی سر خواهید بود.

با توجه به سرعت بسیار بالای بازی و امکان هدف‌گیری دشمنان با حرکات سر، در Rez Infinite خیلی زود زمان از دست‌تان در می‌آورد و دیگر نمی‌توانید به دنیای واقعی بازگردید. و مهم نیست چقدر بازی را تجربه می‌کنید. Rez Infinite مثل یک آلبوم موسیقی بسیار دوست‌داشتنی می‌ماند که دوباره و دوباره به سراغش خواهید رفت و هر بار مثل بار اول لذت خواهید برد.

Stardust Odyssey

سازنده:Agharta Studio

نیازی به کنترلر موو دارد؟ بله

ساختن یک بازی بسیار پر زد و خورد که باعث نشود حال گیمرها بد شود کار بسیار دشواری است، خصوصا اگر در حال صحبت راجع به یک شبیه‌ساز پروازهای فضایی باشیم. اما بازی Stardust Odyssey شرکت Agharta Studios توانسته به چنین بالانس دشواری دست پیدا کند. با ترکیب تکنولوژی و جادو، Stardust Odysset شما را در نقش خلبان یک کشتی فضایی جادویی قرار می‌دهد که باید با نیرویی شیطانی در کیهان مبارزه کند.

با استفاده از المان‌های مخفی‌کاری و نقش‌آفرینی، قادر به ارتقای ابعاد مختلف کشتی و تسلیحات آن خواهید بود و به این ترتیب، پشت سر گذاشتن مراحل به مرور اندکی آسان‌تر می‌شود. اگر عاشق ژانر علمی-تخیلی هستید و از اندکی المان‌های جادویی هم بدتان نمی‌آید، این بازی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجارب ممکن را روی هدست واقعیت مجازی سونی در اختیارتان می‌گذارد.

Star Wars Battlefront X-Wing VR Mission

سازنده:Criterion و DICE

نیازی به کنترلر موو دارد؟‌ خیر

این بازی متاسفانه تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، اما احتمالا بهترین ۲۰ دقیقه‌ای باشد که در تمام زندگی‌تان تجربه می‌کنید. Star Wars Battlefront X-Wing VR Mission صرفا یک دموی فنی است اما دقیقا نشان می‌دهد که تکنولوژی واقعیت مجازی چه پتانسیل‌های بی‌نظیری دارد. با قرار گرفتن شما در نقش خلبان هواپیمای محبوب X-Wing در داستان‌های جنگ ستارگان، این بازی یک تجربه بی‌نظیر از به پرواز درآوردن هواگردهای این فرنچایز علمی‌-تخیلی به ارمغان می‌آورد.

هواپیما به شکلی رویایی به پرواز در می‌آید و همزمان که مشغول جاخالی دادن از اجرام فضایی هستید، باید با موجی از هواپیماهای Tie Fighter دشمن مبارزه کنید. به این ترتیب، احساس می‌کنید که خودتان شخصیت جان ویلیامز افسانه‌ای در داستان جنگ ستارگان هستید. این تجربه اگرچه کوتاه است، اما به هیچ وجه نباید از دست‌تان برود.

Static

سازنده:Tarsier Studios

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر

بازی Static توسط Tarsier Studios، سازنده بازی بسیار محبوب Little Nightmare ساخته و به آسانی یکی از هوشمندانه‌ترین بازی‌های واقعیت مجازی بازار به حساب می‌آید. ایده کلی بازی ساده است. در هر مرحله نقش کسی را بازی می‌کنید که در یک پژوهش علمی شرکت کرده و دست‌هایش به طرق مختلف بسته شده‌اند.

با فشردن هر دکمه روی کنترلر، یک اتفاق خاص می‌افتد اما هیچوقت مشخص نیست که چه اتفاقی. بنابراین باید با آزمون و خطای مداوم، راه حل فرار از هر شرایط را پیدا کنید. اما نیازی به نگرانی چندان نیست و پازل‌های بازی قرار نیست شکلی اعصاب‌خردکن به خود بگیرند. صرفا به قدری دشوارند که مجبور به خاراندن سرتان شوید.

اما آنچه Static را واقعا تحسین‌برانگیز می‌کند، سازگاری‌اش با کنترلر عادی دو کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استینش ۵ است. دوربین PSVR آنقدرها در پایش حرکات سر در محیط‌های عریض خوب عمل نمی‌کند و بنابراین بازی شما را به صورت مداوم به یک صندلی بسته است. ضمنا استفاده از کنترلر باعث می‌شود حس کنید که واقعا دست‌هایتان درون یک جعبه گیر کرده‌اند و نمی‌توانید آن‌ها را به صورت آزادانه مثل جهان واقعی تکان دهید.

SUPERHOT VR

سازنده:SUPERHOT Team

نیازی به کنترلر موو دارد؟ بله

همواره باعث خوشحالی است وقتی یک بازیساز، ژانری آزمون پس داده را برداشته و مکانیک‌های تازه‌ای را به آن اضافه می‌کند. همین موضوع راجع به بازی SUPERHOT مصداق داشت و در هنگام عرضه، عنوان مورد نظر توانست ژانر اول شخص شوتر را به سطوحی تازه از سرگرم‌کنندگی ببرد.

در این بازی، زمان تنها وقتی می‌گذرد که بازیکن در حال حرکت باشد و به این ترتیب، لحظاتی بسیار حماسی و شبیه به فیلم‌های ماتریکس خلق می‌شود. و گیم‌پلی نسخه استاندارد و ابتدایی SUPERHOT حالا به جذاب‌ترین شکل ممکن خود در دنیای واقعیت مجازی درآمده است.

در هر مرحله، درست وسط شرایطی بسیار وخیم قرار می‌گیرد. با دست خالی میان انبوهی از دشمنان ایستاده‌اید و گاهی سه دشمن شاتگان به دست هم تنها چند متر با شما فاصله دارند. حالا در چنین شرایطی باید بهینه‌ترین شکل ممکن برای نابودی دشمنان را بیابید و از منابع محدود خود به درستی استفاده کنید. اگرچه گیم‌پلی بازی بیشتر از دو یا سه ساعت طول نمی‌کشد، اما تکرارپذیری بسیار بالاست و می‌توانید تمام مراحل SUPERHOT VR را دوباره تجربه کرده و به طرق گوناگون به پایان برسانید.

Tetris Effect

سازنده:Monsters Inc و Resonir

نیازی به کنترلر موو دارد؟ خیر

توصیف تجربه‌ای که با Tetris Effect به دست می‌آورید واقعا دشوار است. این بازی در ذات تفاوتی با بازی کلاسیک Tetris ندارد، اما با این تفاوت که محیط پیرامون‌تان دائما تغییر می‌کند. هر مرحله رنگ و لعاب مخصوص به خودش را دارد و موسیقی و طراحی بصری واقعا آرامش‌بخش و زیبا از آب درآمده است. برای مثال ممکن است یک مرحله را به صورت کامل در اعماق اقیانوس سپری کنید و صدای آرامش‌بخش امواج به گوش‌ می‌رسند و جانواران دریایی مانند ماهی‌ها و وال‌ها در کنارتان شنا می‌کنند. این تجربه‌ای هیپنوتیزکننده است که هرکسی باید به دستش آورد.

The Elder Scrolls V: Skyrim VR

سازنده:Bethesda Game Studios

نیازی به کنترلرهای موو دارد؟ خیر، اما تجربه با کنترلرهای حرکتی به مراتب جذاب‌تر است

به احتمال بسیار زیاد نام The Elder Scrolls V: Skyrim را شنیده‌اید یا آن را بازی کرده‌اید. این عنوان برای مدتی طولانی بنچمارک بازی‌های نقش‌آفرینی و جهان‌باز بوده است و حالا به صورت کامل برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن بازسازی شده است. البته بازی آنقدرها بی‌نقص نیست، اما قطعا ارزش تجربه کردن را دارد.

تقریبا هیچ بازی‌ای برای واقعیت مجازی نمی‌یابید که به اندازه اسکایریم وسیع باشد. این بازی نقش آفرینی بیش از ۱۰۰ ساعت گیم‌پلی درگیرکننده برایتان به ارمغان می‌آورد و می‌توانید نقشه‌ای وسیع با انبوهی از کوئست، رمز و راز و اژدهاهای شکست‌ناپذیر را اکتشاف کنید. چه بر فراز یک کوه بسیار بلند ایستاده باشید و چه درون جنگلی سرسبز، حضور در این جهان به صورت واقعیت مجازی، چیزی نیست که به راحتی از کنارش بگذرید. حتی اگر نسخه عادی بازی را برای چندین بار به پایان رسانده باشید، همچنان می‌توانید از درگیرکنندگی عجیب و غریب این نسخه لذت فراوان بروید و با دستان خودتان با دشمنان افسانه‌ای بجنگید.

ثبت نظر

*
*

نظرات

  • avatar
    محمد

    skyrim

    resident evil با VR عالیه مرسی ازر مقاله خوبتون

    پنجشنبه 6 آبان